Test Kia Cee’d SW 1.6 CRDi
REKLAMA
REKLAMA
Kia coraz bardziej rozpycha się wśród konkurentów na europejskim rynku. Po mocnym debiucie kompaktowego Cee’da od jakiegoś czasu w salonach bryluje odmiana SW, czyli kombi. W tej klasie samochodów niewiele jest konstrukcji, które zwracają uwagę swoją urodą i Cee’d SW pozytywnie się na tym tle wyróżnia. Projektanci zgrabnie narysowali tylną część samochodu sprawnie łącząc ją z dobrze znaną sylwetką przedniej części nadwozia. W rezultacie Cee’d SW sprawia wrażenie samochodu eleganckiego, lekkiego i świeżego.
REKLAMA
Zobacz też: Nowa Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM – wrażenia z jazdy
Kia Cee’d SW 1.6 CRDi test – wnętrze
Odmiana kombi jest co prawda dłuższa od hatchbacka, ale ma dokładnie taki sam rozstaw osi. Dlatego poza przedziałem na bagaże przestrzeń we wnętrzu nie zwiększyła się. Tablica przyrządów Cee’da SW w dość bogatej (ale nie najbogatszej) odmianie L prezentuje się atrakcyjnie. Brak kolorowego wyświetlacza systemu nawigacji na konsoli centralnej nie czyni kokpitu Cee’da „smutniejszym”. Całość nadal prezentuje się dobrze, a jakość tworzyw nie ustępuje tym z najbogatszej odmiany kompaktowej Kii.
Z przodu i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem, a powiększony w stosunku do hatchbacka przedział pasażerski ma objętość 528 l (maksymalnie 1642 l).
Zobacz też: Nowa Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy
Kia Cee’d SW 1.6 CRDi test – napęd i układ jezdny
REKLAMA
Czterocylindrowy silnik wysokoprężny zainstalowany w widocznym na zdjęciach egzemplarzu Cee’da SW ma pojemność 1,6 l i rozwija moc maksymalną 128 KM przy 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy, jaki uzyskuje ta jednostka napędowa to 260 Nm dostępne od 1900 obr./min.
Według danych producenta silnik rozpędza ważącego 1345 kg Cee’da SW od 0 do 100 km/h w 11,2 s. co nie jest wynikiem wstrząsającym. W praktyce z jednostki napędowej będziemy zadowoleni w zależności od okoliczności. Konkretnie – silnik jest bardzo dobrze wyciszony i charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Brakuje mu wigoru w dolnych zakresach obrotów (np. przy ruszaniu z niskich obrotów), ale do tego można przywyknąć, zwłaszcza że robi się wyraźnie żwawszy po przekroczeniu ok. 1700 obr./min. i przy okazji wykazuje się bardzo niskim zapotrzebowaniem na paliwo. W ruchu miejskim auto zużywa ok. 6,5 l paliwa na 100 km.
Z drugiej strony koreańskiemu kombi miejscami brakuje elastyczności. Miejscami, czyli w chwilach, w których chcemy przyspieszyć poruszając się np. na piątym biegu, nie wspominając o szóstym biegu.
Zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności oraz z utrzymywaniem auta w ryzach podczas jazdy na ciasnych łukach. Układ kierowniczy może pracować w trzech trybach (ustawianych przyciskiem) Sport, Normal oraz Comfort. W każdym z poszczególnych trybów zmienia się siła wspomagania kierownicy. Z kolei dźwignia zmiany biegów działa wystarczająco precyzyjnie i gładko trafia w poszczególne przełożenia.
Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla
Kia Cee’d SW 1.6 CRDi test – podsumowanie
REKLAMA
Podstawowa odmiana Kii Cee’d SW (z silnikiem benzynowym 1.4/100 KM) kosztuje 52 990 zł i jest wyposażona m.in. w regulację wysokości siedziska kierowcy, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, czy komputer pokładowy. Klimatyzacja w najuboższej wersji wymaga dopłaty 3500 zł.
Prezentowana na zdjęciach odmiana wyposażeniowa L z silnikiem wysokoprężnym o mocy 128 KM kosztuje niespełna 78 tys. zł. Przy czym jest wyposażona m.in. w dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, fotochromatyczne lusterko wsteczne, czy centralny podłokietnik tylnej kanapy i system audio.
Biorąc pod uwagę niskie zużycie paliwa, układ jezdny i obszerność przedziału pasażerskiego jaki Kia oferuje cena wydaje się rozsądna.
Zobacz też: Test Kia Sportage: ciągle w formie
Kia Cee’d SW 1.6 CRDi - dane techniczne:
Kia Cee'd Sw 1.6 CRDi | |
Typ silnika | turbodiesel |
Pojemność | 1582 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16V |
Maksymalna moc | 128 KM/4000 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 260 Nm/1900 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man. 6-bieg |
Pojemność bagażnika | 528/1642 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 451/178/149 cm |
Rozstaw osi | 265 cm |
V-max | 193 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,2 s |
Zużycie paliwa* | 5,1/3,9/4,3 l/100 km |
Cena od | 70 990 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.