REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Kia Cee’d SW, czyli w wersji kombi prezentuje się jeszcze okazalej niż odmiana hatchback. A jak jeździ? W naszym teście Cee’d SW z silnikiem Diesla 1.6 CRDi o mocy 128 KM.

Kia coraz bardziej rozpycha się wśród konkurentów na europejskim rynku. Po mocnym debiucie kompaktowego Cee’da od jakiegoś czasu w salonach bryluje odmiana SW, czyli kombi. W tej klasie samochodów niewiele jest konstrukcji, które zwracają uwagę swoją urodą i Cee’d SW pozytywnie się na tym tle wyróżnia. Projektanci zgrabnie narysowali tylną część samochodu sprawnie łącząc ją z dobrze znaną sylwetką przedniej części nadwozia. W rezultacie Cee’d SW sprawia wrażenie samochodu eleganckiego, lekkiego i świeżego.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowa Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM – wrażenia z jazdy

 Kia Cee’d SW 1.6 CRDi test – wnętrze

Odmiana kombi jest co prawda dłuższa od hatchbacka, ale ma dokładnie taki sam rozstaw osi. Dlatego poza przedziałem na bagaże przestrzeń we wnętrzu nie zwiększyła się. Tablica przyrządów Cee’da SW w dość bogatej (ale nie najbogatszej) odmianie L prezentuje się atrakcyjnie. Brak kolorowego wyświetlacza systemu nawigacji na konsoli centralnej nie czyni kokpitu Cee’da „smutniejszym”. Całość nadal prezentuje się dobrze, a jakość tworzyw nie ustępuje tym z najbogatszej odmiany kompaktowej Kii.

Z przodu i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem, a powiększony w stosunku do hatchbacka przedział pasażerski ma objętość 528 l (maksymalnie 1642 l).

REKLAMA

Zobacz też: Nowa Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kia Cee’d SW 1.6 CRDi test – napęd i układ jezdny

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny zainstalowany w widocznym na zdjęciach egzemplarzu Cee’da SW ma pojemność  1,6 l i rozwija moc maksymalną 128 KM przy 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy, jaki uzyskuje ta jednostka napędowa to 260 Nm dostępne od 1900 obr./min.

Według danych producenta silnik rozpędza ważącego 1345 kg Cee’da SW od 0 do 100 km/h w 11,2 s. co nie jest wynikiem wstrząsającym. W praktyce z jednostki napędowej będziemy zadowoleni w zależności od okoliczności. Konkretnie – silnik jest bardzo dobrze wyciszony i charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Brakuje mu wigoru w dolnych zakresach obrotów (np. przy ruszaniu z niskich obrotów), ale do tego można przywyknąć, zwłaszcza że robi się wyraźnie żwawszy po przekroczeniu ok. 1700 obr./min. i przy okazji wykazuje się bardzo niskim zapotrzebowaniem na paliwo. W ruchu miejskim auto zużywa ok. 6,5 l paliwa na 100 km.

Z drugiej strony koreańskiemu kombi miejscami brakuje elastyczności. Miejscami, czyli w chwilach, w których chcemy przyspieszyć poruszając się np. na piątym biegu, nie wspominając o szóstym biegu.

Zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności oraz z utrzymywaniem auta w ryzach podczas jazdy na ciasnych łukach. Układ kierowniczy może pracować w trzech trybach (ustawianych przyciskiem) Sport, Normal oraz Comfort. W każdym z poszczególnych trybów zmienia się siła wspomagania kierownicy. Z kolei dźwignia zmiany biegów działa wystarczająco precyzyjnie i gładko trafia w poszczególne przełożenia.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

Kia Cee’d SW 1.6 CRDi test – podsumowanie

Podstawowa odmiana Kii Cee’d SW (z silnikiem benzynowym 1.4/100 KM) kosztuje 52 990 zł i jest wyposażona m.in. w regulację wysokości siedziska kierowcy, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, czy komputer pokładowy. Klimatyzacja w najuboższej wersji wymaga dopłaty 3500 zł.

Prezentowana na zdjęciach odmiana wyposażeniowa L z silnikiem wysokoprężnym o mocy 128 KM kosztuje niespełna 78 tys. zł. Przy czym jest wyposażona m.in. w dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, fotochromatyczne lusterko wsteczne, czy centralny podłokietnik tylnej kanapy i system audio.

Biorąc pod uwagę niskie zużycie paliwa, układ jezdny i obszerność przedziału pasażerskiego jaki Kia oferuje cena wydaje się rozsądna.

Zobacz też: Test Kia Sportage: ciągle w formie

Kia Cee’d SW 1.6 CRDi - dane techniczne:

Kia Cee'd Sw 1.6 CRDi
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1582 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 128 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm/1900 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 528/1642 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 451/178/149 cm
Rozstaw osi 265 cm
V-max 193 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,2 s
Zużycie paliwa* 5,1/3,9/4,3 l/100 km
Cena od 70 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

KIA Cee'd SW - bok
KIA
KIA Cee'd SW -deska rozdzielcza
KIA
Kia Cee'd SW - tył
Moto.wieszjak.pl
Kia Cee'd SW - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Cee'd SW - lampa
Moto.wieszjak.pl
Kia Cee'd SW - tył
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd SW - bagażnik
KIA
KIA Cee'd SW - fotele
KIA
KIA Cee'd SW - wnętrze
KIA
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA