REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Cee’d SW 1.6 CRDi

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Kia Cee’d SW, czyli w wersji kombi prezentuje się jeszcze okazalej niż odmiana hatchback. A jak jeździ? W naszym teście Cee’d SW z silnikiem Diesla 1.6 CRDi o mocy 128 KM.

Kia coraz bardziej rozpycha się wśród konkurentów na europejskim rynku. Po mocnym debiucie kompaktowego Cee’da od jakiegoś czasu w salonach bryluje odmiana SW, czyli kombi. W tej klasie samochodów niewiele jest konstrukcji, które zwracają uwagę swoją urodą i Cee’d SW pozytywnie się na tym tle wyróżnia. Projektanci zgrabnie narysowali tylną część samochodu sprawnie łącząc ją z dobrze znaną sylwetką przedniej części nadwozia. W rezultacie Cee’d SW sprawia wrażenie samochodu eleganckiego, lekkiego i świeżego.

REKLAMA

Zobacz też: Nowa Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM – wrażenia z jazdy

 Kia Cee’d SW 1.6 CRDi test – wnętrze

Odmiana kombi jest co prawda dłuższa od hatchbacka, ale ma dokładnie taki sam rozstaw osi. Dlatego poza przedziałem na bagaże przestrzeń we wnętrzu nie zwiększyła się. Tablica przyrządów Cee’da SW w dość bogatej (ale nie najbogatszej) odmianie L prezentuje się atrakcyjnie. Brak kolorowego wyświetlacza systemu nawigacji na konsoli centralnej nie czyni kokpitu Cee’da „smutniejszym”. Całość nadal prezentuje się dobrze, a jakość tworzyw nie ustępuje tym z najbogatszej odmiany kompaktowej Kii.

Z przodu i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem, a powiększony w stosunku do hatchbacka przedział pasażerski ma objętość 528 l (maksymalnie 1642 l).

Zobacz też: Nowa Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kia Cee’d SW 1.6 CRDi test – napęd i układ jezdny

REKLAMA

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny zainstalowany w widocznym na zdjęciach egzemplarzu Cee’da SW ma pojemność  1,6 l i rozwija moc maksymalną 128 KM przy 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy, jaki uzyskuje ta jednostka napędowa to 260 Nm dostępne od 1900 obr./min.

Według danych producenta silnik rozpędza ważącego 1345 kg Cee’da SW od 0 do 100 km/h w 11,2 s. co nie jest wynikiem wstrząsającym. W praktyce z jednostki napędowej będziemy zadowoleni w zależności od okoliczności. Konkretnie – silnik jest bardzo dobrze wyciszony i charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Brakuje mu wigoru w dolnych zakresach obrotów (np. przy ruszaniu z niskich obrotów), ale do tego można przywyknąć, zwłaszcza że robi się wyraźnie żwawszy po przekroczeniu ok. 1700 obr./min. i przy okazji wykazuje się bardzo niskim zapotrzebowaniem na paliwo. W ruchu miejskim auto zużywa ok. 6,5 l paliwa na 100 km.

Z drugiej strony koreańskiemu kombi miejscami brakuje elastyczności. Miejscami, czyli w chwilach, w których chcemy przyspieszyć poruszając się np. na piątym biegu, nie wspominając o szóstym biegu.

Zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności oraz z utrzymywaniem auta w ryzach podczas jazdy na ciasnych łukach. Układ kierowniczy może pracować w trzech trybach (ustawianych przyciskiem) Sport, Normal oraz Comfort. W każdym z poszczególnych trybów zmienia się siła wspomagania kierownicy. Z kolei dźwignia zmiany biegów działa wystarczająco precyzyjnie i gładko trafia w poszczególne przełożenia.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

Kia Cee’d SW 1.6 CRDi test – podsumowanie

REKLAMA

Podstawowa odmiana Kii Cee’d SW (z silnikiem benzynowym 1.4/100 KM) kosztuje 52 990 zł i jest wyposażona m.in. w regulację wysokości siedziska kierowcy, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, czy komputer pokładowy. Klimatyzacja w najuboższej wersji wymaga dopłaty 3500 zł.

Prezentowana na zdjęciach odmiana wyposażeniowa L z silnikiem wysokoprężnym o mocy 128 KM kosztuje niespełna 78 tys. zł. Przy czym jest wyposażona m.in. w dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, fotochromatyczne lusterko wsteczne, czy centralny podłokietnik tylnej kanapy i system audio.

Biorąc pod uwagę niskie zużycie paliwa, układ jezdny i obszerność przedziału pasażerskiego jaki Kia oferuje cena wydaje się rozsądna.

Zobacz też: Test Kia Sportage: ciągle w formie

Kia Cee’d SW 1.6 CRDi - dane techniczne:

Kia Cee'd Sw 1.6 CRDi
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1582 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 128 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm/1900 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 528/1642 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 451/178/149 cm
Rozstaw osi 265 cm
V-max 193 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,2 s
Zużycie paliwa* 5,1/3,9/4,3 l/100 km
Cena od 70 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

KIA Cee'd SW - bok
KIA
KIA Cee'd SW -deska rozdzielcza
KIA
Kia Cee'd SW - tył
Moto.wieszjak.pl
Kia Cee'd SW - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Cee'd SW - lampa
Moto.wieszjak.pl
Kia Cee'd SW - tył
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd SW - bagażnik
KIA
KIA Cee'd SW - fotele
KIA
KIA Cee'd SW - wnętrze
KIA
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA