REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Cee’d SW 1.6 CRDi

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Kia Cee’d SW, czyli w wersji kombi prezentuje się jeszcze okazalej niż odmiana hatchback. A jak jeździ? W naszym teście Cee’d SW z silnikiem Diesla 1.6 CRDi o mocy 128 KM.

Kia coraz bardziej rozpycha się wśród konkurentów na europejskim rynku. Po mocnym debiucie kompaktowego Cee’da od jakiegoś czasu w salonach bryluje odmiana SW, czyli kombi. W tej klasie samochodów niewiele jest konstrukcji, które zwracają uwagę swoją urodą i Cee’d SW pozytywnie się na tym tle wyróżnia. Projektanci zgrabnie narysowali tylną część samochodu sprawnie łącząc ją z dobrze znaną sylwetką przedniej części nadwozia. W rezultacie Cee’d SW sprawia wrażenie samochodu eleganckiego, lekkiego i świeżego.

REKLAMA

Zobacz też: Nowa Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM – wrażenia z jazdy

 Kia Cee’d SW 1.6 CRDi test – wnętrze

Odmiana kombi jest co prawda dłuższa od hatchbacka, ale ma dokładnie taki sam rozstaw osi. Dlatego poza przedziałem na bagaże przestrzeń we wnętrzu nie zwiększyła się. Tablica przyrządów Cee’da SW w dość bogatej (ale nie najbogatszej) odmianie L prezentuje się atrakcyjnie. Brak kolorowego wyświetlacza systemu nawigacji na konsoli centralnej nie czyni kokpitu Cee’da „smutniejszym”. Całość nadal prezentuje się dobrze, a jakość tworzyw nie ustępuje tym z najbogatszej odmiany kompaktowej Kii.

Z przodu i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem, a powiększony w stosunku do hatchbacka przedział pasażerski ma objętość 528 l (maksymalnie 1642 l).

Zobacz też: Nowa Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kia Cee’d SW 1.6 CRDi test – napęd i układ jezdny

REKLAMA

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny zainstalowany w widocznym na zdjęciach egzemplarzu Cee’da SW ma pojemność  1,6 l i rozwija moc maksymalną 128 KM przy 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy, jaki uzyskuje ta jednostka napędowa to 260 Nm dostępne od 1900 obr./min.

Według danych producenta silnik rozpędza ważącego 1345 kg Cee’da SW od 0 do 100 km/h w 11,2 s. co nie jest wynikiem wstrząsającym. W praktyce z jednostki napędowej będziemy zadowoleni w zależności od okoliczności. Konkretnie – silnik jest bardzo dobrze wyciszony i charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Brakuje mu wigoru w dolnych zakresach obrotów (np. przy ruszaniu z niskich obrotów), ale do tego można przywyknąć, zwłaszcza że robi się wyraźnie żwawszy po przekroczeniu ok. 1700 obr./min. i przy okazji wykazuje się bardzo niskim zapotrzebowaniem na paliwo. W ruchu miejskim auto zużywa ok. 6,5 l paliwa na 100 km.

Z drugiej strony koreańskiemu kombi miejscami brakuje elastyczności. Miejscami, czyli w chwilach, w których chcemy przyspieszyć poruszając się np. na piątym biegu, nie wspominając o szóstym biegu.

Zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności oraz z utrzymywaniem auta w ryzach podczas jazdy na ciasnych łukach. Układ kierowniczy może pracować w trzech trybach (ustawianych przyciskiem) Sport, Normal oraz Comfort. W każdym z poszczególnych trybów zmienia się siła wspomagania kierownicy. Z kolei dźwignia zmiany biegów działa wystarczająco precyzyjnie i gładko trafia w poszczególne przełożenia.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

Kia Cee’d SW 1.6 CRDi test – podsumowanie

REKLAMA

Podstawowa odmiana Kii Cee’d SW (z silnikiem benzynowym 1.4/100 KM) kosztuje 52 990 zł i jest wyposażona m.in. w regulację wysokości siedziska kierowcy, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, czy komputer pokładowy. Klimatyzacja w najuboższej wersji wymaga dopłaty 3500 zł.

Prezentowana na zdjęciach odmiana wyposażeniowa L z silnikiem wysokoprężnym o mocy 128 KM kosztuje niespełna 78 tys. zł. Przy czym jest wyposażona m.in. w dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, fotochromatyczne lusterko wsteczne, czy centralny podłokietnik tylnej kanapy i system audio.

Biorąc pod uwagę niskie zużycie paliwa, układ jezdny i obszerność przedziału pasażerskiego jaki Kia oferuje cena wydaje się rozsądna.

Zobacz też: Test Kia Sportage: ciągle w formie

Kia Cee’d SW 1.6 CRDi - dane techniczne:

Kia Cee'd Sw 1.6 CRDi
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1582 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 128 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm/1900 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 528/1642 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 451/178/149 cm
Rozstaw osi 265 cm
V-max 193 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,2 s
Zużycie paliwa* 5,1/3,9/4,3 l/100 km
Cena od 70 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

KIA Cee'd SW - bok
KIA
KIA Cee'd SW -deska rozdzielcza
KIA
Kia Cee'd SW - tył
Moto.wieszjak.pl
Kia Cee'd SW - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Cee'd SW - lampa
Moto.wieszjak.pl
Kia Cee'd SW - tył
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd SW - bagażnik
KIA
KIA Cee'd SW - fotele
KIA
KIA Cee'd SW - wnętrze
KIA
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

REKLAMA

Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

REKLAMA