REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Lancia Voyager: Shuttle bus z pierwszej ligi

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Voyager od lat jest synonimem amerykańskiego vana. To model stworzony do wielogodzinnych podróży. Dziś ten sztandarowy pojazd amerykańskich rodzin trafił pod skrzydła włoskich stylistów. Wyszła z tego Lancia Voyager.

Odkąd koncern Fiat sporo zainwestował w Chryslera, na europejskim rynku zaczęły się pojawiać tak egzotyczne konstrukcje jak Fiat Freemont, Lancia Thema, czy Lancia Voyager.

REKLAMA

REKLAMA

Szkopuł w tym, że amerykańskie samochody są dla przeciętnego Europejczyka na tyle duże i paliwożerne, że w codziennym użytkowaniu stają się uciążliwe. Z drugiej strony, to właśnie dzięki temu rozmachowi zyskują rzeszę fanów na całym świecie.

O ile w przypadku adaptacji Freemonta, czy Lancii Themy włoscy konstruktorzy mieli dość łatwe zadanie, o tyle w przypadku takiej legendy jak Voyager sprawa była trudniejsza. Bo jak zaadoptować do europejskiej marki legendę amerykańskiej motoryzacji i przy okazji jej nie zepsuć?

Zobacz też: Test Opel Zafira Tourer: Oczko wyżej

REKLAMA

Nadwozie

Tylko wprawny obserwator dostrzeże, że spogląda na Lancię a nie na Chryslera. Oba modele są bardzo podobne i można je rozróżnić po logo umieszczonym z przodu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ogromne i kanciaste nadwozie Voyagera zwraca uwagę, a zajęcie miejsca w środku ułatwiają szerokie drzwi. Tylne są rozsuwane elektrycznie i można nimi sterować poprzez pilota. To samo dotyczy pokrywy bagażnika.

Wnętrze

Przepastne, wygodne i wykończone z europejską dokładnością. To pierwsze skojarzenia, które się nasuwają po zajęciu miejsca wewnątrz Lancii Voyager.

Siedmioosobowy przedział pasażerski oferuje komfort najwyższej klasy. Obszerne fotele są wygodne i mają szeroki zakres regulacji. Producent nie zrezygnował z praktycznego systemu opatentowanego przez Chryslera Stow ‘n Go, dzięki któremu możemy fotele drugiego i trzeciego rzędu chować w podłodze.

Zobacz też: Test Chevrolet Captiva: Po prostu "Chevy"

Przedział bagażowy Voyagera jest ogromny. Standardowo ma objętość 934 l, a maksymalnie przestrzeń na bagaże można powiększyć do 3912 l.

Główna różnicą między wnętrzem Chryslera, a Lancii jest jakość wykończenia. Kokpit różni się pod względem stylizacji – ten w Lancii jest zaprojektowany z większym polotem ale najbardziej zwracają uwagę lepszej jakości materiały wykończeniowe. Skórzana tapicerka, aluminium i dobrej jakości tworzywa to wizytówka wnętrza Lancii Voyager.

Zobacz też: Test Ford C-Max: Van w rozmiarze mini

Napęd/układ jezdny

Pod maskę widocznej na zdjęciach Lancii  trafił sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 3,6 l rozwijający moc maksymalną 283 KM. Z napędem współpracuje sześciobiegowa przekładnia automatyczna.

Prowadzący olbrzymią Lancię ma łatwe zadanie. Co prawda duża średnica zawracania (12,6 m) utrudnia parkowanie w mieście, ale podczas manewrów kierowca jest wspomagany szeregiem czujników i obszernymi lusterkami. Regularny kształt nadwozia Voyagera ułatwia wyczucie gabarytów pojazdu, co znacznie ogranicza dyskomfort na ciasnych uliczkach.

Przedział pasażerski Lancii Voyager jest bardzo dobrze wyciszony. Pomruk jednostki napędowej jest ledwie słyszalny, nawet podczas jazdy z wyższymi obrotami. Automatyczna przekładnia zmienia przełożenia delikatnie i bez szarpnięć ale funkcja Kick down działa z lekkim opóźnieniem typowym dla klasycznych automatów.

Zobacz też: Test Mazda5: zoom zoom van

Voyager to samochodów bardzo dynamiczny. Według danych producenta mini van rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,5 s. Jest to wynik, który zadowoli także kierowców ze sportową żyłką.

To jasne, że ten model Lancii nie jest samochodem stworzonym do jazdy w slalomie, ale zawieszenie (zmodyfikowane przez amerykanów pod europejskie gusta) sprawia, że Voyager podczas jazdy po zakrętach zachowuje się przewidywalnie i stabilnie.

Duże koła i ponad trzymetrowy rozstaw osi mają znaczący wpływ na komfort jazdy po nierównościach. Wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni są tłumione miękko, a komfort pasażerów nie jest niczym zakłócany.

Największym minusem układu napędowego Lancii Voyager jest wysokie spalanie. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 16-17 l/100 km, a jeżdżąc Lancią bardzo dynamicznie z łatwością przekroczymy 20 l/100 km. Sporo.

Zobacz też: Test Fiat Freemont: Przyrodni brat

Podsumowanie

Dla kogo jest Lancia Voyager z sześciocylindrowym silnikiem benzynowym kosztująca 165 900 zł i spalająca 16 l/100 km w mieście? Oprócz zamożnych rodzin, które będą wykorzystywały Voyagera tylko podczas wyjazdów mogą być tym modelem zainteresowane firmy.

Benzynowa jednostka napędowa zapewnia odpowiedni prestiż i osiągi, a luksusowe wykończenie wnętrza i komfortowe zawieszenie czynią z Lancii bardzo dobry pojazd do wożenia członków zarządu.

Świetnie też sprawdzi się w roli pojazdu wożącego gości z eleganckiego hotelu na lotnisko.

Dane techniczne:

Lancia Voyager 3,6 AT Gold
Typ silnika benzynowy
Pojemność  3604 cm3
Układ cylindrów/zawory V6/24
Maksymalna moc 283 KM/6600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 352 Nm/4400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 934 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 521,8/199,8/181,8 cm
Rozstaw osi 307,8 cm
V-max 209 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,5 s.
Zużycie paliwa* 15,8/7,9/10,8 l/100 km
Cena od 165 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA