REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Superb Combi: nie tylko dla urzędników

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Superb poprzez brak skojarzenia z marką premium zyskał łatkę idealnego samochodu do wożenia urzędników – ot taka budżetowa limuzyna - myśli wielu. Ale gdy dużego Superba wyposażymy w w „kilka” dodatków z listy wyposażenia opcjonalnego i silnik Diesla o mocy 170 KM jego cena sięga 170 tys. zł. Czy wtedy czar limuzyny za przystępne pieniądze pryska?

Skoda Superb drugiej generacji wzbudza dyskusje. Esteci wytykają modelowi brzydotę z kolei grono ceniące duże bagażniki wychwala Superba przy każdej okazji. Jednak będąc sprawiedliwym w ocenie należy przyznać, że Superb w odmianie Combi prezentuje się o wiele lepiej niż Superba z nadwoziem hatchback. Bryła odzyskała proporcje, a stylizacja tylnej części nadwozia konsekwentnie współgra z jego przednią częścią. Czyli jest odwrotnie niż w hatchbacku. W rezultacie kształt nadwozia Superba Combi kojarzy się bardziej z tradycyjnymi konstrukcjami typu Passat kombi, a nie buduje konsternację jak Superb hatchback.

REKLAMA

Zobacz też: Test Volkswagen Passat: Pan porządny

Wnętrze

REKLAMA

O ile wygląd Superba Combi nas nie rozczaruje o tyle przedział pasażerski może zachwycić. Serio. Wystarczy zerknąć do bagażnika. 633 l przestrzeni na bagaże przy normalnym położeniu siedzeń. Możecie tym przewieźć lodówkę nie musząc rozkładać kanapy. Zmieści się tyle wózków ile potrzebujecie. Razem z wanienkami i pieluchami.

A przedział pasażerski? Od pierwszego kontaktu nie można mieć wątpliwości, że ta Skoda została stworzona po to, by zapewnić możliwie największy komfort pasażerom tylnej kanapy. Z przodu do dyspozycji jest mniej więcej tyle samo miejsca co w wyrośniętym kompakcie lub przeciętnym aucie segmentu D. Za to z tyłu podobną przestrzeń na nogi oferują jedynie Mercedes S, czy BMW serii 7 i to w wersjach przedłużanych. W prezentowanym na zdjęciach egzemplarzu dodatkowym elementem podnoszącym komfort osób siedzących z tyłu były podnóżki.

Zobacz też: Test Ford C-Max: Van w rozmiarze mini

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tak znaczne oddalenie tylnej kanapy ma również wady. Bo owszem, z jednej strony jest to rozwiązanie, które docenią taksówkarze czy kierowcy urzędników (nie będą musieli przesuwać oparć swoich foteli do przodu, żeby zapewnić miejsce pasażerom) ale z drugiej strony kierowcy, którzy wożą siebie lub rodzinę będą mieli problem z sięgnięciem do przedmiotów, które na tylnej kanapie położyli. Podobnie sprawa wygląda w przypadku osób, które wożą dzieci w fotelikach. Odsunięcie tylnej kanapy powoduje, że dzieci nie zabrudzą butami oparć przednich foteli, ale jadący z przodu rodzice będą się musieli nagimnastykować, by dosięgnąć swych pociech w razie potrzeby.

Jakość materiałów użytych do wykończenia przedziału pasażerskiego jest dobra. Zaznaczmy, że nie jest to najwyższa pod względem jakości półka w klasie, ale mocna czwórka w skali pięciostopniowej. To samo dotyczy jakości montażu.

Napęd/układ jezdny

Do napędu widocznej na zdjęciach Skody Superb II wykorzystano dwulitrowy silnik TDI rozwijający moc maksymalną 170 KM. Silnik współpracował z sześciostopniową zautomatyzowaną przekładnią DSG. W praktyce takie zestawienie spisuje się doskonale z małym ale… Podczas ruszania daje się wyczuć opóźnienie w reakcji samochodu na gaz. W efekcie bardzo łatwo Superbem ruszyć zbyt dynamicznie. Po lekkim wciśnięciu gazu przez chwilę nic się nie dzieje, naturalnym odruchem jest mocniejsze wciśnięcie pedału. Wtedy nadchodzi moment, w którym jakby jednostka sterująca odebrała sygnał o konieczności ruszenia z miejsca i auto wyrywa do przodu. Zatem kierowcy, którzy np. manewrują na parkingu muszą przywyknąć do zwyczaju chwilowego odczekania po lekkim wciśnięciu gazu zanim auto zacznie się toczyć.

Podobne zjawisko występowało kiedyś w aktualnym modelu BMW X5 z benzynowym silnikiem ośmiocylindrowym i zautomatyzowaną przekładnią. Można do tego przywyknąć.

Zobacz też: Test Toyota Prius: gadżet dla mieszczucha

Mimo długiego nadwozia (483,8 cm) manewrowaniem Superbem II nie jest kłopotliwe, a duży rozstaw osi (276,1 cm) dodatkowo podnosi komfort tłumienia nierówności.

REKLAMA

Ważąca 1594 kg Skoda to auto dynamiczne. Według danych producenta „setkę” osiąga po 8,9 s i może się rozpędzić do 218 km/h. Podczas jazd testowych w ruchu miejskim prezentowany Superb II spalał średnio około 8-9 l/100 km co biorąc pod uwagę rozmiar i dynamikę pojazdu jest wynikiem dobrym.

Wspomaganie układu kierowniczego w pierwszym kontakcie z autem może się wydać zbyt czułe. Jednak po przejechaniu kilkunastu kilometrów prowadzący przyzwyczaja się do charakterystyki pracy układu kierowniczego i doskonale wyczuwa auto.

Poza dynamiką jednostki napędowej dużym atutem opisywanej odmiany Superba II jest komfort podróżowania. Podczas jazdy we wnętrzu jest bardzo cicho, auto sprzyja jak mało które długim, wielogodzinnym podróżom.

Zobacz też: Test Peugeot 308 CC: francuski kompromis

Podsumowanie

 Skoda kojarzona jest z samochodami budżetowymi ale prezentowana na zdjęciach wersja Superba to coś w rodzaju nagięcia rzeczywistości. O ile kwota 89 900 zł, która otwiera cennik modelu Superb II Combi w wersji 2.0 TDI 170 KM z DSG jest konkurencyjna i wpisuje się w założony przez producenta wizerunek marki, o tyle cena prezentowanego egzemplarza wraz z wyposażeniem dodatkowym wynosi 171 800 zł(!) i jest najdelikatniej pisząc kontrowersyjna.

Dla pełnego oglądu sytuacji dodamy, że ceny Mercedesa klasy E rozpoczynają się od 171 500 zł, Mercedesa GLK od 161 500 zł, a Audi Q5 od 132 400 zł. 

Zobacz też: Test Kia Optima: Mistrzyni pierwszego wrażenia

Dane techniczne:

Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 170 KM/4200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 633 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 483,8/181,7/151,1 cm
Rozstaw osi 276,1 cm
V-max 218 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,9 s.
Zużycie paliwa* 7,5/5,2/6,1 l/100 km
Cena od 89 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Skoda Superb Combi - tylna kanapa
Skoda
Skoda Suberb Combi - bagażnik
Skoda
Skoda Superb Combi - bok
Skoda
Skoda Superb Combi - deska rozdzielcza
Skoda
Skoda Superb Combi - tablica przyrządów
Skoda
Skoda Superb Combi - skrzynia DSG
Skoda
Skoda Superb Combi - fotel kierowcy
Skoda
Skoda Superb Combi - silnik
Skoda
Skoda Superb Combi - tył
Skoda
Skoda Superb Combi - reflektor
Skoda
Skoda Superb Combi - przód
Skoda
Skoda Superb Combi - przód
Skoda
Skoda Superb Combi - przód
Skoda
Skoda Superb Combi - przód
Skoda
Skoda Superb Combi - przód
Skoda
Skoda Superb Combi - wnętrze
Skoda
Skoda Superb Combi - zegary
Skoda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

REKLAMA

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

REKLAMA