REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mitsubishi Lancer Sedan: Mistrz oszczędności

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi produkuje model Lancer od 1973 roku i od tego czasu sprzedało już około 6 milionów egzemplarzy tego auta. Sprawdźmy, w czym tkwi sukces kompaktowego japończyka.

Do niedawna Mitsubishi Lancer był oferowany jako sedan i kombi. Najnowsza czyli szósta generacja jest dostępna jako sedan i hatchback, a właściwie Sportback (tak Mitsubishi określa ten typ nadwozia). Japończycy nie zważali na panujące trendy i sedan jest nieco krótszy niż pięciodrzwiowe nadwozie. Do testu redakcyjnego otrzymaliśmy Mitsubishi Lancer Sedan z silnikiem MIVEC o pojemności 1,6 litra o mocy 117 KM.

REKLAMA

Karoseria/nadwozie

Agresywnie zaprojektowany przód i proporcjonalne nadwozie to główne zalety najnowszego Lancera. Sedan wygląda o wiele lepiej niż zaburzający harmonię tył w przypadku Sportbacka. Linia boczna nie urzeka pięknem, ale sytuację ratuje niebieski metaliczny lakier i aluminiowe felgi.

Zobacz też: Opinie kierowców O Mitsubishi Lancer

Efektownym dodatkiem jest także spojler na tylnej klapie, który dopełnia wizerunku auta o sportowym charakterze.

Wnętrze/wyposażenie

Wnętrze Mitsubishi Lancera zostało zaprojektowane pod kątem użyteczności. Wszechobecny różnokolorowy plastik jest dobrze spasowany i sprawia wrażenie trwałego, ale brakuje mu „życia”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W centralnej części deski rozdzielczej znajdziemy trzy pokrętła do obsługi nawiewu i klimatyzacji, a powyżej wbudowany radioodtwarzacz. Wszystkie systemy i mechanizmy są obsługiwane intuicyjnie.

Tablica przyrządów jest przejrzysta i nie ma problemu z odczytaniem wskazań komputera pokładowego, który razem ze wspomnianą klimą, kompletem 7 poduszek powietrznych, ESP, radioodtwarzaczem CD z MP3 i wyjściem AUX tworzy wyposażenia standardowe.

Lancer dysponuje także całkiem pojemnym bagażnikiem, który ma pojemność 400 litrów.

Zobacz też: Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

Silnik/zawieszenie

REKLAMA

Nowością w ofercie jest benzynowy silnik MIVEC o pojemności 1,6 litra o mocy 117 KM. Wolnossący motor jest wyposażony w zmienne fazy rozrządu i według danych producenta rozpędza to ważące około 1300 kg auto do 188 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 11,1 sekundy.

Może te dane nie przekonają amatorów szybkiej jazdy, ale do sprawnego poruszania się po mieście w zupełności wystarczy. Wybierając się w trasę z rodziną musimy się przyzwyczaić do częstego redukowania biegów i towarzyszącym wysokim obrotom hałasom dochodzącym spod maski auta, ponieważ silnikowi zdarza się złapać zadyszkę podczas próby przyspieszania.

Zobacz też: Test Mazda3 MPS: Generator endorfin

Silnik ten charakteryzuje się przede wszystkim oszczędnością. W czasie jazdy po mieście auto spala średnio około 8-9 litrów benzyny na 100 kilometrów. Aby taką odległość pokonać po za miastem łatwo osiągnąć wynik poniżej 6 litrów paliwa.

Zawieszenie Lancera pracuje zaskakująco cicho, a w jego ustawianiu osiągnięto kompromis pomiędzy pewnością prowadzenia, a komfortem jazdy. Auto niemal nie przechyla się w zakrętach i tłumi większość nierówności.

Najtańszy Lancer Sedan w wyposażeniu Inform z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 kosztuje w Polsce około 52 tysiące złotych. To bardzo ciekawa pozycja, ponieważ w wyposażeniu standardowym znajdziemy klimatyzację, 7 poduszek powietrznych, ESP, radio z CD i MP3 i komputer pokładowy.

Podsumowanie

Mitsubishi Lancer sedan osiągami nie dorównuje sportowym odmianom, ale potrafi za to być bardzo oszczędny. Ważnym argumentem działającym na korzyść Lancera, jest bardzo dobry stosunek jakości i wyposażenia do ceny.

Dane techniczne

Mitsubishi Lancer 2011 Invite

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 590 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

117 KM/6000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

154 Nm/4000 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man. 5-bieg

Pojemność bagażnika

344 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

458,5/176/149 cm

Rozstaw osi

263,5 cm

V-max.

188 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

11,1 s.

Zużycie paliwa*

7,8/4,8/5,9 l/100 km

Cena

Od 61 590

*miasto/trasa/cykl mieszany

Mitsubishi Lancer osiąga prędkość maksymalną równą 188 km/h. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer z nadwoziem sedan jest bardziej proporcjonalny niż sportback. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -tył. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer ma bagażnik o pojemności 400 litrów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -na tylnej kanapie spokojnie zmieszczą się trzy osoby. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -przednie fotele są wygodne, jednak za słabo wyprofilowane. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -radioodtwarzac jest wbudowany w deskę rozdzielczą. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -panel obsługi nawiewu i klimatyzacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -konsola centralna. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer kosztuje obecnie około 52 tysiące złotych Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer sedan jest o kilka centymetrów krótszy niż sportback (pięciodrzwiowy hatchback). Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer wygląda agresywnie głównie przez duży wlot powietrza i skośne lampy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer jest pozycjonowany w segmencie kompaktowych sedanów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Logistyka miejska – niedoceniane narzędzie w zarządzaniu miastem

W wielu polskich miastach, miasteczkach i gminach podejmowanie decyzji urbanistycznych coraz częściej przypomina eksperyment na żywym organizmie. Zamiast opartego na potrzebach mieszkańców, przemyślanego procesu planowania i zarządzania przestrzenią, obserwujemy kopiowanie rozwiązań z europejskich metropolii – bez refleksji, bez analizy lokalnych uwarunkowań, bez udziału społeczności.

CANARD: Fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie znowu uszkodzony. Okoliczności zdarzenia bada Policja

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało, że po raz kolejny został uszkodzony fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie. Przed kolejnym zamontowaniem fotoradaru podjęte zostaną działania, które zmniejszą ryzyko jego ponownego uszkodzenia.

KGP: 123 383 interwencji, 488 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 383 interwencji. Byli wzywani do 488 wypadków drogowych.

BMW ulubioną marką młodych kierowców, ale OC potrafi zaskoczyć ceną

BMW serii 3, szczególnie w wersji sprzed niemal dwóch dekad, to dziś najczęściej wybierany samochód wśród kierowców w wieku 18–25 lat. Jak wynika z danych Rankomat.pl, młodzi użytkownicy dróg zdecydowanie preferują pojazdy dynamiczne, z mocniejszym silnikiem i sportowym charakterem. Jednak ten wybór ma swoją cenę – i to niemałą.

REKLAMA

SEAT Arona: ekologia w nieznanym wymiarze. Ryż zamiast na wysypiska trafia na taśmę montażową

SEAT rozpoczyna produkcję modelu SEAT Arona z dwoma elementami wykonanymi z oryzytu – odnawialnego materiału pochodzenia naturalnego, powstającego z produktów ubocznych ryżu. Każdy egzemplarz zawiera 60 gramów ryżu, co przekłada się na roczne zużycie 5 ton surowca, który w innym przypadku trafiłby na wysypiska.

Co Polacy sądzą o Strefach Czystego Transportu?

Zdania na temat SCT są podzielone. Z danych raportu "Ekologiczna motoryzacja w Polsce – wyzwania i kierunki rozwój". wynika, że chociaż ponad 50 proc. Polaków uważa, że Strefy Czystego Powietrza przyczynią się do poprawy zdrowia mieszkańców dużych aglomeracji, to 63 proc. obawia się ich negatywnego wpływu na lokalną gospodarkę.

Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

REKLAMA

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA