REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mitsubishi Lancer Sedan: Mistrz oszczędności

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi produkuje model Lancer od 1973 roku i od tego czasu sprzedało już około 6 milionów egzemplarzy tego auta. Sprawdźmy, w czym tkwi sukces kompaktowego japończyka.

Do niedawna Mitsubishi Lancer był oferowany jako sedan i kombi. Najnowsza czyli szósta generacja jest dostępna jako sedan i hatchback, a właściwie Sportback (tak Mitsubishi określa ten typ nadwozia). Japończycy nie zważali na panujące trendy i sedan jest nieco krótszy niż pięciodrzwiowe nadwozie. Do testu redakcyjnego otrzymaliśmy Mitsubishi Lancer Sedan z silnikiem MIVEC o pojemności 1,6 litra o mocy 117 KM.

REKLAMA

REKLAMA

Karoseria/nadwozie

Agresywnie zaprojektowany przód i proporcjonalne nadwozie to główne zalety najnowszego Lancera. Sedan wygląda o wiele lepiej niż zaburzający harmonię tył w przypadku Sportbacka. Linia boczna nie urzeka pięknem, ale sytuację ratuje niebieski metaliczny lakier i aluminiowe felgi.

Zobacz też: Opinie kierowców O Mitsubishi Lancer

Efektownym dodatkiem jest także spojler na tylnej klapie, który dopełnia wizerunku auta o sportowym charakterze.

REKLAMA

Wnętrze/wyposażenie

Wnętrze Mitsubishi Lancera zostało zaprojektowane pod kątem użyteczności. Wszechobecny różnokolorowy plastik jest dobrze spasowany i sprawia wrażenie trwałego, ale brakuje mu „życia”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W centralnej części deski rozdzielczej znajdziemy trzy pokrętła do obsługi nawiewu i klimatyzacji, a powyżej wbudowany radioodtwarzacz. Wszystkie systemy i mechanizmy są obsługiwane intuicyjnie.

Tablica przyrządów jest przejrzysta i nie ma problemu z odczytaniem wskazań komputera pokładowego, który razem ze wspomnianą klimą, kompletem 7 poduszek powietrznych, ESP, radioodtwarzaczem CD z MP3 i wyjściem AUX tworzy wyposażenia standardowe.

Lancer dysponuje także całkiem pojemnym bagażnikiem, który ma pojemność 400 litrów.

Zobacz też: Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

Silnik/zawieszenie

Nowością w ofercie jest benzynowy silnik MIVEC o pojemności 1,6 litra o mocy 117 KM. Wolnossący motor jest wyposażony w zmienne fazy rozrządu i według danych producenta rozpędza to ważące około 1300 kg auto do 188 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 11,1 sekundy.

Może te dane nie przekonają amatorów szybkiej jazdy, ale do sprawnego poruszania się po mieście w zupełności wystarczy. Wybierając się w trasę z rodziną musimy się przyzwyczaić do częstego redukowania biegów i towarzyszącym wysokim obrotom hałasom dochodzącym spod maski auta, ponieważ silnikowi zdarza się złapać zadyszkę podczas próby przyspieszania.

Zobacz też: Test Mazda3 MPS: Generator endorfin

Silnik ten charakteryzuje się przede wszystkim oszczędnością. W czasie jazdy po mieście auto spala średnio około 8-9 litrów benzyny na 100 kilometrów. Aby taką odległość pokonać po za miastem łatwo osiągnąć wynik poniżej 6 litrów paliwa.

Zawieszenie Lancera pracuje zaskakująco cicho, a w jego ustawianiu osiągnięto kompromis pomiędzy pewnością prowadzenia, a komfortem jazdy. Auto niemal nie przechyla się w zakrętach i tłumi większość nierówności.

Najtańszy Lancer Sedan w wyposażeniu Inform z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 kosztuje w Polsce około 52 tysiące złotych. To bardzo ciekawa pozycja, ponieważ w wyposażeniu standardowym znajdziemy klimatyzację, 7 poduszek powietrznych, ESP, radio z CD i MP3 i komputer pokładowy.

Podsumowanie

Mitsubishi Lancer sedan osiągami nie dorównuje sportowym odmianom, ale potrafi za to być bardzo oszczędny. Ważnym argumentem działającym na korzyść Lancera, jest bardzo dobry stosunek jakości i wyposażenia do ceny.

Dane techniczne

Mitsubishi Lancer 2011 Invite

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 590 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

117 KM/6000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

154 Nm/4000 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man. 5-bieg

Pojemność bagażnika

344 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

458,5/176/149 cm

Rozstaw osi

263,5 cm

V-max.

188 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

11,1 s.

Zużycie paliwa*

7,8/4,8/5,9 l/100 km

Cena

Od 61 590

*miasto/trasa/cykl mieszany

Mitsubishi Lancer osiąga prędkość maksymalną równą 188 km/h. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer z nadwoziem sedan jest bardziej proporcjonalny niż sportback. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -tył. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer ma bagażnik o pojemności 400 litrów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -na tylnej kanapie spokojnie zmieszczą się trzy osoby. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -przednie fotele są wygodne, jednak za słabo wyprofilowane. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -radioodtwarzac jest wbudowany w deskę rozdzielczą. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -panel obsługi nawiewu i klimatyzacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -konsola centralna. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer kosztuje obecnie około 52 tysiące złotych Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer sedan jest o kilka centymetrów krótszy niż sportback (pięciodrzwiowy hatchback). Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer wygląda agresywnie głównie przez duży wlot powietrza i skośne lampy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer jest pozycjonowany w segmencie kompaktowych sedanów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA