Test Mitsubishi Lancer Sedan: Mistrz oszczędności
REKLAMA
REKLAMA
Do niedawna Mitsubishi Lancer był oferowany jako sedan i kombi. Najnowsza czyli szósta generacja jest dostępna jako sedan i hatchback, a właściwie Sportback (tak Mitsubishi określa ten typ nadwozia). Japończycy nie zważali na panujące trendy i sedan jest nieco krótszy niż pięciodrzwiowe nadwozie. Do testu redakcyjnego otrzymaliśmy Mitsubishi Lancer Sedan z silnikiem MIVEC o pojemności 1,6 litra o mocy 117 KM.
REKLAMA
Karoseria/nadwozie
Agresywnie zaprojektowany przód i proporcjonalne nadwozie to główne zalety najnowszego Lancera. Sedan wygląda o wiele lepiej niż zaburzający harmonię tył w przypadku Sportbacka. Linia boczna nie urzeka pięknem, ale sytuację ratuje niebieski metaliczny lakier i aluminiowe felgi.
Zobacz też: Opinie kierowców O Mitsubishi Lancer
Efektownym dodatkiem jest także spojler na tylnej klapie, który dopełnia wizerunku auta o sportowym charakterze.
Wnętrze/wyposażenie
Wnętrze Mitsubishi Lancera zostało zaprojektowane pod kątem użyteczności. Wszechobecny różnokolorowy plastik jest dobrze spasowany i sprawia wrażenie trwałego, ale brakuje mu „życia”.
W centralnej części deski rozdzielczej znajdziemy trzy pokrętła do obsługi nawiewu i klimatyzacji, a powyżej wbudowany radioodtwarzacz. Wszystkie systemy i mechanizmy są obsługiwane intuicyjnie.
Tablica przyrządów jest przejrzysta i nie ma problemu z odczytaniem wskazań komputera pokładowego, który razem ze wspomnianą klimą, kompletem 7 poduszek powietrznych, ESP, radioodtwarzaczem CD z MP3 i wyjściem AUX tworzy wyposażenia standardowe.
Lancer dysponuje także całkiem pojemnym bagażnikiem, który ma pojemność 400 litrów.
Zobacz też: Test Fiat 500C: Wspomnień czar!
Silnik/zawieszenie
REKLAMA
Nowością w ofercie jest benzynowy silnik MIVEC o pojemności 1,6 litra o mocy 117 KM. Wolnossący motor jest wyposażony w zmienne fazy rozrządu i według danych producenta rozpędza to ważące około 1300 kg auto do 188 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 11,1 sekundy.
Może te dane nie przekonają amatorów szybkiej jazdy, ale do sprawnego poruszania się po mieście w zupełności wystarczy. Wybierając się w trasę z rodziną musimy się przyzwyczaić do częstego redukowania biegów i towarzyszącym wysokim obrotom hałasom dochodzącym spod maski auta, ponieważ silnikowi zdarza się złapać zadyszkę podczas próby przyspieszania.
Zobacz też: Test Mazda3 MPS: Generator endorfin
Silnik ten charakteryzuje się przede wszystkim oszczędnością. W czasie jazdy po mieście auto spala średnio około 8-9 litrów benzyny na 100 kilometrów. Aby taką odległość pokonać po za miastem łatwo osiągnąć wynik poniżej 6 litrów paliwa.
Zawieszenie Lancera pracuje zaskakująco cicho, a w jego ustawianiu osiągnięto kompromis pomiędzy pewnością prowadzenia, a komfortem jazdy. Auto niemal nie przechyla się w zakrętach i tłumi większość nierówności.
Najtańszy Lancer Sedan w wyposażeniu Inform z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 kosztuje w Polsce około 52 tysiące złotych. To bardzo ciekawa pozycja, ponieważ w wyposażeniu standardowym znajdziemy klimatyzację, 7 poduszek powietrznych, ESP, radio z CD i MP3 i komputer pokładowy.
Podsumowanie
Mitsubishi Lancer sedan osiągami nie dorównuje sportowym odmianom, ale potrafi za to być bardzo oszczędny. Ważnym argumentem działającym na korzyść Lancera, jest bardzo dobry stosunek jakości i wyposażenia do ceny.
Dane techniczne
Mitsubishi Lancer 2011 Invite | |
Typ silnika | benzyna |
Pojemność | 1 590 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Maksymalna moc | 117 KM/6000 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 154 Nm/4000 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man. 5-bieg |
Pojemność bagażnika | 344 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 458,5/176/149 cm |
Rozstaw osi | 263,5 cm |
V-max. | 188 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,1 s. |
Zużycie paliwa* | 7,8/4,8/5,9 l/100 km |
Cena | Od 61 590 |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.