REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 207 SW: kombi z kosmosu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kalinowski Marcin

REKLAMA

REKLAMA

Następca kultowej 206-tki jest większy, przestronniejszy i praktyczniejszy od poprzedniczki. Czy jest jednak lepszy?

Peugeot 207 to następca kultowego modelu 206. Co ciekawe, ten ostatni jest nadal produkowany i sprzedawany (z powodzeniem). 206-tka to jednak konstrukcja z końca XX wieku i choć wizualnie jest nadal bardzo atrakcyjna, Peugeot chciał auto zmodernizować. Jednocześnie też nierozważne byłoby zarzynanie kury znoszącej złote jajka – 206 nadal sprzedawał się dobrze. Peugeot więc postanowił mieć ciastko i zjeść ciastko: wprowadził do sprzedaży, równoległe z 206-tką (lekko zmodernizowaną i sprzedawaną obecnie pod nazwą 206+), model 207, który obecnie kupić można w trzech wersjach nadwoziowych: 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz kombi, znane jako SW (station wagon). Taką właśnie wersję, z silnikiem 1,6 HDi i wyposażeniem w wersji Trendy. Małe miejskie autko w wydaniu kombi. Jakie jest?

REKLAMA

Nadwozie

207-ka jest autem sporo większym od 206-tki. Sam hatchback jest już o 22 centymetry dłuższy, nie wspominając już o kombi. Krytycy 207-ki twierdzą, że auto straciło przez to swój charakter małego, zgrabnego i miejskiego autka. Większe auto jest jednak bardziej przestronne, praktyczniejsze i wygodniejsze. Linie nadwozia stały się też o wiele bardziej agresywne, choć ogólny kształt auta prawie się nie zmienił. Jest ładne i proporcjonalne, choć jest tu jedno małe „ale” – tylne lampy w wersji kombi są zbyt wielkie, dominują nad tylną częścią auta.

Zobacz też: Opinie kierowców o Peugeot 207

Pozostaje jeszcze kwestia bagażnika, który mieści on 337 litrów bagażu i jest to zupełnie przyzwoita wartość, jak na auto tej klasy. W porównaniu z konkurencją w postaci Skody Fabii wypada to jednak dość blado: czesko-niemieckie auto mieści przepastne 505 litrów. Po złożeniu foteli w 207 pojemność wzrasta do 758 (licząc do linii okien) lub 1258 (do linii dachu). Sam bagażnik ma bardzo regularne kształty, jednak twarda składana półka nie należy do najlepszych rozwiązań, o wiele wygodniej korzysta się ze zwijanych rolet. W końcu i tak na półce nie należy nic kłaść ze względów bezpieczeństwa, po co więc dawać taką możliwość?


Wnętrze i wyposażenie

REKLAMA

207-ka niestety nie zaskakuje ani ilością miejsca w środku, ani jakością wykonania. Jeśli kierowca będzie należał do osób wysokich (powiedzmy, powyżej 190 cm wzrostu), to za nim na tylnej kanapie usiądzie raczej tylko dziecko. To jednak norma w autach segmentu B, nawet w niektórych kompaktach wcale nie jest lepiej. Na przednich fotelach podróżować jednak będą komfortowo nawet osoby wysokie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli chodzi o jakość wykonania, to na dwoje babka wróżyła. Górna część deski rozdzielczej jest wykonana z dobrej jakości materiałów. Im niżej tym gorzej: poniżej dolnej linii deski rozdzielczej zaczyna się twardy i bardzo nieprzyjemny w dotyku plastik. Z takiego samego materiału wykonane są boczki drzwi, tylko na podłokietniku przeszyte materiałem.

Zobacz poradnik: Peugeot 207 - jakiego kupić? Poradnik kupującego

Najładniejszym elementem w całym wnętrzu są zegary na desce rozdzielczej. Analogowe wskaźniki umieszczono na białych tarczach z czerwonymi elementami (np. wskazówka). Są nie tylko efektowne, ale też bardzo praktyczne: w dzień doskonale je widać bez żadnego podświetlenia, w nocy z kolei ich podświetlenie jest na tyle delikatne, że nie męczy oczu.

REKLAMA

Kolejnym bardzo miłym dla oka elementem wyposażenia wnętrza jest szklana tafla, biegnąca przez prawie całą długość dachu. Zasłaniana jest sterowaną elektrycznie twardą roletą, która nie przepuszcza światła – kolejny plus, bowiem w wielu autach konkurencji rolety są wykonane z cienkiego perforowanego materiału, który nie zasłania kierowcy od oślepiającego słońca.

Gorzej jest niestety z ergonomią. Po pierwsze, klamki drzwi są zbyt mocno przesunięte do przodu i sięganie do nich za każdym razem kiedy otwieramy drzwi jest nieco męczące. Po drugie, pokrętła sterujące wentylacją chodzą niezwykle ciężko.

Kolejny problem to nawigacja. Nie ma w niej możliwości wyświetlenia samej mapy z własną pozycją, możemy tylko z niej korzystać kiedy wybierzemy punkt docelowy. Być może nie jest to duży minus, jednak ja, stojąc w korku bardzo często korzystam z mapy aby znaleźć objazd, zobaczyć czy droga nie jest ślepa etc.

Podsumowując, największym atutem wnętrza 207 jest jego atrakcyjny wygląd. Mam wrażenie, że w dziedzinie ergonomii konkurencja poszła już nieco dalej niż Peugeot.


Napęd i zawieszenie

207-kę napędza silnik diesla HDi o pojemności 1,6 litra  i mocy 92 KM. Auto przyspiesza od zera do setki w 12,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 182 km/h. Być może przyspieszenie nie imponuje na papierze, jednak dzięki momentowi obrotowemu (230 Nm przy 1750 obrotach) Peugeot wcale nie jest zawalidrogą. Zaletą silnika jest jego niskie spalanie, nie tak jednak niskie jak podaje producent. W mieście 207-ka zużywa około 5-6 litrów na 100 kilometrów, w trasie około 4-ech. Zaletą 207-ki jest jej dobrze zestrojone zawieszenie. Nie za miękko ani nie za twardo: dokładnie tak jak powinno być, a przy tym większość hałasu przenoszonego z drogi jest wytłumiana.

Podsumowanie i ceny

Peugeot 207 to auto, którego pozycję producent chciał niejako zbudować na plecach modelu 206. 207-ka jest autem o nieco bardziej uniwersalnym charakterze niż 206. Sprawdza się tu jednak maksyma, że jeśli chcesz być dobry we wszystkim, to jesteś we wszystkim przeciętny.

Choć przez wielu jest uważana za najładniejsze auto segmentu B na rynku (z czym mógłbym się zgodzić), to jednak jakość wykonania wnętrza i dziwne rozwiązania ergonomiczne działają zdecydowanie na niekorzyść auta. Testowana 207-ka z silnikiem 1.6 HDi była topową wersją Trendy, już nieobecną w ofercie modelowej na 2011 rok. Obecnie odpowiada jej mniej więcej wersja Active, kosztująca w tej wersji 63 890 zł. Wersja kombi SW jest droższa od 5-drzwiowego hatchbacka o 3600 złotych. To auto nie pozbawione wad, jednak jego estetyka i agresywny styl na pewno nie pozostają bez wpływu na decyzję o kupnie.

Zobacz poradnik: Peugeot 207 - jakiego kupić? Poradnik kupującego

Dane techniczne

Długość: 4164 mm

Szerokość: 1720 mm

Wysokość: 1530 mm

Rozstaw osi: 2540 mm

Masa: 1202 kg

Pojemność bagażnika: 337 litrów

Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna

Napęd: na przednie koła

Typ silnika: turbodiesel

Liczba cylindrów: 4

Pojemność silnika: 1560 ccm

Moc silnika: 92 KM/4000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm/1750 obr/min

Prędkość maksymalna: 182 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,3 sekundy

Zużycie paliwa: 5,2/3,5/4,2 (miasto/trasa/średnia)


Peugeot 207 jest sporo większy niż model 206. Auto jest wugodniejsze i praktyczniejsze. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tylne lampy Peugeota 207 SW w wersji kombi są zbyt wielkie, dominują nad tylną częścią auta. Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot 207 SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Bagażnik Peugeota 207 SW mieści 337 litrów bagażu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Niewielka ilość miejsca w tylnej części przestrzeni poasażerskiej to norma w autach segmentu B. Peugeot 207 SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Na liście wyposażenia testowanego Peugeota 207 SW znalazły się podgrzewane fotele przednie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na przednich fotelach podróżować jednak będą komfortowo nawet osoby wysokie. Fot. Moto.wieszjak.pl
bardzo miłym dla oka elementem wyposażenia wnętrza jest szklana tafla, biegnąca przez prawie całą długość dachu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Pokrętła sterujące wentylacją chodzą niezwykle ciężko. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na jednej konsoli umieszczono przyciski sterujące acją i radioodtwarzaczem. Fot. Moto.wieszjak.pl
W nawigacji nie ma możliwości wyświetlenia samej mapy z własną pozycją. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zegary Peugeota 207 SW są czytelne, a ich podświetlenie nie męczy oczu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeota 207 becnie można kupić w trzech wersjach nadwoziowych: 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz kombi, znane jako SW (station wagon). Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA