REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zmiany w Park & Ride Warszawa, płatne ładowanie elektryków w park and ride Warszawa, znika Karta Eko
Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko
ZTM

REKLAMA

REKLAMA

Podczas parkowania w ramach Park & Ride Warszawa kierowcy samochodów elektrycznych stracą możliwość bezpłatnego ładowania pojazdu i zniknie wydawana im Karta Eko. A to nie koniec zmian. Kiedy zaczną obowiązywać?

W warszawskich parkingach Park & Ride (Parkuj i Jedź) istnieje możliwość ładowania samochodów elektrycznych. Pierwsza stacja ładująca została uruchomiona w grudniu 2017 r. na parkingu P+R Młociny. Punktów jest aktualnie 38. I będą uruchamiane kolejne. Tyle że nie będą już darmowe...

REKLAMA

REKLAMA

Obiektów typu P+R w Warszawie jest w sumie 17. To oznacza nie tylko 38 punktów ładowania, ale przede wszystkim 4,8 tys. miejsc parkingowych dla samochodów i prawie 1000 miejsc dla rowerów.

Ładowanie elektryków w parkingach P+R Warszawa będzie płatne

Od 2017 r. aż do dziś korzystanie z ładowarek w parkingach P+R w Warszawie było całkowicie bezpłatne. Wystarczyło wjechać na teren obiektu, ustawić pojazd przy ładowarce, połączyć go z urządzeniem i zainicjować ładowanie. Władze stolicy chciały w ten sposób "wyjść w stronę klientów". Chodziło o ułatwienie eksploatacji e-aut w mieście i poszerzenie pakietu korzyści płynących z jazdy elektrykiem oraz przede wszystkim poprawę jakości powietrza i zmniejszenie hałasu w mieście.

Do ładowania elektryka w parkingach P+R Warszawa konieczne było posiadanie własnego przewodu. ZTM Warszawa ustawiało jedynie słupki do ładowania.

Punkty ładowania w warszawskich Park & Ride cieszą się popularnością. Czy dalej tak będzie? No właśnie różnie może z tym być. Szczególnie że możliwość bezpłatnego ładowania baterii w niedługo się skończy. Po oficjalnej zmianie regulaminu za każdą pobraną z ładowarki kilowatogodzinę właściciel pojazdu będzie musiał zapłacić 1,61 zł. Wprowadzenie opłat Warszawa tłumaczy obciążeniem dla budżetu. Koszty funkcjonowania stacji są wysokie.

Z parkingów Parkuj i Jedź zniknie Karta Eko

Ładowanie elektryków będzie płatne, a przecież to nie koniec zmian, które Warszawa przygotowała dla kierowców samochodów elektrycznych na terenie parkingów P+R. Na początku roku 2024 zniknie również Karta Eko. Co to takiego? Należało złożyć wniosek o jej wydanie. A uprawnia ona do pozostawienia pojazdu na terenie parkingów miejskich na czas ładowania także w nocy (elektryków i hybryd plug-in). Kierowcy mieli dostęp do stacji między godz. 2:31 a 4:29. Karta była wydawana na dany rok kalendarzowy. Nowe od stycznia 2024 r. nie będą już nadawane.

REKLAMA

Wraz z Kartą Eko z parkingów P+R zniknie również przerwa techniczna w sobotę, niedzielę i poniedziałek między godz. 2:31 a 4:29. To kolejna zmiana dokonana właśnie przez radę miasta Warszawy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyższa kara za parkowanie w Park & Ride Warszawa bez biletu ZTM

To tylko dwie zmiany, a dość mocno skomplikują życie właścicielom samochodów elektrycznych w Warszawie. Aby wjechać na teren jednego z parkingów "Parkuj i Jedź", kierowcy będą musieli na dobry początek wykupić bilet dobowy na komunikację miejską. Normalny kosztuje 15 zł, a ulgowy 7,50 zł. Uprawnienie do wjazdu na P+R da również posiadanie biletu długookresowego, a w tym 30- lub 90-dniowego lub biletu seniora czy biletu dla rodzin z trójką dzieci.

Gdyby kierowca wjechał na P+R Warszawa, ale nie posiadał biletu ZTM, zarządca naliczy mu karę. I w tym właśnie punkcie dochodzimy do trzeciej nowości. Bo do 31 grudnia 2023 r. kara za brak biletu będzie wynosić 100 zł. Od roku 2024 wzrośnie jednak do 250 zł. Kierowca będzie mógł zbić karę za parkowanie bez ważnego biletu ZTM do 150 zł, ale tylko wtedy, gdy zostanie ona opłacona od razu w kasie parkingowej lub u kontrolera.

Kiedy zaczną obowiązywać zmiany w P+R Warszawa?

Kiedy dokładnie zmieni się regulamin użytkowania przez kierowców parkingów P+R w Warszawie? Uchwała została przegłosowana 16 listopada 2023 r. Jej par. 5 mówi wyraźnie o tym, że wchodzi ona w życie (a zatem i zmiany w regulaminie) po upływie 5 miesięcy od dnia ogłoszenia. Akt o sygn. XC/2937/2023 został ogłoszony w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego 27 listopada 2023 r. To oznacza, że regulamin zmieni się dokładnie 28 kwietnia 2024 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA