REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko

Zmiany w Park & Ride Warszawa, płatne ładowanie elektryków w park and ride Warszawa, znika Karta Eko
Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko
ZTM

REKLAMA

REKLAMA

Podczas parkowania w ramach Park & Ride Warszawa kierowcy samochodów elektrycznych stracą możliwość bezpłatnego ładowania pojazdu i zniknie wydawana im Karta Eko. A to nie koniec zmian. Kiedy zaczną obowiązywać?

W warszawskich parkingach Park & Ride (Parkuj i Jedź) istnieje możliwość ładowania samochodów elektrycznych. Pierwsza stacja ładująca została uruchomiona w grudniu 2017 r. na parkingu P+R Młociny. Punktów jest aktualnie 38. I będą uruchamiane kolejne. Tyle że nie będą już darmowe...

REKLAMA

REKLAMA

Obiektów typu P+R w Warszawie jest w sumie 17. To oznacza nie tylko 38 punktów ładowania, ale przede wszystkim 4,8 tys. miejsc parkingowych dla samochodów i prawie 1000 miejsc dla rowerów.

Ładowanie elektryków w parkingach P+R Warszawa będzie płatne

Od 2017 r. aż do dziś korzystanie z ładowarek w parkingach P+R w Warszawie było całkowicie bezpłatne. Wystarczyło wjechać na teren obiektu, ustawić pojazd przy ładowarce, połączyć go z urządzeniem i zainicjować ładowanie. Władze stolicy chciały w ten sposób "wyjść w stronę klientów". Chodziło o ułatwienie eksploatacji e-aut w mieście i poszerzenie pakietu korzyści płynących z jazdy elektrykiem oraz przede wszystkim poprawę jakości powietrza i zmniejszenie hałasu w mieście.

Do ładowania elektryka w parkingach P+R Warszawa konieczne było posiadanie własnego przewodu. ZTM Warszawa ustawiało jedynie słupki do ładowania.

Punkty ładowania w warszawskich Park & Ride cieszą się popularnością. Czy dalej tak będzie? No właśnie różnie może z tym być. Szczególnie że możliwość bezpłatnego ładowania baterii w niedługo się skończy. Po oficjalnej zmianie regulaminu za każdą pobraną z ładowarki kilowatogodzinę właściciel pojazdu będzie musiał zapłacić 1,61 zł. Wprowadzenie opłat Warszawa tłumaczy obciążeniem dla budżetu. Koszty funkcjonowania stacji są wysokie.

Z parkingów Parkuj i Jedź zniknie Karta Eko

Ładowanie elektryków będzie płatne, a przecież to nie koniec zmian, które Warszawa przygotowała dla kierowców samochodów elektrycznych na terenie parkingów P+R. Na początku roku 2024 zniknie również Karta Eko. Co to takiego? Należało złożyć wniosek o jej wydanie. A uprawnia ona do pozostawienia pojazdu na terenie parkingów miejskich na czas ładowania także w nocy (elektryków i hybryd plug-in). Kierowcy mieli dostęp do stacji między godz. 2:31 a 4:29. Karta była wydawana na dany rok kalendarzowy. Nowe od stycznia 2024 r. nie będą już nadawane.

REKLAMA

Wraz z Kartą Eko z parkingów P+R zniknie również przerwa techniczna w sobotę, niedzielę i poniedziałek między godz. 2:31 a 4:29. To kolejna zmiana dokonana właśnie przez radę miasta Warszawy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyższa kara za parkowanie w Park & Ride Warszawa bez biletu ZTM

To tylko dwie zmiany, a dość mocno skomplikują życie właścicielom samochodów elektrycznych w Warszawie. Aby wjechać na teren jednego z parkingów "Parkuj i Jedź", kierowcy będą musieli na dobry początek wykupić bilet dobowy na komunikację miejską. Normalny kosztuje 15 zł, a ulgowy 7,50 zł. Uprawnienie do wjazdu na P+R da również posiadanie biletu długookresowego, a w tym 30- lub 90-dniowego lub biletu seniora czy biletu dla rodzin z trójką dzieci.

Gdyby kierowca wjechał na P+R Warszawa, ale nie posiadał biletu ZTM, zarządca naliczy mu karę. I w tym właśnie punkcie dochodzimy do trzeciej nowości. Bo do 31 grudnia 2023 r. kara za brak biletu będzie wynosić 100 zł. Od roku 2024 wzrośnie jednak do 250 zł. Kierowca będzie mógł zbić karę za parkowanie bez ważnego biletu ZTM do 150 zł, ale tylko wtedy, gdy zostanie ona opłacona od razu w kasie parkingowej lub u kontrolera.

Kiedy zaczną obowiązywać zmiany w P+R Warszawa?

Kiedy dokładnie zmieni się regulamin użytkowania przez kierowców parkingów P+R w Warszawie? Uchwała została przegłosowana 16 listopada 2023 r. Jej par. 5 mówi wyraźnie o tym, że wchodzi ona w życie (a zatem i zmiany w regulaminie) po upływie 5 miesięcy od dnia ogłoszenia. Akt o sygn. XC/2937/2023 został ogłoszony w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego 27 listopada 2023 r. To oznacza, że regulamin zmieni się dokładnie 28 kwietnia 2024 r.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA