REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zmiany w Park & Ride Warszawa, płatne ładowanie elektryków w park and ride Warszawa, znika Karta Eko
Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko
ZTM

REKLAMA

REKLAMA

Podczas parkowania w ramach Park & Ride Warszawa kierowcy samochodów elektrycznych stracą możliwość bezpłatnego ładowania pojazdu i zniknie wydawana im Karta Eko. A to nie koniec zmian. Kiedy zaczną obowiązywać?

W warszawskich parkingach Park & Ride (Parkuj i Jedź) istnieje możliwość ładowania samochodów elektrycznych. Pierwsza stacja ładująca została uruchomiona w grudniu 2017 r. na parkingu P+R Młociny. Punktów jest aktualnie 38. I będą uruchamiane kolejne. Tyle że nie będą już darmowe...

REKLAMA

Obiektów typu P+R w Warszawie jest w sumie 17. To oznacza nie tylko 38 punktów ładowania, ale przede wszystkim 4,8 tys. miejsc parkingowych dla samochodów i prawie 1000 miejsc dla rowerów.

Ładowanie elektryków w parkingach P+R Warszawa będzie płatne

Od 2017 r. aż do dziś korzystanie z ładowarek w parkingach P+R w Warszawie było całkowicie bezpłatne. Wystarczyło wjechać na teren obiektu, ustawić pojazd przy ładowarce, połączyć go z urządzeniem i zainicjować ładowanie. Władze stolicy chciały w ten sposób "wyjść w stronę klientów". Chodziło o ułatwienie eksploatacji e-aut w mieście i poszerzenie pakietu korzyści płynących z jazdy elektrykiem oraz przede wszystkim poprawę jakości powietrza i zmniejszenie hałasu w mieście.

Do ładowania elektryka w parkingach P+R Warszawa konieczne było posiadanie własnego przewodu. ZTM Warszawa ustawiało jedynie słupki do ładowania.

Punkty ładowania w warszawskich Park & Ride cieszą się popularnością. Czy dalej tak będzie? No właśnie różnie może z tym być. Szczególnie że możliwość bezpłatnego ładowania baterii w niedługo się skończy. Po oficjalnej zmianie regulaminu za każdą pobraną z ładowarki kilowatogodzinę właściciel pojazdu będzie musiał zapłacić 1,61 zł. Wprowadzenie opłat Warszawa tłumaczy obciążeniem dla budżetu. Koszty funkcjonowania stacji są wysokie.

Z parkingów Parkuj i Jedź zniknie Karta Eko

REKLAMA

Ładowanie elektryków będzie płatne, a przecież to nie koniec zmian, które Warszawa przygotowała dla kierowców samochodów elektrycznych na terenie parkingów P+R. Na początku roku 2024 zniknie również Karta Eko. Co to takiego? Należało złożyć wniosek o jej wydanie. A uprawnia ona do pozostawienia pojazdu na terenie parkingów miejskich na czas ładowania także w nocy (elektryków i hybryd plug-in). Kierowcy mieli dostęp do stacji między godz. 2:31 a 4:29. Karta była wydawana na dany rok kalendarzowy. Nowe od stycznia 2024 r. nie będą już nadawane.

Wraz z Kartą Eko z parkingów P+R zniknie również przerwa techniczna w sobotę, niedzielę i poniedziałek między godz. 2:31 a 4:29. To kolejna zmiana dokonana właśnie przez radę miasta Warszawy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyższa kara za parkowanie w Park & Ride Warszawa bez biletu ZTM

To tylko dwie zmiany, a dość mocno skomplikują życie właścicielom samochodów elektrycznych w Warszawie. Aby wjechać na teren jednego z parkingów "Parkuj i Jedź", kierowcy będą musieli na dobry początek wykupić bilet dobowy na komunikację miejską. Normalny kosztuje 15 zł, a ulgowy 7,50 zł. Uprawnienie do wjazdu na P+R da również posiadanie biletu długookresowego, a w tym 30- lub 90-dniowego lub biletu seniora czy biletu dla rodzin z trójką dzieci.

Gdyby kierowca wjechał na P+R Warszawa, ale nie posiadał biletu ZTM, zarządca naliczy mu karę. I w tym właśnie punkcie dochodzimy do trzeciej nowości. Bo do 31 grudnia 2023 r. kara za brak biletu będzie wynosić 100 zł. Od roku 2024 wzrośnie jednak do 250 zł. Kierowca będzie mógł zbić karę za parkowanie bez ważnego biletu ZTM do 150 zł, ale tylko wtedy, gdy zostanie ona opłacona od razu w kasie parkingowej lub u kontrolera.

Kiedy zaczną obowiązywać zmiany w P+R Warszawa?

Kiedy dokładnie zmieni się regulamin użytkowania przez kierowców parkingów P+R w Warszawie? Uchwała została przegłosowana 16 listopada 2023 r. Jej par. 5 mówi wyraźnie o tym, że wchodzi ona w życie (a zatem i zmiany w regulaminie) po upływie 5 miesięcy od dnia ogłoszenia. Akt o sygn. XC/2937/2023 został ogłoszony w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego 27 listopada 2023 r. To oznacza, że regulamin zmieni się dokładnie 28 kwietnia 2024 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

REKLAMA

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

REKLAMA

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

REKLAMA