REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Węzeł Tarczyn Północ na S7 otwarty. Łączy trasę Warszawa – Kraków z DW 876

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
węzeł Tarczyn Północ na drodze ekspresowej S7, węzeł na S7 pod Piasecznem
Węzeł Tarczyn Północ na S7 otwarty. Łączy trasę Warszawa – Kraków z DW 876
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

Droga ekspresowa S7 zyskała właśnie nowy węzeł. Tarczyn Północ daje jej połączenie z okolicami Piaseczna, ale także DW 876 poprowadzoną w stronę Mszczonowa, DK 50 i S8. To kluczowy punkt drogowy na mapie S7.

Droga ekspresowa S7 ma być jedną z najdłuższych dróg szybkiego ruchu w Polsce. Jej przewidywana długość to 706 km. Na tym dystansie połączy północ kraju z jego południem, a do tego połączy Trójmiasto z Elblągiem, Warszawą, Radomiem, Kielcami, Krakowem i Rabką-Zdrojem. GDDKiA donosi, że w planie budowy S7 pojawił się kolejny zapis. Otwarty został węzeł Tarczyn Północ. To kluczowy punkt na mapie.

REKLAMA

Węzeł Tarczyn Północ na S7 otwarty

REKLAMA

Otwarty przez GDDKiA węzeł Tarczyn Północ na drodze S7 oznacza dwie kluczowe zalety. Po pierwsze daje szeroki dostęp do ekspresówki mieszkańcom okolicznych miejscowości powiatu piaseczyńskiego. Po drugie stanowi połączenie S7 i drogi wojewódzkiej nr 876. To część tzw. Traktu Tarczyńskiego, czyli szlaku prowadzącego z okolic Tarczyna aż do Mszczonowa i połączenia z DK 50 i S8. DK 50 kierowcy mogą objechać aglomerację warszawską, a S8 pojechać w kierunku Górnego Śląska.

Otwarcie węzła Tarczyn Północ oznacza również domknięcie prac na odcinku S7 między Warszawą a Grójcem. Południowa wylotówka ze stolicy została oddana do użytkowania w czterech etapach. Mowa o uruchomieniu:

  • S7 Tarczyn Północ – początek obwodnicy Grójca o długości 7,9 km. Fragment został oddany do ruchu w grudniu 2020 r.
  • S7 Warszawa Lotnisko – Lesznowola o długości 6,6 km. Fragment został oddany do ruchu 30 sierpnia 2022 r.
  • S7 Lesznowola – Tarczyn Północ o długości 14,8 km. Fragment został udostępniony do ruchu 28 kwietnia 2023 r.
  • węzła Tarczyn Północ.

Ile kosztowała budowa S7 Warszawa – Grójec?

REKLAMA

Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Warszawa – Grójec o długości 29,3 km kosztowała przeszło 2,1 mld zł. Całe szczęście Skarb Państwa nie musiał finansować budowy w stu procentach. Trasa powstała przy współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. UE dołożyła Polsce do budowy odcinka S7 w sumie 542 mln zł.

Domknięcie S7 na odcinku Warszawa – Grójec sprawia, że aktualnie kierowcy mogą pojechać drogą ekspresową z Warszawy do Miechowa. To oznacza, że trasa kończy się prawie 40 km od Krakowa. Tym samym S7 komunikuje w sposób bezpośredni stolicę z Grójcem, Radomiem, Szydłowcem, Skarżysko-Kamienną, Kielcami, Jędrzejowem, Wodzisławem i Miechowem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Droga ekspresowa S7 – brakujące fragmenty

Drodze ekspresowej S7 brakuje do pełnego domknięcia jeszcze czterech fragmentów. Mowa o odcinku:

  • Warszawa – Czosnów. To nieco ponad 20 km, które pozwoli na domknięcie drogi na północ od stolicy. Aktualnie kierowcy są skazani na krajową siódemkę.
  • Miechów – Szczepanowice. Trasa będzie miała długość wynoszącą 5,3 km.
  • Widoma – Nowa Huta. Ten fragment o długości na poziomie 18,3 km pozwoli na domknięcie odcinka krakowskiego i de facto stworzenie obwodnicy stolicy Małopolski.
  • Kraków – Myślenice. Ten fragment ma mieć niespełna 30 km.
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA