REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Węzeł Tarczyn Północ na S7 otwarty. Łączy trasę Warszawa – Kraków z DW 876

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
węzeł Tarczyn Północ na drodze ekspresowej S7, węzeł na S7 pod Piasecznem
Węzeł Tarczyn Północ na S7 otwarty. Łączy trasę Warszawa – Kraków z DW 876
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

Droga ekspresowa S7 zyskała właśnie nowy węzeł. Tarczyn Północ daje jej połączenie z okolicami Piaseczna, ale także DW 876 poprowadzoną w stronę Mszczonowa, DK 50 i S8. To kluczowy punkt drogowy na mapie S7.

Droga ekspresowa S7 ma być jedną z najdłuższych dróg szybkiego ruchu w Polsce. Jej przewidywana długość to 706 km. Na tym dystansie połączy północ kraju z jego południem, a do tego połączy Trójmiasto z Elblągiem, Warszawą, Radomiem, Kielcami, Krakowem i Rabką-Zdrojem. GDDKiA donosi, że w planie budowy S7 pojawił się kolejny zapis. Otwarty został węzeł Tarczyn Północ. To kluczowy punkt na mapie.

REKLAMA

Węzeł Tarczyn Północ na S7 otwarty

REKLAMA

Otwarty przez GDDKiA węzeł Tarczyn Północ na drodze S7 oznacza dwie kluczowe zalety. Po pierwsze daje szeroki dostęp do ekspresówki mieszkańcom okolicznych miejscowości powiatu piaseczyńskiego. Po drugie stanowi połączenie S7 i drogi wojewódzkiej nr 876. To część tzw. Traktu Tarczyńskiego, czyli szlaku prowadzącego z okolic Tarczyna aż do Mszczonowa i połączenia z DK 50 i S8. DK 50 kierowcy mogą objechać aglomerację warszawską, a S8 pojechać w kierunku Górnego Śląska.

Otwarcie węzła Tarczyn Północ oznacza również domknięcie prac na odcinku S7 między Warszawą a Grójcem. Południowa wylotówka ze stolicy została oddana do użytkowania w czterech etapach. Mowa o uruchomieniu:

  • S7 Tarczyn Północ – początek obwodnicy Grójca o długości 7,9 km. Fragment został oddany do ruchu w grudniu 2020 r.
  • S7 Warszawa Lotnisko – Lesznowola o długości 6,6 km. Fragment został oddany do ruchu 30 sierpnia 2022 r.
  • S7 Lesznowola – Tarczyn Północ o długości 14,8 km. Fragment został udostępniony do ruchu 28 kwietnia 2023 r.
  • węzła Tarczyn Północ.

Ile kosztowała budowa S7 Warszawa – Grójec?

REKLAMA

Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Warszawa – Grójec o długości 29,3 km kosztowała przeszło 2,1 mld zł. Całe szczęście Skarb Państwa nie musiał finansować budowy w stu procentach. Trasa powstała przy współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. UE dołożyła Polsce do budowy odcinka S7 w sumie 542 mln zł.

Domknięcie S7 na odcinku Warszawa – Grójec sprawia, że aktualnie kierowcy mogą pojechać drogą ekspresową z Warszawy do Miechowa. To oznacza, że trasa kończy się prawie 40 km od Krakowa. Tym samym S7 komunikuje w sposób bezpośredni stolicę z Grójcem, Radomiem, Szydłowcem, Skarżysko-Kamienną, Kielcami, Jędrzejowem, Wodzisławem i Miechowem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Droga ekspresowa S7 – brakujące fragmenty

Drodze ekspresowej S7 brakuje do pełnego domknięcia jeszcze czterech fragmentów. Mowa o odcinku:

  • Warszawa – Czosnów. To nieco ponad 20 km, które pozwoli na domknięcie drogi na północ od stolicy. Aktualnie kierowcy są skazani na krajową siódemkę.
  • Miechów – Szczepanowice. Trasa będzie miała długość wynoszącą 5,3 km.
  • Widoma – Nowa Huta. Ten fragment o długości na poziomie 18,3 km pozwoli na domknięcie odcinka krakowskiego i de facto stworzenie obwodnicy stolicy Małopolski.
  • Kraków – Myślenice. Ten fragment ma mieć niespełna 30 km.
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA