Węzeł Tarczyn Północ na S7 otwarty. Łączy trasę Warszawa – Kraków z DW 876
REKLAMA
REKLAMA
- Węzeł Tarczyn Północ na S7 otwarty
- Ile kosztowała budowa S7 Warszawa – Grójec?
- Droga ekspresowa S7 – brakujące fragmenty
Droga ekspresowa S7 ma być jedną z najdłuższych dróg szybkiego ruchu w Polsce. Jej przewidywana długość to 706 km. Na tym dystansie połączy północ kraju z jego południem, a do tego połączy Trójmiasto z Elblągiem, Warszawą, Radomiem, Kielcami, Krakowem i Rabką-Zdrojem. GDDKiA donosi, że w planie budowy S7 pojawił się kolejny zapis. Otwarty został węzeł Tarczyn Północ. To kluczowy punkt na mapie.
REKLAMA
Węzeł Tarczyn Północ na S7 otwarty
REKLAMA
Otwarty przez GDDKiA węzeł Tarczyn Północ na drodze S7 oznacza dwie kluczowe zalety. Po pierwsze daje szeroki dostęp do ekspresówki mieszkańcom okolicznych miejscowości powiatu piaseczyńskiego. Po drugie stanowi połączenie S7 i drogi wojewódzkiej nr 876. To część tzw. Traktu Tarczyńskiego, czyli szlaku prowadzącego z okolic Tarczyna aż do Mszczonowa i połączenia z DK 50 i S8. DK 50 kierowcy mogą objechać aglomerację warszawską, a S8 pojechać w kierunku Górnego Śląska.
Otwarcie węzła Tarczyn Północ oznacza również domknięcie prac na odcinku S7 między Warszawą a Grójcem. Południowa wylotówka ze stolicy została oddana do użytkowania w czterech etapach. Mowa o uruchomieniu:
- S7 Tarczyn Północ – początek obwodnicy Grójca o długości 7,9 km. Fragment został oddany do ruchu w grudniu 2020 r.
- S7 Warszawa Lotnisko – Lesznowola o długości 6,6 km. Fragment został oddany do ruchu 30 sierpnia 2022 r.
- S7 Lesznowola – Tarczyn Północ o długości 14,8 km. Fragment został udostępniony do ruchu 28 kwietnia 2023 r.
- węzła Tarczyn Północ.
Ile kosztowała budowa S7 Warszawa – Grójec?
REKLAMA
Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Warszawa – Grójec o długości 29,3 km kosztowała przeszło 2,1 mld zł. Całe szczęście Skarb Państwa nie musiał finansować budowy w stu procentach. Trasa powstała przy współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. UE dołożyła Polsce do budowy odcinka S7 w sumie 542 mln zł.
Domknięcie S7 na odcinku Warszawa – Grójec sprawia, że aktualnie kierowcy mogą pojechać drogą ekspresową z Warszawy do Miechowa. To oznacza, że trasa kończy się prawie 40 km od Krakowa. Tym samym S7 komunikuje w sposób bezpośredni stolicę z Grójcem, Radomiem, Szydłowcem, Skarżysko-Kamienną, Kielcami, Jędrzejowem, Wodzisławem i Miechowem.
Droga ekspresowa S7 – brakujące fragmenty
Drodze ekspresowej S7 brakuje do pełnego domknięcia jeszcze czterech fragmentów. Mowa o odcinku:
- Warszawa – Czosnów. To nieco ponad 20 km, które pozwoli na domknięcie drogi na północ od stolicy. Aktualnie kierowcy są skazani na krajową siódemkę.
- Miechów – Szczepanowice. Trasa będzie miała długość wynoszącą 5,3 km.
- Widoma – Nowa Huta. Ten fragment o długości na poziomie 18,3 km pozwoli na domknięcie odcinka krakowskiego i de facto stworzenie obwodnicy stolicy Małopolski.
- Kraków – Myślenice. Ten fragment ma mieć niespełna 30 km.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.