REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy można jechać samochodem na święta wielkanocne 2021 r.?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Czy można jechać samochodem na święta wielkanocne 2021 r.?
Czy można jechać samochodem na święta wielkanocne 2021 r.?
Creandi.pl

REKLAMA

REKLAMA

Czy można jechać samochodem na święta wielkanocne 2021 r.? Zobaczmy jakie jest stanowisko rządu dziś i jak może się zmienić.

Święta wielkanocne 2021 r. Co nas czeka?

Święta wielkanocne w roku 2020 nie były łatwym czasem. Miały miejsce zaraz po wybuchu pandemii w Europie, a to musiało oznaczać ograniczenia w przemieszczaniu się. Czy Polacy się do nich zastosowali? W dużej mierze tak. Na drogach panowały pustki! Jak będzie w tym roku? Czy można jechać samochodem na święta wielkanocne 2021 r.? Nietrudno przewidzieć, że wszystko zależy od tego w jaki sposób będzie się rozwijać pandemia. Utrzymanie się wysokich wskaźników zarażeń z pewnością może sprawić, że w okolicy świąt wielkanocnych zaostrzone zostaną obostrzenia i zalecenia sanitarne.

REKLAMA

Wielkanoc 2021 r.: być może nie lockdown, ale ograniczenia z pewnością!

REKLAMA

Czy na święta wielkanocne 2021 r. może zostać wprowadzony zakaz przemieszczania się? Patrząc na obostrzenia stosowane przez rząd w ostatnich miesiącach raczej takiego rozwiązania spodziewać się nie można. To oczywiście nie oznacza, że rządzący pozostawią Polakom pełną dowolność w kwestii przemieszczania się w czasie świąt. Dużo bardziej prawdopodobne są jednak ograniczenia ilości osób przy stole świątecznym, to raz. Dwa rząd od miesięcy przestał stosować zakazy, a w ich miejsce przygotowuje dla Polaków zalecenia.

W święta wielkanocne 2021 można spodziewać się takich ograniczeń, jakie pojawiły się w Boże Narodzenie 2020. Wtedy do stołu mogło zasiąść maksymalnie pięć osób - nie wliczając w to domowników.

Czy można jechać samochodem na święta wielkanocne 2021 r.?

A więc czy w roku 2021 można jechać samochodem na święta wielkanocne? Z uwagi na uwarunkowania pandemiczne lepiej tego nie robić. Bezpieczniej jest pozostać w domu. Jeżeli ktoś jednak musi się przemieszczać z różnych powodów, kluczowe jest zastosowanie się do obostrzeń - tj. zbieranie w niewielkich grupach i unikanie spotkań z osobami, które mają jakiekolwiek objawy infekcji.

Jazda samochodem na święta wielkanocne 2021 r. - zasady sanitarne:

Według obecnie obowiązujących zasad pandemicznych osoby poruszające się prywatnym samochodem nie muszą zasłaniać ust i nosa. I obostrzenia te dotyczą nie tylko domowników jadących razem do rodziny, ale także osób obcych. Oznacza to mniej więcej tyle, że jeżeli kierowca jadąc do rodziny podwozi w te same rejony Polski znajomego, nie muszą oni mieć maseczki na twarzy w czasie podróży. Kiedy usta i nos trzeba zasłonić? Gdy podróżujący zatrzymają się na stacji benzynowej, parkingu (w tym leśnym) czy postanowią pojechać nie autem, a autobusem czy pociągiem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA