REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Odczytywanie kodów błędów – Nissan Micra K11

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Krasowski
Odczytywanie kodów błędów – Nissan Micra K11 fot. Newspress
Odczytywanie kodów błędów – Nissan Micra K11 fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Komputer Nissana Micry K11 zapamiętuje kody błędów, które zarejestrował sterownik silnika. Wspomniane kody błędów w Micrze K11 można w łatwy sposób odczytać, bez użycia diagnoskopu.

Procedura sprawdzania zawartości pamięci błędów w Nissanie Micra K11 dzieli się na dwa etapy. W pierwszym z nich należy skontrolować prawidłowe działanie diody LED, która posłuży później do wyświetlania kodów błędów. Dioda znajduje się na obudowie sterownika ECU, który z kolei umieszczony został w konsoli środkowej. Do całości dotrzemy po zdemontowaniu prawej pokrywy konsoli Micry. Następnie należy przekręcić kluczyk w stacyjce na pozycję „zapłon”, na co dioda powinna zareagować zaświeceniem. 

REKLAMA

Zobacz również: Jak serwisować auto?

REKLAMA

Jeżeli tak się na stanie należy sprawdzić samą kontrolkę. Jeżeli okaże się sprawna, przyczyna problemu najprawdopodobniej leży w obwodzie sterującym układu diagnostycznego i bez jego naprawy odczytanie kodów błędów Nissana Micry K11 będzie niemożliwe.

Jeżeli kontrolka jednokrotnie się zapaliła, uruchamiamy silnik i obserwujemy jej reakcję. Jeżeli nadal świeci, oznacza to, że w pamięci sterownika zapisano błędy, a jeżeli zgaśnie to żadnych anomalii nie zarejestrowano i procedura kontrolna może zostać zakończona.

W drugim etapie przystępujemy do czynności odczytywania kodów błędów. W tym celu należy przekręcić kluczyk na pozycję „zapłon” i za pomocą przewodu zabezpieczonego bezpiecznikiem, połączyć dwa piny złącza diagnostycznego. Są to pierwszy i drugi pin od lewej w dolnym rzędzie. Po odczekaniu co najmniej dwóch sekund przewód odłączamy, a kody błędów będą wówczas wyświetlane za pomocą diody. Czasy jej zapalenia mogą trwać 0,6 lub 0,3 co oznacza kolejno ilość dziesiątek i jedności kodu, a między rozbłyskami diody występują przerwy o długości 0,9 (między dziesiątkami, a jednościami) lub 2,1 sekundy pomiędzy kolejnymi kodami błędów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kod 33 będzie zatem wyświetlany jako trzy mignięcia diody po 0,6 sekundy, po czym następuje 0,9 sekundy przerwy i dioda miga trzy razy po 0,3 sekundy. Po wyświetleniu całego kodu przerwa trwa 2,1 sekundy.

Po odczytaniu kodów błędów Nissana Micry K11 można je skasować ponownie podłączając zabezpieczony przewód na co najmniej dwie sekundy. Przykładowe kody błędów Nissana Micry K11 (wraz z ich przyczyną): 11 (czujnik położenia wału korbowego), 12 (przepływomierz powietrza), 13 (czujnik temperatury płynu chłodzącego), 21 (zapłon) oraz 43 (przepustnica). Kod 28 należy zignorować.

Zobacz również: Jakie zadania ma sonda lambda?

Aby skontrolować działanie sondy lambda należy połączyć piny złącza diagnostycznego w sposób identyczny jak powyżej, a następnie uruchomić silnik i utrzymywać jego obroty na poziomie 2000 obr/min przez około dwie minuty. Po upływie tego czasu kontrolka na sterowniku powinna co dziesięć sekund zaświecić się (bogata mieszanka) i zgasnąć (uboga mieszanka) przynajmniej pięć razy. Jeżeli kontrolka będzie świecić ciągle lub wcale się nie zapali, oznacza to przerwę w obwodzie sondy lambda.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA