Wymiana pompy paliwa
REKLAMA
REKLAMA
Przygotowania
Pompa paliwa jest integralną częścią układu paliwowego. Jej zadaniem jest dostarczanie paliwa z baku do wtryskiwaczy, a tym samym silnika. W silnikach benzynowych pompa paliwa umieszczona jest w baku i zanurzona w paliwie – jest nim dodatkowo chłodzona. Przyczyny awarii pomp paliwa są różne, ale do najpopularniejszą jest przegrzanie na skutek jazdy ze zbyt małą ilością paliwa w baku i finalnie jej zatarcie. Przystępując do wymiany pompy paliwa, potrzebne będą następujące narzędzia:
- śrubokręt
- „grzechotka” z kluczami nasadowymi;
- kombinerki.
REKLAMA
Podczas wymiany pompy paliwa obowiązuje bezwzględny zakaz palenia.
Zobacz również: Jak sprawdzić stan sprzęgła bez wyjmowania silnika lub skrzyni biegów?
Wymiana
Pracę rozpoczynamy od demontażu tylnej kanapy. Zazwyczaj tuż pod nią znajdziemy dekielek w karoserii, który skrywa pompę paliwa. Na szczycie pompy znajdziemy kostkę elektryczną, oraz 2 przewody paliwowe – zasilający i powrotny. W przewodzie zasilającym nadal może panować ciśnienie. Dlatego też warto w tym momencie odpiąć kostkę elektryczną pompy i uruchomić silnik. Nadmiar paliwa znajdujący się w przewodzie paliwowym zostanie spalony. Następnie należy odłączyć akumulator, by zapobiec ewentualnemu zwarciu. Po odpięciu przewodów odkręcamy obudowę pompy (tzw. koszyk) i wyjmujemy ją z baku. Po demontażu starej pompy i założeniu nowej, powyższy czynności wykonujemy w kolejności odwrotnej. Większość nowych aut posiada filtr paliwa zintegrowany z pompą i brak jest przewodu powrotnego paliwa. Należy pamiętać, aby wymienić filtr podczas wymiany pompy
Zobacz również: Jak uruchomić silnik, który nie chce „zaskoczyć”?
REKLAMA
REKLAMA