REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak doraźnie naprawić przeciekające tłoczki w hamulcach bębnowych i zlikwidować inne wycieki płynu hamulcowego?

Jakubowski Ryszard
Jedną z najpowszechniejszych awarii układu hamulcowego są wycieki płyny przez nieszczelności tłoczków i cylinderków hamulcowych fot. moto.wieszjak.pl
Jedną z najpowszechniejszych awarii układu hamulcowego są wycieki płyny przez nieszczelności tłoczków i cylinderków hamulcowych fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Ponieważ hamulce samochodu należą do najważniejszych zespołów, od których zależy bezpieczeństwo jazdy, ich doraźne naprawy powinny stanowić absolutną ostateczność i być wykonywane jedynie w wyjątkowych sytuacjach.

REKLAMA

Jedną z najpowszechniejszych awarii układu hamulcowego są wycieki płyny przez nieszczelności tłoczków i cylinderków hamulcowych. Wynikają one najczęściej za zużycia zarówno samych cylinderków, jak i gumek uszczelniających tłoczki. Te dwie usterki są stosunkowo łatwe do doraźnej naprawy, natomiast wycieki spowodowane nadmiernym wysunięciem się tłoczków z cylinderków w wyniku dużego zużycia szczęk i/lub bębnów hamulcowych można usunąć jedynie przez wymianę szczęk na nad wymiarowe z równoczesnym przetoczeniem i przeszlifowaniem roboczej powierzchni bębnów.

REKLAMA

Jeżeli widoczne po wewnętrznej stronie felgi wycieki płynu we wnętrzu bębna hamulcowego są spowodowane zużyciem gumowych uszczelek tłoczków hamulcowych, wystarczy wymienić je na nowe. Trzeba przy tym zwrócić uwagę, aby nie uszkodzić ani powierzchni tłoczka, ani samych gumek, dlatego nie wolno pomagać sobie żadnymi kanciastymi narzędziami, zwłaszcza o ostrych krawędziach. Należy zwrócić przy tym uwagę na położenie starych uszczelek i nowe założyć identycznie, w przeciwnym wypadku nie spełnią swojego zadania.

Zobacz też: Czy warto kupować części używane?

REKLAMA

Jeżeli po wymianie uszczelek wycieki nadal występują, ich przyczyną jest w ogromnej większości przypadków nadmierne zużycie wewnętrznych ścianek cylinderków hamulcowych. Wynika z tego konieczność wymiany cylinderków na nowe, co nie zawsze jest możliwe, zwłaszcza w pojazdach zabytkowych lub w autach starszych roczników. Można jednak sobie z tym problemem łatwo poradzić. W tym celu, po wyjęciu tłoczków z cylinderków należy bardzo ostrożnie zdjąć z nich uszczelki gumowe tak, aby ich nie uszkodzić nawet w najmniejszym stopniu. Warto potem osuszyć tłoczki z płynu hamulcowego, co ułatwi wykonanie kolejnej czynności. Będzie nią bardzo staranne owinięcie wąską taśmą teflonową tych miejsc tłoczka, w których znajdują się uszczelki. 

Doskonale nadaje się do tego taśma teflonowa, używana do uszczelniania połączeń instalacji gazowych i hydraulicznych. Taśmę należy układać w rowku bardzo starannie, aby uniknąć miejscowych zgrubień. Z uwagi na to, że jest ona szersza od większości rowków w tłoczkach, można ją złożyć na pół podczas owijania. Ilość zwojów należy dobrać doświadczalnie. Jest ona zależna od wielkości zużycia uszczelek i wnętrza cylinderków hamulcowych oraz od grubości użytej taśmy. Zwykle wystarczy 10 do 15 zwojów najcieńszej z dostępnych w sprzedaży taśm. Jeżeli będzie to za mało, można dodać kolejne 5 do 10 zwojów, aż do skutku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Ile oleju może zużyć sprawny silnik?

Opisaną metodą w zasadzie nie powinno się naprawiać uszczelek tłoczków hamulcowych w hamulcach tarczowych, które jednocześnie pełnią funkcję mechanizmu zwrotnego, cofającego tłoczki do wnętrza cylinderków.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA