REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Tłok

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jakie elementy silnika są najbardziej narażone na zatarcie?

Żywotność poszczególnych podzespołów silnika zależy w największym stopniu od jakości ich smarowania. Gdy w układzie brakuje oleju lub ma on zmienione właściwości to nietrudno o zatarcie silnika. Które elementy motoru są najbardziej narażone na zacieranie?

Tłoki z Formuły 1 w silnikach Renault?

Doświadczenie koncernu Renault zdobyte podczas wyścigów F1 zaprocentowało opracowaniem nowej generacji tłoków do silników turbo. Czym charakteryzują się one na tle klasycznych rozwiązań

Układ olejenia w silniku – jak to działa?

Pracujący silnik w celu zredukowania tarcia pomiędzy elementami, musi mieć dostarczany olej w dziesiątki miejsc. W jaki sposób olej dostaje się do panewek wałków, na powierzchnię cylindrów, czy łożysk pomp oraz turbosprężarek? Jak skonstruowany jest układ smarowania silnika w samochodzie?

Jak doraźnie naprawić przeciekające tłoczki w hamulcach bębnowych i zlikwidować inne wycieki płynu hamulcowego?

Ponieważ hamulce samochodu należą do najważniejszych zespołów, od których zależy bezpieczeństwo jazdy, ich doraźne naprawy powinny stanowić absolutną ostateczność i być wykonywane jedynie w wyjątkowych sytuacjach.

REKLAMA

Jak uruchamiać silnik w czasie dużych upałów?

Bardzo duże upały mogą, podobnie jak silne mrozy, utrudnić rozruch silnika samochodowego. Dotyczy to zwłaszcza starszych modeli silników, zasilanych gaźnikowo, ale czasem może się zdarzyć także w przypadku silników z zapłonem samoczynnym.

Szczegóły konstrukcyjne tłoków silnika spalinowego

Tłok silnika spalinowego pracuje w niesłychanie trudnych warunkach, przy bardzo wysokiej temperaturze i pod dużym, zmiennym cyklicznie obciążeniem.

Tłok

Tłok stanowi jedyną ruchomą ścianę komory spalanie silnika spalinowego. Ponadto tłok musi być tak skonstruowany, aby skutecznie odprowadzał ciepło z denka do znacznie od niego chłodniejszych ścian cylindra.

Jak dobrze wybrać koło pasowe?

Przy wyborze koła pasowego należy kierować się technologią stosowaną przez producenta pojazdu. W tym przypadku nie warto oszczędzać na zakupie tańszych kół metalowych.

REKLAMA

Czym różnią się silniki OHC od OHV i SOHC od DOHC?

W nowoczesnych silnikach stosowane są różne rozwiązania dotyczące rozrządu, sterującego pracą zaworów wtryskowych i wydechowych. Podpowiadamy, czym różnią się te rozwiązania.

Jak wygląda i pracuje tłok silnika czterosuwowego?

Silnik to serce naszego samochodu. Składa się z wielu różnych części, a napędzanie kół samochodu jest możliwe dzięki ruchom tłoków. Przybliżamy, jak to działa.

Jak działa tłok w silniku czterosuwowym?

Tłoki to jeden z głównych elementów silnika. Napędzają pośrednio ruch kół naszego samochodu. Przybliżamy poniżej jak działają.

Jak dzielimy spalinowe silniki samochodowe?

Silniki spalinowe, stosowane we współczesnych pojazdach dzielą się na trzy podstawowe grupy: tłokowe, turbinowe i odrzutowe. W samochodach mają zastosowanie jedynie należące do grupy pierwszej, czyli tłokowe.

Jak rozpoznać nadmierne zużycie tłoków i cylindrów w silniku?

Oto jak rozpoznać nadmierne zużycie tłoków i cylindrów w silniku.

REKLAMA