Skoda Octavia I: demontaż miski olejowej
REKLAMA
REKLAMA
Praktycznie we wszystkich silnikach wymiana przebiega w taki sam sposób. Ewentualne różnice zostaną przedstawione w poradniku. Całą operację zalecamy wykonać z pozycji platformy warsztatowej lub kanału najazdowego. Jest to o wiele bardziej bezpieczne rozwiązanie niż korzystanie z tradycyjnego podnośnika razem z podstawkami.
REKLAMA
Kiedy mamy uniesione auto, należy zdemontować dolną osłonę silnika. Teraz podstawiamy puste naczynie pod miskę olejową i odkręcamy korek spustowy. Czekamy aż spłynie cały olej i dokręcamy korek spustowy. Następnie wykręcamy śruby mocujące miski olejowej. Najlepiej zarobić to za pomocą klucza nasadowego. Jeżeli miska nie chce zejść, to należy opukać ją delikatnie za pomocą młotka gumowego.
Zobacz też: Skoda Octavia I: kontrola ciśnienia sprężania
REKLAMA
Przechodzimy do montażu. Na początku należy wyczyścić dokładnie powierzchnie uszczelniające ze smaru i oleju. Powierzchnia musi być idealnie czysta i odtłuszczona, żeby nowa warstwa silikonu bardzo dobrze przylegała. Zalecamy użycie silikonu uszczelniającego, który można zakupić w autoryzowanych serwisach Skody. Nakładamy warstwę silikonu na miejsce łączenia i dociskamy miskę olejową do kadłuba silnika.
Bardzo ważna jest jakość położonej warstwy silikonu. Wałeczek powinien być jednej grubości i bez przerw. Od momentu nałożenia warstwy na powierzchnie miski olejowej mamy około 5 minut na montaż. Czas wyschnięcia to minimum 30 minut. Zalecamy poczekać z uzupełnieniem oleju silnikowego około godziny. Pamiętajmy, że wałeczek z silikonu nie może być za gruby. Jego nadmiar nie może dostać się do układu smarowania a co więcej zatkać sitka w przewodzie dolotowym pompy oleju.
Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana linki hamulca ręcznego
Jeżeli mamy pewność, ze wszystkie śruby zostały prawidłowo dokręcone należy zamontować dolną osłonę silnika. Otwieramy pokrywę i wlewamy świeży olej. Wlewamy ¾ nominalnej objętości i uruchamiamy silnik. Po kilku minutach ponownie sprawdzamy poziom oleju. Ewentualne braki uzupełniamy. Udajemy się na jazdę próbną i ponownie sprawdzamy poziom oleju. Należy uważać, żeby nie przekraczać maksymalnego poziomu. Może to doprowadzić do usterki katalizatora lub rozszczelnienia silnika.
Poniżej znajduje się zestawienie silników wraz z wytycznymi co do ilości oleju
1.4 75KM – 3.5L
1.6 75KM – 3.0L
1.6 100KM – 4.5L
1.6 102KM – 4.5L
1.8 125KM – 4.5L
1.8 150 KM – 5.0L
Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana tylnych hamulców
1.8 180KM – 3.5L
2.0 115KM – 4.0L
1.9 90KM – 4.5L
1.9 100KM – 4.5L
1.9 110KM – 4.5L
1.9 130KM – 4.0L
REKLAMA
REKLAMA