REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skoda Octavia I: demontaż pompy paliwa w silniku benzynowym

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Skoda Octavia I demontaż pompy paliwa w silniku benzynowym
Skoda Octavia I demontaż pompy paliwa w silniku benzynowym
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana pompy paliwa w silniku benzynowym nie jest skomplikowana jeśli znamy poszczególne kroki. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić pompę paliwa w Skodzie Octavia I.

Pierwszy krok to zlokalizowanie pompy paliwa. Znajduje się ona w zbiorniku paliwa razem z czujnikiem poziomu. W silnikach wysokoprężnych paliwo zasysane jest poprzez pompę wtryskową. W zbiorniku znajduje się tylko i wyłącznie czujnik poziomu paliwa. Warto wiedzieć, że w modelach z napędem na wszystkie koła jest trochę inne rozwiązanie.  Tutaj występują dwuczęściowe zbiorniki paliwa z konieczności zapewnienia miejsca dla wału napędowego.

REKLAMA

W każdej z komór zbiornika paliwa znajduje się czujnik poziomu paliwa. W prawej komorze znajduje się natomiast elektryczna pompa paliwa. Czujnik poziomu paliwa ma pływak ze stykiem ślizgowym. Wraz z obniżeniem poziomu paliwa, opada również pływak czujnika poziomu paliwa. W autach z dwuczęściowym zbiornikiem, sygnał odbierany jest z dwóch czujników, obliczana jest całkowita ilość paliwa co zostaje pokazane przez zestaw wskaźników.

Zobacz też: Skoda Octavia I: demontaż miski olejowej

REKLAMA

Całą operację powinniśmy wykonywać w pomieszczeniu o dobrej wentylacji. Zabrania się przebywania w pobliżu źródeł ognia. Pamiętajmy, że opary paliwa są bardzo trujące, a do tego łatwopalne. Zanim zaczniemy pracę, zalecamy zużyć możliwie największą ilość paliwa. Najlepiej jakby było to około ¼ zbiornika.

Na początku odłączamy przewód masowy od akumulatora. Odchylamy do góry tylne siedzenie i odkręcamy dekiel ochronny pompy paliwa i czujnika poziomu. Następnie odłączamy przewód dopływowy i przewód powrotny, ściskając jednocześnie zaczepy blokujące. Podczas wykonywania tej czynności zalecamy owinąć przewody za pomocą grubej szmaty. Ciśnienie panujące w przewodach doprowadzi do wytryśnięcia paliwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przewody zaciskamy odpowiednimi zaciskami lub blokujemy za pomocą dopasowanych zaślepek. Kolejny krok to odłączenie czterostykowego złącza czujnika poziomu paliwa i pompy paliwa. Teraz luzujemy nakrętkę złączkową poprzez delikatne uderzenia młotkiem. W autoryzowanych serwisach stosowane jest specjalne narzędzie. W tym momencie możemy wyjąć cały zespół pompy paliwa wraz z czujnikiem poziomu i pierścieniem uszczelniającym.

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana głośników

REKLAMA

Wylewamy paliwo z zespołu pompy paliwowej do zbiornika lub pustego naczynia. Następnie demontujemy czujnik poziomu paliwa, jeśli zachodzi taka konieczność. W tym celu odpinamy mocowania złączy i odpinamy przewody. Za pomocą śrubokręta podważamy zatrzaski mocujące i wyjmujemy do dołu czujnik poziomu paliwa.

Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Na początku wsuwamy czujnik poziomu paliwa w prowadnice na wsporniku i dociskamy ku górze do momentu aż wejdzie w ustalone położenie. Teraz podłączamy przewody do czujnika i blokujemy je za pomocą zaczepów. Następnie montujemy cały zespół pompy paliwowej w zbiorniku, zwracając uwagę żeby nie został wygięty czujnik poziomu paliwa. Pamiętajmy o zwilżeniu paliwem pierścienia uszczelniającego.

Kontrolujemy położenie kołnierza po zamontowaniu. Robimy to poprzez porównanie strzałek. Strzałka na kołnierzu powinna pokrywać się ze strzałką na zbiorniku paliwa. Montujemy i dokręcamy nakrętkę złączkową. W serwisach stosowane jest specjalne narzędzie. W przypadku braku posługujemy się tradycyjnym młotkiem (wyłącznie delikatne uderzenia).

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana rozrusznika

Podpinamy giętki przewód dopływowy i powrotny w taki sam sposób, jak były wcześniej zamontowane. Podłączamy złącza przewodów elektrycznych i dokręcamy pokrywę czujnika poziomu paliwa. Opuszczamy siedzenie i podłączamy przewód masy do akumulatora.

Po wymianie pompy zalecamy wymienić filtr paliwa. Znajduje się on przy podłodze przed zbiornikiem paliwa, jeśli patrzymy w kierunku jazdy. Wymiana nie jest wymogiem koniecznym, jednak mimo wszystko warto ją wykonać, biorąc pod uwagę niskie koszty zakupu.

Unosimy tył samochodu i podstawiamy odpowiednie naczynie pod filtr. Zaciskamy przewody paliwowe za pomocą zacisków i odłączamy je od filtru. Odkręcamy śrubę mocującą obejmę i zdejmujemy filtr. Pamiętajmy, że jest on wypełniony paliwem. W tym celu należy zlać nadmiar do pustego naczynia. Nowy filtr montujemy w taki sposób, żeby strzałka na filtrze wskazywała kierunek przepływu ze zbiornika do silnika. Podczas podłączania przewodów należy zwrócić uwagę na ich kolejność, nie można jej pomylić.

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana linki hamulca ręcznego

Na końcu udajemy się na jazdę próbną i po powrocie sprawdzamy szczelność połączeń. Wszystkie odpady, które zebraliśmy podczas całej pracy oddajemy do punktu utylizacji.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA