REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skoda Octavia I: demontaż pompy paliwa w silniku benzynowym

Robert Kuśpiel
Skoda Octavia I demontaż pompy paliwa w silniku benzynowym
Skoda Octavia I demontaż pompy paliwa w silniku benzynowym
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana pompy paliwa w silniku benzynowym nie jest skomplikowana jeśli znamy poszczególne kroki. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić pompę paliwa w Skodzie Octavia I.

Pierwszy krok to zlokalizowanie pompy paliwa. Znajduje się ona w zbiorniku paliwa razem z czujnikiem poziomu. W silnikach wysokoprężnych paliwo zasysane jest poprzez pompę wtryskową. W zbiorniku znajduje się tylko i wyłącznie czujnik poziomu paliwa. Warto wiedzieć, że w modelach z napędem na wszystkie koła jest trochę inne rozwiązanie.  Tutaj występują dwuczęściowe zbiorniki paliwa z konieczności zapewnienia miejsca dla wału napędowego.

REKLAMA

REKLAMA

W każdej z komór zbiornika paliwa znajduje się czujnik poziomu paliwa. W prawej komorze znajduje się natomiast elektryczna pompa paliwa. Czujnik poziomu paliwa ma pływak ze stykiem ślizgowym. Wraz z obniżeniem poziomu paliwa, opada również pływak czujnika poziomu paliwa. W autach z dwuczęściowym zbiornikiem, sygnał odbierany jest z dwóch czujników, obliczana jest całkowita ilość paliwa co zostaje pokazane przez zestaw wskaźników.

Zobacz też: Skoda Octavia I: demontaż miski olejowej

Całą operację powinniśmy wykonywać w pomieszczeniu o dobrej wentylacji. Zabrania się przebywania w pobliżu źródeł ognia. Pamiętajmy, że opary paliwa są bardzo trujące, a do tego łatwopalne. Zanim zaczniemy pracę, zalecamy zużyć możliwie największą ilość paliwa. Najlepiej jakby było to około ¼ zbiornika.

REKLAMA

Na początku odłączamy przewód masowy od akumulatora. Odchylamy do góry tylne siedzenie i odkręcamy dekiel ochronny pompy paliwa i czujnika poziomu. Następnie odłączamy przewód dopływowy i przewód powrotny, ściskając jednocześnie zaczepy blokujące. Podczas wykonywania tej czynności zalecamy owinąć przewody za pomocą grubej szmaty. Ciśnienie panujące w przewodach doprowadzi do wytryśnięcia paliwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przewody zaciskamy odpowiednimi zaciskami lub blokujemy za pomocą dopasowanych zaślepek. Kolejny krok to odłączenie czterostykowego złącza czujnika poziomu paliwa i pompy paliwa. Teraz luzujemy nakrętkę złączkową poprzez delikatne uderzenia młotkiem. W autoryzowanych serwisach stosowane jest specjalne narzędzie. W tym momencie możemy wyjąć cały zespół pompy paliwa wraz z czujnikiem poziomu i pierścieniem uszczelniającym.

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana głośników

Wylewamy paliwo z zespołu pompy paliwowej do zbiornika lub pustego naczynia. Następnie demontujemy czujnik poziomu paliwa, jeśli zachodzi taka konieczność. W tym celu odpinamy mocowania złączy i odpinamy przewody. Za pomocą śrubokręta podważamy zatrzaski mocujące i wyjmujemy do dołu czujnik poziomu paliwa.

Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Na początku wsuwamy czujnik poziomu paliwa w prowadnice na wsporniku i dociskamy ku górze do momentu aż wejdzie w ustalone położenie. Teraz podłączamy przewody do czujnika i blokujemy je za pomocą zaczepów. Następnie montujemy cały zespół pompy paliwowej w zbiorniku, zwracając uwagę żeby nie został wygięty czujnik poziomu paliwa. Pamiętajmy o zwilżeniu paliwem pierścienia uszczelniającego.

Kontrolujemy położenie kołnierza po zamontowaniu. Robimy to poprzez porównanie strzałek. Strzałka na kołnierzu powinna pokrywać się ze strzałką na zbiorniku paliwa. Montujemy i dokręcamy nakrętkę złączkową. W serwisach stosowane jest specjalne narzędzie. W przypadku braku posługujemy się tradycyjnym młotkiem (wyłącznie delikatne uderzenia).

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana rozrusznika

Podpinamy giętki przewód dopływowy i powrotny w taki sam sposób, jak były wcześniej zamontowane. Podłączamy złącza przewodów elektrycznych i dokręcamy pokrywę czujnika poziomu paliwa. Opuszczamy siedzenie i podłączamy przewód masy do akumulatora.

Po wymianie pompy zalecamy wymienić filtr paliwa. Znajduje się on przy podłodze przed zbiornikiem paliwa, jeśli patrzymy w kierunku jazdy. Wymiana nie jest wymogiem koniecznym, jednak mimo wszystko warto ją wykonać, biorąc pod uwagę niskie koszty zakupu.

Unosimy tył samochodu i podstawiamy odpowiednie naczynie pod filtr. Zaciskamy przewody paliwowe za pomocą zacisków i odłączamy je od filtru. Odkręcamy śrubę mocującą obejmę i zdejmujemy filtr. Pamiętajmy, że jest on wypełniony paliwem. W tym celu należy zlać nadmiar do pustego naczynia. Nowy filtr montujemy w taki sposób, żeby strzałka na filtrze wskazywała kierunek przepływu ze zbiornika do silnika. Podczas podłączania przewodów należy zwrócić uwagę na ich kolejność, nie można jej pomylić.

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana linki hamulca ręcznego

Na końcu udajemy się na jazdę próbną i po powrocie sprawdzamy szczelność połączeń. Wszystkie odpady, które zebraliśmy podczas całej pracy oddajemy do punktu utylizacji.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA