REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skoda Octavia I: demontaż tylnych sprężyn i amortyzatorów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Demontaż tylnych sprężyn i amortyzatorów w Skodzie Octavii I.
Demontaż tylnych sprężyn i amortyzatorów w Skodzie Octavii I.

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana tylnych sprężyn i amortyzatorów nie jest skomplikowana. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić tylne amortyzatory i sprężyny w Skodzie Octavii I.

Zaczynamy od sprawdzenia, który z elementów należy wymieniać. Będzie nam do tego potrzebny tradycyjny lewarek. Podnosimy tył auta i oglądamy dokładnie amortyzatory. Nie powinno być na nich żadnych mokrych miejsc (śladów oleju) oraz uszkodzeń mechanicznych. Następnie przyglądamy się dokładnie sprężynom. Jeżeli któraś jest pęknięta to nie będzie problemu z identyfikacją.

REKLAMA

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów

REKLAMA

W przypadku kiedy upewnimy się, które elementy są do wymiany przystępujemy do pracy. Podkładamy kobyłki pod tył samochodu i dopiero delikatnie go opuszczamy. Odkręcamy śruby koła i zdejmujemy koło. W kolejnym kroku będzie nam potrzebny drugi podnośnik do podparcia zawieszenia tylnego. Podpieramy tylko tą część, po której będzie wymieniany amortyzator lub koło.

Jeżeli wymieniamy amortyzator to odkręcamy śruby mocujące i wyjmujemy go. W większości przypadków jest to bardzo trudne zadanie. Zazwyczaj należy polać śruby odrdzewiaczem typu WD40 lub innym. W przypadku sprężyny należy odłączyć złącze wtykowe czujnika prędkości i odkręcić śrubę amortyzatora. Następnie opuszczamy podnośnik odciążając całkowicie sprężynę. Teraz wyjmujemy ją i w razie potrzeby prosimy o pomoc drugą osobę, która dociśnie w dół tylne zawieszenie.

Przechodzimy do montażu. Instalujemy sprężynę w taki sposób, żeby koniec zwoju sprężyny przylegał do ogranicznika górnego pierścienia oporowego. Należy zwrócić uwagę, żeby ten pierścień był osadzony równo z nadwoziem. Natomiast koniec dolnego zwoju sprężyny powinien być zawsze skierowany do środka samochodu. Montujemy amortyzator i dokręcamy go za pomocą nowych śrub mocujących. Dolną śrubę montujemy do środka samochodu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana rozrusznika

REKLAMA

Nakładamy cienką warstwę smaru na powierzchnię piasty centrującej i zakładamy koło i delikatnie dokręcamy śruby mocujące. Opuszczamy samochód i dociągamy śruby koła. Pamiętajmy, że w przypadku sprężyn jak i amortyzatorów należy wymianę przeprowadzać parami. Nie wolno wykonywać tego tylko po jednej ze stron. Wpłynie to na bezpieczeństwo jazdy i prowadzenie samochodu.

Zużyty amortyzator oddajemy do punktu utylizacji. Nie należy go wyrzucać w dowolne miejsce.  Kupując nowe amortyzatory lub sprężyny należy zwrócić uwagę, żeby były odpowiednie dla naszego auta. Polecamy podać sprzedawcy pojemność silnika, rok produkcji oraz numer nadwozia.

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana alternatora

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA