REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skoda Octavia I: demontaż tylnych sprężyn i amortyzatorów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Demontaż tylnych sprężyn i amortyzatorów w Skodzie Octavii I.
Demontaż tylnych sprężyn i amortyzatorów w Skodzie Octavii I.

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana tylnych sprężyn i amortyzatorów nie jest skomplikowana. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić tylne amortyzatory i sprężyny w Skodzie Octavii I.

Zaczynamy od sprawdzenia, który z elementów należy wymieniać. Będzie nam do tego potrzebny tradycyjny lewarek. Podnosimy tył auta i oglądamy dokładnie amortyzatory. Nie powinno być na nich żadnych mokrych miejsc (śladów oleju) oraz uszkodzeń mechanicznych. Następnie przyglądamy się dokładnie sprężynom. Jeżeli któraś jest pęknięta to nie będzie problemu z identyfikacją.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów

W przypadku kiedy upewnimy się, które elementy są do wymiany przystępujemy do pracy. Podkładamy kobyłki pod tył samochodu i dopiero delikatnie go opuszczamy. Odkręcamy śruby koła i zdejmujemy koło. W kolejnym kroku będzie nam potrzebny drugi podnośnik do podparcia zawieszenia tylnego. Podpieramy tylko tą część, po której będzie wymieniany amortyzator lub koło.

Jeżeli wymieniamy amortyzator to odkręcamy śruby mocujące i wyjmujemy go. W większości przypadków jest to bardzo trudne zadanie. Zazwyczaj należy polać śruby odrdzewiaczem typu WD40 lub innym. W przypadku sprężyny należy odłączyć złącze wtykowe czujnika prędkości i odkręcić śrubę amortyzatora. Następnie opuszczamy podnośnik odciążając całkowicie sprężynę. Teraz wyjmujemy ją i w razie potrzeby prosimy o pomoc drugą osobę, która dociśnie w dół tylne zawieszenie.

REKLAMA

Przechodzimy do montażu. Instalujemy sprężynę w taki sposób, żeby koniec zwoju sprężyny przylegał do ogranicznika górnego pierścienia oporowego. Należy zwrócić uwagę, żeby ten pierścień był osadzony równo z nadwoziem. Natomiast koniec dolnego zwoju sprężyny powinien być zawsze skierowany do środka samochodu. Montujemy amortyzator i dokręcamy go za pomocą nowych śrub mocujących. Dolną śrubę montujemy do środka samochodu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana rozrusznika

Nakładamy cienką warstwę smaru na powierzchnię piasty centrującej i zakładamy koło i delikatnie dokręcamy śruby mocujące. Opuszczamy samochód i dociągamy śruby koła. Pamiętajmy, że w przypadku sprężyn jak i amortyzatorów należy wymianę przeprowadzać parami. Nie wolno wykonywać tego tylko po jednej ze stron. Wpłynie to na bezpieczeństwo jazdy i prowadzenie samochodu.

Zużyty amortyzator oddajemy do punktu utylizacji. Nie należy go wyrzucać w dowolne miejsce.  Kupując nowe amortyzatory lub sprężyny należy zwrócić uwagę, żeby były odpowiednie dla naszego auta. Polecamy podać sprzedawcy pojemność silnika, rok produkcji oraz numer nadwozia.

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana alternatora

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA