REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skoda Octavia I: wymiana krok po kroku przednich tarcz i klocków hamulcowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana krok po kroku klocków i tarcz hamulcowych
Wymiana krok po kroku klocków i tarcz hamulcowych

REKLAMA

REKLAMA


W poradniku tym, pokażemy jak wymienić klocki i tarcze hamulcowe w Octavii I. Cała operacja wymaga trochę czasu, lecz nie należy do bardzo skomplikowanych. Poniżej, znajduje się opis krok po kroku, jak wykonać taką wymianę.

Zaczynamy od zakupu nowych tarcz i klocków. Tutaj mamy szerokie pole manewru. Wszystko zależy od zasobności naszego portfela. My sugerujemy kupić materiały lepszych producentów. Poniekąd, hamulce są bardzo ważne w naszym samochodzie.

REKLAMA

Zobacz też: Jak wymienić mechanizm opuszczania szyb w Skodzie Octavii?

Co będzie nam potrzebne?

• Klucz nasadowy 18
• Klucz imbusowy 7
• Klucz do kół
• Lewarek
• Szczotka druciana
• 2 młotki
• Kombinerki

Zaczynamy od poluzowania śrub koła. Unosimy samochód do góry i odkręcamy do końca śruby mocujące koło. Zdejmujemy koło i mamy już swobodny dostęp. Najlepiej przygotować jakiś drewniany klocek i opuścić na niego samochód. Da nam to większą pewność, że samochód nie spadnie z podnośnika. Możemy również podłożyć kilka cegieł i na nie położyć deskę i wtedy opuścić samochód.

Zobacz również: Jak samodzielnie odpowietrzyć hamulce?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Teraz zabieramy się za demontaż zacisku hamulcowego. Zaczynamy od zdjęcia widocznej sprężyny. Najlepiej wykorzystać kombinerki. Możemy wykorzystać do tego również płaski śrubokręt. Zacisk, przykręcony jest za pomocą klucza 7. Śruby znajdują się w gumowych kapturkach, które są zaślepione plastikową zaślepką. Dokładnie mamy do odkręcenia dwie śruby, górną i dolną.

Zdejmujemy zacisk i wyjmujemy klocki. Jeżeli będą opornie nam wychodziły, należy wcisnąć tłoczki. Przed tą operacją warto odkręcić nakrętkę zbiorniczka z płynem hamulcowym. Teraz przechodzimy do odkręcenia jarzma. W tym celu będziemy potrzebowali klucza 18. Jarzmo zamocowane jest za pomocą 2 śrub. Kiedy je wykręcimy, odkręcamy śrubkę centrującą i możemy zdjąć tarczę.

Kolejny krok, to wyczyszczenie piasty, w miejscach przylegania nowej tarczy. Najlepiej robić to szczotką drucianą. Tutaj, nie możemy pozwolić sobie na zostawienie jakiegokolwiek zabrudzenia. Może to wpłynąć na złe osadzenie tarczy na piaście. W zależności od tego, jaką tarcze kupiliśmy, musimy ją odtłuścić. Wszystko jest dokładnie opisane na opakowaniu, nie każda tarcza wymaga odtłuszczenia. Robimy to za pomocą benzyny ekstrakcyjnej.

Zobacz również: Jak działa hamulec bębnowy i tarczowy?

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Zakładamy tarczę i przykręcamy śrubkę centrującą. Przykręcamy jarzmo, następnie zacisk. Wciskamy tłoczek do oporu i zakładamy wewnętrzny klocek. Zewnętrzny klocek zakładamy na jarzmo i dociskamy lekko do tarczy. Przykręcamy zacisk, zakładamy sprężynkę i podpinamy czujnik zużycia, jeżeli występuje. Zakładamy koło i przechodzimy do drugiej strony, tam postępujemy analogicznie.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fałszywe prawo jazdy, cudze karty i ciężarówki w fatalnym stanie. Seria szokujących kontroli ITD na Dolnym Śląsku

Wyprzedził go radiowóz ITD. Zjechał na pobocze i… szybko wyjął cudzą kartę kierowcy. Fałszywe dokumenty, sądowe zakazy i ciężarówki z niesprawnymi hamulcami – inspektorzy z Wrocławia nie kryli zaskoczenia skalą nieprawidłowości. Sprawdzamy, co wykazały kontrole drogowe przeprowadzone w lipcu 2025 r.

Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

REKLAMA

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

REKLAMA

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA