REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skoda Octavia I: wymiana krok po kroku przednich tarcz i klocków hamulcowych

Robert Kuśpiel
Wymiana krok po kroku klocków i tarcz hamulcowych
Wymiana krok po kroku klocków i tarcz hamulcowych

REKLAMA

REKLAMA


W poradniku tym, pokażemy jak wymienić klocki i tarcze hamulcowe w Octavii I. Cała operacja wymaga trochę czasu, lecz nie należy do bardzo skomplikowanych. Poniżej, znajduje się opis krok po kroku, jak wykonać taką wymianę.

Zaczynamy od zakupu nowych tarcz i klocków. Tutaj mamy szerokie pole manewru. Wszystko zależy od zasobności naszego portfela. My sugerujemy kupić materiały lepszych producentów. Poniekąd, hamulce są bardzo ważne w naszym samochodzie.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Jak wymienić mechanizm opuszczania szyb w Skodzie Octavii?

Co będzie nam potrzebne?

• Klucz nasadowy 18
• Klucz imbusowy 7
• Klucz do kół
• Lewarek
• Szczotka druciana
• 2 młotki
• Kombinerki

Zaczynamy od poluzowania śrub koła. Unosimy samochód do góry i odkręcamy do końca śruby mocujące koło. Zdejmujemy koło i mamy już swobodny dostęp. Najlepiej przygotować jakiś drewniany klocek i opuścić na niego samochód. Da nam to większą pewność, że samochód nie spadnie z podnośnika. Możemy również podłożyć kilka cegieł i na nie położyć deskę i wtedy opuścić samochód.

REKLAMA

Zobacz również: Jak samodzielnie odpowietrzyć hamulce?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz zabieramy się za demontaż zacisku hamulcowego. Zaczynamy od zdjęcia widocznej sprężyny. Najlepiej wykorzystać kombinerki. Możemy wykorzystać do tego również płaski śrubokręt. Zacisk, przykręcony jest za pomocą klucza 7. Śruby znajdują się w gumowych kapturkach, które są zaślepione plastikową zaślepką. Dokładnie mamy do odkręcenia dwie śruby, górną i dolną.

Zdejmujemy zacisk i wyjmujemy klocki. Jeżeli będą opornie nam wychodziły, należy wcisnąć tłoczki. Przed tą operacją warto odkręcić nakrętkę zbiorniczka z płynem hamulcowym. Teraz przechodzimy do odkręcenia jarzma. W tym celu będziemy potrzebowali klucza 18. Jarzmo zamocowane jest za pomocą 2 śrub. Kiedy je wykręcimy, odkręcamy śrubkę centrującą i możemy zdjąć tarczę.

Kolejny krok, to wyczyszczenie piasty, w miejscach przylegania nowej tarczy. Najlepiej robić to szczotką drucianą. Tutaj, nie możemy pozwolić sobie na zostawienie jakiegokolwiek zabrudzenia. Może to wpłynąć na złe osadzenie tarczy na piaście. W zależności od tego, jaką tarcze kupiliśmy, musimy ją odtłuścić. Wszystko jest dokładnie opisane na opakowaniu, nie każda tarcza wymaga odtłuszczenia. Robimy to za pomocą benzyny ekstrakcyjnej.

Zobacz również: Jak działa hamulec bębnowy i tarczowy?

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Zakładamy tarczę i przykręcamy śrubkę centrującą. Przykręcamy jarzmo, następnie zacisk. Wciskamy tłoczek do oporu i zakładamy wewnętrzny klocek. Zewnętrzny klocek zakładamy na jarzmo i dociskamy lekko do tarczy. Przykręcamy zacisk, zakładamy sprężynkę i podpinamy czujnik zużycia, jeżeli występuje. Zakładamy koło i przechodzimy do drugiej strony, tam postępujemy analogicznie.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA