REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skoda Octavia I: wymiana cylinderka w hamulcach bębnowych - poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Jak wymienić cylinderek w hamulcach bębnowych?
Jak wymienić cylinderek w hamulcach bębnowych?

REKLAMA

REKLAMA

Wybrane modele Skody Octavii I nie mają z tyłu tarcz, tylko bębny. Często zdarza się, że musimy wymienić w nich cieknący cylinderek. Problem ten nie dotyczy tylko Skody, lecz i innych aut, które mają na wyposażeniu hamulce bębnowe.

Cała operacja nie jest skomplikowana. Nie musimy mieć dużego doświadczenia w dziedzinie mechaniki, żeby samemu wymienić cylinderki hamulcowe. Czas, jaki musimy na to poświecić to w przybliżeniu 1 godzina. Wszystko zależy od ilości problemów, jakie napotkamy, podczas demontażu.

REKLAMA

Zobacz również: Jak wymienić szczęki hamulcowe?

REKLAMA

Zaczynamy od poluzowania śrub tylnego koła. Następnie unosimy samochód do góry, odkręcamy wszystkie śruby do końca i zdejmujemy koło. Podkładamy zabezpieczenia pod pozostałe koła, gdyż samochód nie może mieć zaciągniętego hamulca ręcznego. Odkręcamy śrubę trzymającą bęben i zdejmujemy cały bęben. Tutaj możemy napotkać kilka trudności. Jeżeli bęben nie był dawno zdejmowany, może być problem z jego zdjęciem.

Najlepiej uderzyć kilkakrotnie młotkiem w bęben. Oczywiście z odpowiednią siłą, tak żeby niczego nie uszkodzić. Najgorsze, co może nas spotkać to zapieczona śruba trzymająca, jeżeli WD-40 nie pomaga, pozostaje nam tylko rozwiercanie. Zaciągamy teraz hamulec ręczny, ułatwi to nam zdjęcie cylinderka. W celu wykręcenia jego musimy użyć klucza imbusowego 8. Teraz przechodzimy do wykręcenia przewodu hamulcowego. Robimy to bardzo delikatnie.

Najlepiej wspierać się WD-40. Należy dobrze wyczyścić śrubkę, żeby nie kręciła się razem z przewodem hamulcowym. Należy przygotować sobie coś do zatkania przewodu, żeby nie wypływał z niego płyn. Czyścimy wszystkie zabrudzenia, spowodowane przez stary cylinderek. Montujemy nowy i przykręcamy przewód hamulcowy. Należy sprawdzić czy wszystko dobrze zamontowaliśmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak działa hamulec bębnowy i tarczowy?

REKLAMA

Co do samego cylinderka można kupić aluminiowy i stalowy. Polecamy ten stalowy, gdyż aluminium wchodzi w reakcje z niektórymi płynami. Teraz przechodzimy do czyszczenia bębna, na nim również mogą być ślady zabrudzeń, których musimy się pozbyć. Wszystko musi być bardzo dobrze wyczyszczone. Montujemy bęben, przykręcamy go, zakładamy koło i przechodzimy na drugą stronę. Tam wykonujemy wszystkie czynności analogicznie.

Przy okazji wymiany cylinderka warto pomyśleć o zmianie szczęk i płynu hamulcowego. Oczywiście wymiana szczęk jest uzależniona od ich stanu, jeśli są w dobrym stanie, nie ma podstaw do wymiany. Wymianę płynu robimy poprzez tradycyjne pompowanie pedałem hamulca. Na koniec pamiętajmy o odpowietrzeniu układu.

Zobacz też: Wymiana przewodów hamulcowych - na co zwrócić uwagę?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA