REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: radzimy jak przeprowadzić wymianę przednich klocków hamulcowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Poradnik ukazujący jak samemu wymienić klocki hamulcowe w Toyocie Avensis fot. Toyota
Poradnik ukazujący jak samemu wymienić klocki hamulcowe w Toyocie Avensis fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA


Wymiana klocków hamulcowych nie ominie żadnego kierowcy. Nie jest to trudna operacja. W poradniku tym, znajduje się opis, jak samemu wymienić klocki hamulcowe w Toyocie Avensis I.

Co będzie nam potrzebne?

• Nowe klocki
• Klucz do kół
• Klucz oczkowy 14
• Podnośnik
• Szczotka druciana
• Czysta szmatka
• Smar miedziowy

REKLAMA

Pierwsza czynność, od której zaczynamy, to odkręcenie koła. Luzujemy śruby koła, następnie podnosimy samochód i całkowicie odkręcamy koło. Mamy teraz lepszy dostęp do interesujących nas elementów układu hamulcowego. Następnie należy zdjąć zacisk hamulcowy. W tym celu musimy odkręcić dwie śruby za pomocą klucza 14. Znajdują się one z tyłu zacisku, dlatego warto pokręcić kołami tak, żeby mieć do nich lepszy dostęp.

Zobacz również: Jak często zmieniać płyn hamulcowy?

REKLAMA

Po wykręceniu śrub podnosimy zacisk do góry odkładamy go na bok. Pora na demontaż klocków. Mocowane są one na swoich miejscach za pomocą 4 blaszek. Dokładnie 2 blaszki na jeden klocek. Na wszystkich elementach zapewne będzie dużo rdzy, dlatego warto przeczyścić je za pomocą szczotki drucianej. Należy uważać na gumowe osłony prowadnic zacisku, gdyż łatwo je uszkodzić.

Kolejny krok to wyjęcie klocków. Wyjmujemy je tak, żeby nie uszkodzić blaszek. Nie trzeba się z nimi jakoś szczególnie siłować. Klocek wyjmujemy wraz z dwoma blaszkami. Musimy pamiętać o dokładnym ich wyczyszczeniu. Najlepiej zrobić to za pomocą szmatki i preparatu do czyszczenia hamulców. Blaszki łatwo się odkształcają, dlatego ważne jest, żeby założyć je identycznie na nowy klocek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zdarza się, że blaszki są uszkodzone, wówczas nie pozostaje nam nic innego jak wymiana na nowe. Klocek znajdujący się po wewnętrznej stronie tarczy, ma dodatkową blaszkę na rogu. Tutaj, należy również pamiętać, żeby ją przełożyć w to samo miejsce na nowym klocku. Kiedy już przełożyliśmy wszystkie blaszki, możemy zamontować nowe klocki w zacisku. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Zobacz również: Jak hamować z ABS?

Przed założeniem klocków, dodatkowo można nasmarować smarem miedziowym, blaszki, które trzymają klocki. Możemy również przetrzeć tarczę hamulcową. Pamiętamy o tym, że na powierzchni tarczy i klocków nie może być śladu po smarze. Na koniec sprawdzamy czy wszystko jest zamontowane poprawnie. Wsiadamy do samochodu, odpalamy go i pompujemy kilka razy pedałem hamulca. Na początku unikamy gwałtownego hamowania, klocek musi się ułożyć do tarczy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA