REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: wymiana podświetlenia zegarów

Robert Kuśpiel
fot. Toyota
fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym, pokażemy jak w łatwy sposób zmienić standardowe podświetlenie zegarów. Oczywiście opis ten dotyczy również osób, które chcą tylko wymienić przepaloną żarówkę.

Modyfikacja zostanie przeprowadzona w Toyocie Avensis I, czyli wersji o oznaczeniu T22.
Co będzie nam potrzebne?
• Śrubokręt gwiazdkowy
• 1 żarówka diodowa T3
• 3 żarówki diodowe W5W

REKLAMA

Zobacz również: Toyota Avensis I: wymiana świec żarowych

REKLAMA

Pracę zaczynamy od odkręcenia dwóch śrubek znajdujących się bezpośrednio nad licznikiem. Zatrzaski osłony znajdują się w dolnej części maskownicy, po lewej i prawej stronie. Przed demontażem osłony, musimy odłączyć kostki przycisków, znajdujących się po prawej stronie kierownicy. Wystarczy je podważyć i wyjąć na zewnątrz. Rozpinamy kostki i możemy przejść do demontażu maskownicy.

Schodzi ona dosyć ciężko. Oczywiście można sobie w jakiś sposób to ułatwić, luzując śruby obudowy kolumny kierowniczej. Jednak my w tym przypadku postaramy się to zrobić jak najmniejszym nakładem pracy. Demontując osłonę, musimy bardzo uważać. Bardzo łatwo jest ją połamać. Wyjmowanie osłony zaczynamy od góry. Pierwszorzędnie całość ciągniemy do dołu a następnie do siebie. Jeżeli wyczuwalny jest opór, nie ciągniemy na siłę.

Kiedy uporamy się z wyjęciem obudowy, mamy już dobry dostęp do naszych zegarów. Zamocowany jest on za pomocą 3 śrubek. Odkręcamy je wykorzystując śrubokręt gwiazdkowy. Przechodzimy do demontażu licznika. Przechylamy licznik do góry, tak żeby mieć wygodny dostęp do dwóch wtyczek znajdujących się z tyłu zegarów. Odchylamy dźwignię wtyczki i odłączamy je. Dotyczy to obu wtyczek, wykorzystano to samo rozwiązanie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Toyota Avensis I: wymiana przednich klocków hamulcowych

REKLAMA

Wyjmujemy licznik z samochodu i przystępujemy do właściwej części, czyli do wymiany podświetlenia. Mamy do wymiany dokładnie cztery żarówki. Kiedy odwrócimy licznik, zobaczymy dwie żarówki u góry i dwie poniżej nich. Reszta nas nie interesuje. Są to żarówki odpowiedzialne za konkretne lampki sygnalizacyjne. Oczywiście możemy je również wymienić, jednak nie jest to wymagane.

Przy montażu pamiętamy, że diody mają polaryzację. Przed złożeniem wszystkiego, podłączamy wtyczkę i sprawdzamy, czy wszystko działa. Jeżeli któraś dioda się nie świeci, należy obrócić ją. Używamy tylko diod rozpraszających światło. Chcąc poprawić ten efekt, możemy również zamontować kapturki na diody, co poprawi rozproszenie światła. Oczywiście kapturek musi być w kolorze diody. Jeżeli wszystko działa jak należy, montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Co do samych diod, możemy stosować różne kolory, wszystko zależy od naszych upodobań.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA