REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skoda Octavia I: montaż modułu komfortu kierunkowskazów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA


Moduł komfortu kierunkowskazów, jest bardzo praktycznym udogodnieniem w samochodzie. Jednak nie każde auto posiada taką funkcję. W naszym przypadku modyfikację będziemy przeprowadzać na Skodzie Octavii I.

Obecność tego modułu, zależy od wersji naszego wyposażenia. Niejednokrotnie, zdarza się tak, że jest on na wyposażeniu modelu Fabia, natomiast nie ma go w modelu Superb. Najpierw, musimy zaopatrzyć się w odpowiedni moduł komfortu. Najlepiej zdecydować się na gotowy, oryginalny. Z dostępnością nie powinno być problemu. Dobrym rozwiązaniem, jest zakup używanego na serwisach aukcyjnych.

REKLAMA

REKLAMA

Co będzie potrzebne?
• Lutownica
• Koszulki termokurczliwe
• Torx T25
• Imbus 10
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Narzędzie do obierania przewodów

Zobacz również: Skoda Octavia I: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych

Zaczynamy od odkręcenia 2 śrubek od dołu obudowy kierownicy i manetek. W ten sposób, mamy możliwość zdjęcia górnej obudowy. Najlepiej wyjąć też dolną część. Będziemy mieli łatwiejszy dostęp. Odkręcamy śrubę, znajdującą się pod dźwignią regulacji kolumny kierowniczej. Przykręcona jest ona na klucz nimbusowy 10. Następnie przekręcamy kierownicą w prawo i lewo, tak żeby móc odkręcić małe śruby z przodu obudowy. Zostaje nam, wykręcenie 2 śrub Torx od rączki blokującej kolumnę.

REKLAMA

Teraz, zobaczymy wtyczki od stacyjki i manetki kierunkowskazów. Musimy je wyjąć, sprawi to, że nie będziemy mieli problemów z lutowaniem kabli, bądź też wyszukaniem odpowiednich w wiązce. Bierzemy do ręki wtyczkę od manetki kierunkowskazów i wyszukujemy następujące kable: czarny z białym paskiem, czarny z zielonym paskiem, oraz czarny z białym paskiem i zielonymi kropkami. Przecinamy te kable i wpinamy w moduł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Skoda Octavia I: wymiana intercoolera

Wpinamy je w następującej kombinacji: czarny z białym paskiem łączymy z białym. Czarny z zielonym paskiem łączymy z czarnym, czarny z białym paskiem i zielonymi kropkami z żółtym. Teraz wpinamy drugą stronę: czerwony to zasilanie po stacyjce, można wpiąć się w wtyczkę od kierunkowskazów – czerwony kolor, brązowy to kabel masowy, pod kolumną jest kabel masowy, możemy tam się podpiąć, biały łączymy z czarno – białym, czarny z czarno – zielonym, żółty z czarno – białym z zielonymi kropkami.

Jeżeli mamy wszystko dobrze przylutowane i zabezpieczone, wkładamy wtyczki i sprawdzamy poprawność działania. Delikatne przesunięcie manetki w górę lub dół załącza moduł na 2 sekundy, co oznacza 3 mignięcia kierunkowskazu. Jeżeli wszystko działa, przyklejamy moduł pod kolumnę kierowniczą i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Jeżeli kierunkowskazy działają odwrotnie, zmieniamy miejscami połączenie kabli, białego z czarnym.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA