Skoda Octavia I: montaż modułu komfortu kierunkowskazów
REKLAMA
REKLAMA
Obecność tego modułu, zależy od wersji naszego wyposażenia. Niejednokrotnie, zdarza się tak, że jest on na wyposażeniu modelu Fabia, natomiast nie ma go w modelu Superb. Najpierw, musimy zaopatrzyć się w odpowiedni moduł komfortu. Najlepiej zdecydować się na gotowy, oryginalny. Z dostępnością nie powinno być problemu. Dobrym rozwiązaniem, jest zakup używanego na serwisach aukcyjnych.
REKLAMA
Co będzie potrzebne?
• Lutownica
• Koszulki termokurczliwe
• Torx T25
• Imbus 10
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Narzędzie do obierania przewodów
Zobacz również: Skoda Octavia I: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych
REKLAMA
Zaczynamy od odkręcenia 2 śrubek od dołu obudowy kierownicy i manetek. W ten sposób, mamy możliwość zdjęcia górnej obudowy. Najlepiej wyjąć też dolną część. Będziemy mieli łatwiejszy dostęp. Odkręcamy śrubę, znajdującą się pod dźwignią regulacji kolumny kierowniczej. Przykręcona jest ona na klucz nimbusowy 10. Następnie przekręcamy kierownicą w prawo i lewo, tak żeby móc odkręcić małe śruby z przodu obudowy. Zostaje nam, wykręcenie 2 śrub Torx od rączki blokującej kolumnę.
Teraz, zobaczymy wtyczki od stacyjki i manetki kierunkowskazów. Musimy je wyjąć, sprawi to, że nie będziemy mieli problemów z lutowaniem kabli, bądź też wyszukaniem odpowiednich w wiązce. Bierzemy do ręki wtyczkę od manetki kierunkowskazów i wyszukujemy następujące kable: czarny z białym paskiem, czarny z zielonym paskiem, oraz czarny z białym paskiem i zielonymi kropkami. Przecinamy te kable i wpinamy w moduł.
Zobacz również: Skoda Octavia I: wymiana intercoolera
Wpinamy je w następującej kombinacji: czarny z białym paskiem łączymy z białym. Czarny z zielonym paskiem łączymy z czarnym, czarny z białym paskiem i zielonymi kropkami z żółtym. Teraz wpinamy drugą stronę: czerwony to zasilanie po stacyjce, można wpiąć się w wtyczkę od kierunkowskazów – czerwony kolor, brązowy to kabel masowy, pod kolumną jest kabel masowy, możemy tam się podpiąć, biały łączymy z czarno – białym, czarny z czarno – zielonym, żółty z czarno – białym z zielonymi kropkami.
Jeżeli mamy wszystko dobrze przylutowane i zabezpieczone, wkładamy wtyczki i sprawdzamy poprawność działania. Delikatne przesunięcie manetki w górę lub dół załącza moduł na 2 sekundy, co oznacza 3 mignięcia kierunkowskazu. Jeżeli wszystko działa, przyklejamy moduł pod kolumnę kierowniczą i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Jeżeli kierunkowskazy działają odwrotnie, zmieniamy miejscami połączenie kabli, białego z czarnym.
REKLAMA
REKLAMA