REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skoda Octavia I: montaż modułu komfortu kierunkowskazów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA


Moduł komfortu kierunkowskazów, jest bardzo praktycznym udogodnieniem w samochodzie. Jednak nie każde auto posiada taką funkcję. W naszym przypadku modyfikację będziemy przeprowadzać na Skodzie Octavii I.

Obecność tego modułu, zależy od wersji naszego wyposażenia. Niejednokrotnie, zdarza się tak, że jest on na wyposażeniu modelu Fabia, natomiast nie ma go w modelu Superb. Najpierw, musimy zaopatrzyć się w odpowiedni moduł komfortu. Najlepiej zdecydować się na gotowy, oryginalny. Z dostępnością nie powinno być problemu. Dobrym rozwiązaniem, jest zakup używanego na serwisach aukcyjnych.

REKLAMA

Co będzie potrzebne?
• Lutownica
• Koszulki termokurczliwe
• Torx T25
• Imbus 10
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Narzędzie do obierania przewodów

Zobacz również: Skoda Octavia I: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych

REKLAMA

Zaczynamy od odkręcenia 2 śrubek od dołu obudowy kierownicy i manetek. W ten sposób, mamy możliwość zdjęcia górnej obudowy. Najlepiej wyjąć też dolną część. Będziemy mieli łatwiejszy dostęp. Odkręcamy śrubę, znajdującą się pod dźwignią regulacji kolumny kierowniczej. Przykręcona jest ona na klucz nimbusowy 10. Następnie przekręcamy kierownicą w prawo i lewo, tak żeby móc odkręcić małe śruby z przodu obudowy. Zostaje nam, wykręcenie 2 śrub Torx od rączki blokującej kolumnę.

Teraz, zobaczymy wtyczki od stacyjki i manetki kierunkowskazów. Musimy je wyjąć, sprawi to, że nie będziemy mieli problemów z lutowaniem kabli, bądź też wyszukaniem odpowiednich w wiązce. Bierzemy do ręki wtyczkę od manetki kierunkowskazów i wyszukujemy następujące kable: czarny z białym paskiem, czarny z zielonym paskiem, oraz czarny z białym paskiem i zielonymi kropkami. Przecinamy te kable i wpinamy w moduł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Skoda Octavia I: wymiana intercoolera

Wpinamy je w następującej kombinacji: czarny z białym paskiem łączymy z białym. Czarny z zielonym paskiem łączymy z czarnym, czarny z białym paskiem i zielonymi kropkami z żółtym. Teraz wpinamy drugą stronę: czerwony to zasilanie po stacyjce, można wpiąć się w wtyczkę od kierunkowskazów – czerwony kolor, brązowy to kabel masowy, pod kolumną jest kabel masowy, możemy tam się podpiąć, biały łączymy z czarno – białym, czarny z czarno – zielonym, żółty z czarno – białym z zielonymi kropkami.

Jeżeli mamy wszystko dobrze przylutowane i zabezpieczone, wkładamy wtyczki i sprawdzamy poprawność działania. Delikatne przesunięcie manetki w górę lub dół załącza moduł na 2 sekundy, co oznacza 3 mignięcia kierunkowskazu. Jeżeli wszystko działa, przyklejamy moduł pod kolumnę kierowniczą i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Jeżeli kierunkowskazy działają odwrotnie, zmieniamy miejscami połączenie kabli, białego z czarnym.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA