Skoda Octavia I: wymiana intercoolera
REKLAMA
REKLAMA
Na samym początku należy zaznaczyć, że czas, jaki musimy poświęcić na wymianę intercoolera w Skodzie Octavii I uzależniony jest od naszego doświadczenia lub jego braku w dziedzinie mechaniki. Jednak, nawet, jeśli go nie mamy, nie powinniśmy mieć problemów z wymianą intercoolera, jest to bowiem bardzo prosta czynność.
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
• Nowy intercooler
• Torx T20
• Klucz nasadowy 7, 10mm
• Klucz płaski 7, 10mm
• Klucz oczkowy 7, 10mm
W pierwszej kolejności musimy zdemontować przedni zderzak. Łącznie mamy do wykręcenia 21 wkrętów plus do tego po dwie śruby po każdej stronie pod czarną listwą maskującą. Najpierw zaczynamy od odkręcenia śrub w nadkolach. W każdym znajduje się po 6 wkrętów, które musimy wykręcić. Kolejne znajdują się pod grillem, dokładnie 3 sztuki. 2 wkręty znajdują się pod zderzakiem, na wysokości grilla. Ostatnie 2 w miejscu dostępu do intercoolera oraz w miejscu uchwytu do holowania.
Zobacz również: Jak wymienić zderzaki?
REKLAMA
Łapiemy zderzak oburącz i zdejmujemy go ze ślizgów. Odkładamy go w bezpieczne miejsce, tak żeby go nie porysować. Kiedy uporamy się ze zderzakiem, przechodzimy do wykręcenia prawej lampy. Zamocowana jest ona na 3 śrubach T20. Odkręcamy je, wypinamy wtyczkę i wyjmujemy lampę. Pamiętamy również, o wykręceniu kierunkowskazu. Robimy to za pomocą klucza 7 mm.
W ten oto sposób ułatwiliśmy sobie dostęp do intercoolera. Przystępujemy do jego demontażu. Zamocowany jest za pomocą dwóch śrub 10mm. Znajdują się one na górnej części. Niestety jak da się zauważyć, dostęp do nich jest znacznie utrudniony, dlatego proponujemy użyć przedłużki. Ostatnia śruba znajduje się pod samym intercoolerem, również 10mm. Teraz za pomocą płaskiego śrubokręta odpinamy spinki łączące Intercooler z dolną i górną rurą.
Kolejny krok to wypięcie wtyczki od czujnika intercoolera. Następnie podejmujemy próbę wyjęcia intercoolera. Wyjmujemy go bardzo ostrożnie, tak żeby niczego nie uszkodzić. W ten oto sposób, mamy zdemontowany intercooler. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy, żeby wszystko dokładnie przykręcić.
Zobacz również: Pęknięty zderzak. Jak go naprawić?
Całą operację można również wykonać bez zdejmowania zderzaka. W takim wypadku jest nam potrzebny kanał rewizyjny. Oczywiście wówczas musimy zdjąć koło.
REKLAMA
REKLAMA