REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skoda Octavia I: wymiana głośników

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana głośników zajmie nam niewiele czasu a sprawi, że z jazdy naszym autem będziemy czerpali większą przyjemność.
Wymiana głośników zajmie nam niewiele czasu a sprawi, że z jazdy naszym autem będziemy czerpali większą przyjemność.

REKLAMA

REKLAMA

Dobre nagłośnienie sprawia, że słuchanie muzyki w samochodzie staje się dużą przyjemnością. Oto opis przedstawiający wymianę głośników w samochodzie Skoda Octavia I.

REKLAMA

Osoby, które lubią słuchać muzyki podczas jazdy i do tego mają wyczulony słuch mogą być niezadowolone ze standardowego sprzętu nagłaśniającego. W poradniku tym pominiemy wygłuszanie drzwi, zmianę wiązek oraz inne operacje mające na celu stworzenia profesjonalnego projektu. Celem tego opisu będzie wymiana głośników na inne oraz wymiana uszkodzonego sprzętu. Pod standardowym radiem nawet najlepsze głośniki nie zagrają na 100% swoich możliwości.

REKLAMA

Na rynku jest wiele modeli głośników, które będą pasowały do Skody Octavii I. To, na które się zdecydujemy zależy tylko od nas. Oczywiście nie zalecamy inwestować w bardzo drogie głośniki jeżeli pozostajemy przy standardowym radiu. Poza komfortem psychicznym nie zyskamy nic, ponieważ nie poznamy możliwości zakupionych głośników. Do zamontowania markowych głośników najczęściej jest potrzebna specjalna przejściówka, która jest do kupienia za kilka złotych. Przechodzimy do wymiany. Zaczynamy od przedniego głośnika niskotonowego.

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana rozrusznika

Pierwszy krok to zdjęcie pokrywy głośnika z poszycia drzwi. Następnie wykręcamy cztery śruby typu Torx za pomocą klucza T20 i wyjmujemy głośnik z zamocowania. Odłączamy złącze od głośnika i w jego miejsce montujemy nowy głośnik. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności.

W celu wymiany przedniego głośnika wysokotonowego należy zdjąć pokrycie lusterka zewnętrznego i odłączyć złącze elektryczne po czym wyjąć głośnik z pokrycia. Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do tylnej części samochodu. W przypadku głośnika niskotonowego tylnego (nadwozie liftback) należy otworzyć tylną klapę, po czym odłączyć złącze od głośnika. Odkręcamy 4 śruby za pomocą śrubokręta typu Torx T20 i zdejmujemy głośnik z półki. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana alternatora

REKLAMA

W przypadku nadwozia kombi wymiana głośnika niskotonowego przebiega w następujący sposób. Otwieramy tylną klapę, demontujemy nakładkę osłony bagażnika i odpinamy złącze elektryczne od głośnika. Odkręcamy 4 śruby i zdejmujemy głośnik z nakładki. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności.

Wymiana tylnego głośnika wysokotonowego również nie jest skomplikowana. Demontujemy pokrycie tylnych drzwi i odłączamy złącze od głośnika. Wyjmujemy głośnik z zamocowania i w jego miejsce instalujemy nowy. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA