REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skoda Octavia I: wymiana linki hamulca ręcznego

Robert Kuśpiel
Skoda Octavia I: wymiana linki hamulca ręcznego.
Skoda Octavia I: wymiana linki hamulca ręcznego.

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzoną linkę hamulca ręcznego należy bezzwłocznie wymienić. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić linkę hamulca ręcznego w Skodzie Octavii I.

Pierwszy krok to demontaż przedniej części konsoli środkowej. Wyjmujemy osłonę (mieszek) dźwigni zmiany biegów z zamocowania i pociągamy mocnym, zdecydowanym ruchem gałkę zmiany biegów i wyjmujemy ją razem z osłoną. Odkręcamy dwie widoczne nakrętki oraz dwa wkręty gwiazdkowe. Podnosimy delikatnie konsolę środkową na kołkach gwintowanych i zdejmujemy ją poprzez dźwignię zmiany biegów.

REKLAMA

Teraz odkręcamy nakrętkę regulacyjną tak, żeby było możliwe odczepienie linki hamulca ręcznego z dźwigni. Luzujemy śruby kół i unosimy tył samochodu. Odkręcamy do końca śruby. W przypadku hamulców tarczowych należy odłączyć linkę hamulca ręcznego od dźwigni przy zacisku hamulca. W przypadku hamulców bębnowych należy wymontować bęben hamulca i odłączyć linkę hamulca ręcznego od dźwigni przy szczęce hamulcowej.

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana tylnych hamulców

Następnie wyjmujemy linkę hamulca ręcznego z uchwytu na belce zawieszenia tylnego oraz odczepiamy ją z zamocowań. W tym momencie wyjmujemy ją z rurki prowadzącej i możemy całkowicie zdemontować z naszego auta.

Przechodzimy do montażu nowej linki. Na początku wsuwamy ją w rurkę prowadzącą. W przypadku hamulców bębnowych podłączamy linkę hamulca ręcznego do dźwigni przy szczęce hamulcowej i montujemy bęben hamulcowy. Jeżeli nasze auto posiada hamulce tarczowe to należy podłączyć linkę hamulca ręcznego do zacisku hamulca. Następnie mocujemy linkę na belce zawieszenia tylnego za pomocą zacisku. Układamy ją w zamocowaniach na belce.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podłączamy linkę do dźwigni hamulca ręcznego i dokręcamy nakrętkę regulującą tak. aby było odczuwalne wstępne naprężenie. Teraz przechodzimy do regulacji hamulca ręcznego.

Regulacja - hamulec tarczowy

REKLAMA

Wciskamy mocno pedał hamulca do momentu aż będzie wyczuwalny opór. Spuszczamy hamulce ręczny i demontujemy popielniczkę, która znajduje się w tylnej części konsoli środkowej. Odkręcamy śruby mocujące tylnej konsoli i delikatnie unosimy ją do góry. Nakrętka regulacyjna znajduje się przy dźwigni hamulca ręcznego.

Teraz wciskamy mocno pedał hamulca po czym zwalniamy hamulce ręczny i wkręcamy nakrętkę regulacyjną przy dźwigni hamulca ręcznego do momentu aż dźwignie uruchamiania hamulca ręcznego przy zaciskach hamulców odsuną się od ogranicznika. Za pomocą szczelinomierza sprawdzamy odległość między dźwignią a ogranicznikiem przy lewym i prawym zacisku. Ich suma powinna wynosić od 1 do 3 mm.

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana głośników

Jeżeli odległość między prawym i lewym zaciskiem jest wyraźnie różna to należy wyrównać je ciągnąc za dźwignię z większym luzem. Zaciągamy i spuszczamy dźwignię hamulca ręcznego około 3 razy. Spowoduje to właściwe ułożenie elementów hamulca ręcznego. Kontrolujemy czy po spuszczeniu hamulca obydwa koła obracają się swobodnie. Jeśli tak nie jest należy wykręcić delikatnie nakrętkę regulacyjną.

Regulacja - hamulec bębnowy

REKLAMA

Wciskamy mocno pedał hamulca do momentu aż będzie wyczuwalny opór. Spuszczamy hamulce ręczny i demontujemy popielniczkę, która znajduje się w tylnej części konsoli środkowej. Odkręcamy śruby mocujące tylnej konsoli i delikatnie unosimy ją do góry. Nakrętka regulacyjna znajduje się przy dźwigni hamulca ręcznego.

Ciągniemy za dźwignię ręcznego do góry o 4 zęby i dokręcamy nakrętkę regulacyjną do momentu aż obydwa koła nie dadzą się obrócić. Zwalniamy ręczny i sprawdzamy czy koła obracają się swobodnie. W razie potrzeby luzujemy nakrętkę. Na koniec zakładamy koła i udajemy się na jazdę próbną.

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymontowanie przełączników przy kierownicy

Na końcu montujemy konsolę środkową w odwrotnej kolejności do montażu. Podczas wykonywania tej pracy należy uważać przy demontażu bębnów. Zazwyczaj są problemy z ich zdjęciem. Jeśli zamierzamy je ponownie wykorzystać nie powinniśmy uderzać w niego młotkiem. W ten sposób możemy doprowadzić do jego uszkodzenia. Zalecamy lekkie opukiwanie i ściąganie oburącz. W ostateczności pozostaje nam ściągacz.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

KGP: 99 601 interwencji, 286 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 601 interwencji. Byli wzywani do 286 wypadków drogowych.

Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

REKLAMA

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

REKLAMA