REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiany w przepisach dotyczących ciężarówek

REKLAMA

REKLAMA

Unia Europejska chce wprowadzić zmianę w przepisach dotyczących pojazdów ciężarowych. Wszystko to ze względu na ochronę środowiska i bezpieczeństwo. Duża rolę w tym pełnią opony.

REKLAMA

Jeżeli zmiany wejdą w życie, już w 2018 roku wyjdzie na rynek nowa generacja pojazdów ciężarowych. Producenci ciągników i naczep będą mogli projektować i wprowadzać na rynek bardziej aerodynamiczne rozwiązania, które sprzyjają oszczędności paliwa, a przy okazji zwiększają bezpieczeństwo

REKLAMA

Opony pełnią kluczową rolę w ogólnej konstrukcji i zachowaniu aut. To jedyny punkt styku pojazdu z nawierzchnią, dlatego znacząco wpływają na bezpieczeństwo. Również przyczyniają się do ochrony środowiska. Niski opór toczenia zmniejsza zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do środowiska. Rozmiar opon i ich maksymalna nośność wpływają na ładowność pojazdu i ich ogólną wysokość. Dzięki temu zwiększa się spektrum w projektowaniu konstrukcji samochodów. Daje to również możliwość zwiększania ich ładowności. Przez wiele lat wymiary pojazdów ciężarowych podlegały surowym ograniczeniom. Blokowało to ich rozwój, a dzięki wprowadzeniu w najbliższym czasie nowych możliwości wpłynie korzystnie zarówno na budżet operatorów flot jak i na środowisko.

Zwiększy się dopuszczalna masa całkowita pojazdów ciężarowych?

Jedną ze zmian, które zamierza wprowadzić Komisja Europejska to zwiększenie dopuszczalnej masy pojazdu. Dzięki temu, będzie można zastosować cięższe akumulatory, wymaganych przez system alternatywnego zasilania stosowanego w hybrydach i elektrycznych samochodach dostawczych. Według badań blisko jedna trzecia samochodów dostawczych jest przeciążona, dlatego mają być wprowadzone kontrole. Przyczyni się to do zwiększenia bezpieczeństwa oraz zmniejszenia zużycia nawierzchni dróg, które rocznie kosztują podatników około 950 milionów euro. Proponowane możliwości powinny usprawnić transport intermodalny. Ograniczy to emisje dwutlenku węgla do atmosfery, a dodatkowo pozwoli na łatwiejsze przewożenie kontenerów o długości 13,5 metra transportem mieszanym: drogą morską, lądową i kolejową. 

Nowa generacja pojazdów ciężarowych w latach 2018-2020?

Zanim zmiany wejdą w życie muszą być najpierw zaakceptowane przez Parlament Europejski i kraje członkowskie. W przypadku ich zaakceptowania pierwsze pojazdy ciężarowe pojawią się na drogach w latach 2018-2020. Według danych komisji Unii Europejskiej planowane propozycje pozwolą zaoszczędzić blisko 5000 euro rocznie na kosztach paliwa dla typowego długodystansowego pojazdu ciężarowego, przebywającego drogę 100 tysięcy kilometrów. Również przyczyniłoby się to na obniżenie emisji gazów cieplarnianych od 7 % do 10%, czyli 7,8 tony dwutlenku węgla. Zmiany te będą również odpowiadać za zwiększenie się pola widzenia kierowcy. Ma to poprawić sytuacje na drogach. Według wstępnych obliczeń, proponowana możliwość mogłaby ocalić rocznie życie od 300 do 500 użytkownikom dróg. Dotyczyłoby to szczególnie pieszych i rowerzystów.

Tekst: Paulina Samoraj
Źródło: Materiały Prasowe Goodyear

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA