REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zabudowa vana, czyli sklejka w modzie nie tylko w Syrenie!

Subskrybuj nas na Youtube
Zabudowa vana, czyli sklejka w modzie nie tylko w Syrenie!
Zabudowa vana, czyli sklejka w modzie nie tylko w Syrenie!
Materiały prasowe JAF Polska

REKLAMA

REKLAMA

Zabudowa vana to dziś przede wszystkim sklejka. A więc opowiemy o przykładach stosowania kompozytów drewnopochodnych w motoryzacji.

W polskiej motoryzacji znane są przykłady stosowania drewnianych konstrukcji w samochodach. Idealnym jest chociażby Syrena, która w latach 60. ubiegłego wieku opuszczała fabrykę FSO. Tak, od tego momentu wiele w kwestii materiałów drewnianych zmieniło się. Zmieniło się jednak na plus. Bo stosowana jest sklejka - materiał, który jest dużo lżejszy, bardziej odporny na uszkodzenia oraz występuje w wielu różnych odmianach, tym samym pozwalając na tworzenie nieograniczonych zastosowań.

REKLAMA

Zabudowa vana

Zabudowa vana, czyli sklejka w modzie nie tylko w Syrenie!

Materiały prasowe JAF Polska

Materiały prasowe JAF Polska

Materiały do zabudowy busów? Tak, to właśnie sklejka!

REKLAMA

Gdzie dziś materiał drewnopodobnie czuje się szczególnie swobodnie? Na rynku samochodów dostawczych oraz naczep stosowanych do przewozu ładunków gabarytowych. Szczególnie że dzisiejsze metody produkcyjne pozwalają na prawie dowolne kształtowanie właściwości fizycznych oraz mechanicznych sklejki.

Dzięki kompozytom drewnopochodnym, zostaje obniżona masa własna pojazdu, tym samym zwiększając możliwości transportowe w przewożonej masie ładunków i ekonomię spedycji. Sklejka z racji swej wytrzymałości, nawet przy stosunkowo niewielkiej grubości zapewnia odpowiednie parametry konstrukcji. – tłumaczy Grzegorz Skarżyński, ekspert JAF Polska.

Zabudowa vana

Zabudowa vana, czyli sklejka w modzie nie tylko w Syrenie!

Materiały prasowe JAF Polska

Materiały prasowe JAF Polska

Zabudowa samochodu dostawczego: sklejka daje ogromne możliwości

Przykłady kształtowania właściwości sklejki można mnożyć. Materiał liściasty pokryty filmem fenolowym idealnie nadaje się do produkcji skrzyń ładunkowych, na podłogach stosuje się z kolei sklejkę antypoślizgową z odciśniętym wzorem siatki. Foliowanie płyt poprawia ich odporność na uszkodzenia mechaniczne i ścieranie. A to jedne z kluczowych wskaźników w przypadku zastosowania w pojazdach dostawczych i ciężarowych.

Odrębną kategorię zabudów vanów stanowią firmy przeprowadzkowe i spedycyjne. W ich przypadku stosuj się przede wszystkim surową sklejkę. Czemu? Bo w tym przypadku chodzi o zabezpieczenie przestrzeni załadunkowej w taki sposób, aby ściany auta dostawczego nie zostały uszkodzone przez przewożony ładunek. To sprawia, że pojazd podczas późniejszej odsprzedaży prezentuje się zdecydowanie lepiej i można uzyskać za niego wyższą cenę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zabudowa vana

Zabudowa vana, czyli sklejka w modzie nie tylko w Syrenie!

Materiały prasowe JAF Polska

Materiały prasowe JAF Polska

Sklejka to po drugie... zabudowa modułowa kampera!

REKLAMA

W dobie koronawirusa świat przypomniał sobie o... kamperach. Za ich sprawą kierowca i jego rodzina stają się niezależni od bazy hotelowej czy obostrzeń. Domy na kółkach cieszą się rosnącą popularnością. A to ważny sygnał dla graczy takich jak JAF Polska. Czemu? Bo sklejka jest tym materiałem, który jest stosowany w wykończeniach nowoczesnych kamperów.

Specjalne płyty pokryte kolorowym obrzeżem  melaminowym pozwalają na wykonywanie dedykowanych zabudów, które znaleźć możemy we wszelkiego rodzaju „przenośnych” biurach - na przykład w mobilnych gabinetach diagnostyki medycznej. Sklejka ogniotrwała  bywa natomiast wykorzystywana w konstrukcjach i zabudowach popularnych food truck’ów. - powiedział Grzegorz Skarżyński - ekspert JAF Polska.

Źródło: Materiały prasowe JAF Polska

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA