REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie
Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie czas życia modelu to przeciętnie jakieś 7 - 8 lat. Nie wszystkie auta po tak krótkiej produkcji mogą doczekać się następcy. Dowód? Na tej liście ich nie brakuje. Najdłużej produkowany model świata był bowiem obecny w fabrykach przez 65 lat!

Volkswagen Garbus (1938 - 2003) - 65 lat

Volkswagen Garbus

/

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Historia niemieckiego samochodu dla ludu nie zaczyna się najlepiej. W końcu choć za projektem pojazdu stał sam Ferdinand Porsche, tak naprawdę w dużej mierze inspirował się pracą Hansa Ledwinki - czeskiego inżyniera zatrudnionego w Tatrze. Poza tym zielone światło do produkcji dał sam... Hitler. Koniec końców Garbus był produkowany w sumie przez 65 lat. Jego montaż odbywał się na całym świecie, a bilans sprzedaży sięga w sumie 21 529 464 sztuk.

REKLAMA

Mini (1959 - 2000) - 41 lat

Mini

/

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Społeczeństwo brytyjskie w latach pięćdziesiątych potrzebowało małego i taniego auta dla ludu. British Motor Corporation zleciło zatem prace nad takim właśnie pojazdem Alecowi Issisonisowi. Ten wykazał się wyjątkowym kunsztem inżynierskim. W kabinie o długości zaledwie 3050 mm upchnął przestrzeń, w której podróżować mogły 4 dorosłe osoby z bagażem. Co więcej, auto ważyło nieco ponad 600 kilogramów! Ciekawostki? Mini otrzymało m.in. poprzecznie zamontowany silnik z przodu, który przekazywał moc na przednie koła.

Łada 4x4 (1977 - do teraz) - 43 lata

Łada Niva

/

Łada

Związek Radziecki raczej nie był krajem, który słynął z motoryzacyjnego kunsztu. Tym bardziej można się dziwić, że inżynierowie radzieccy stworzyli auto tak ciekawe jak Niva. Mała terenówka jest nieustępliwa - radzi sobie w naprawdę niedostępnych rejonach. Poza tym cechuje ją wysoki poziom trwałości. W czasie produkcji trwającej już 43 lata, zmieniło się zaledwie parę aspektów w tym aucie. Rosjanie kilkukrotnie modernizowali paletę silnikową oraz starali się nieco wygładzić wygląd nadwozia. Stąd pojawiły się np. plastikowe zderzaki w przedniej i tylnej części.

Hindustan Ambassador (1957 - 2014) - 57 lat

Hindustan Ambassador

/

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

W połowie lat pięćdziesiątych na dobre pojawiła się moda na sedany. I wtedy właśnie Hindustan Motors zaprezentował 4-drzwiowy model Ambassador. Model pochodzący z segmentu C waży nieco ponad 1100 kilogramów, korzysta z napędu 1,8-litrowego silnika o mocy 74 koni mechanicznych i był nieprzerwanie produkowany w sumie przez... 57 lat! Sedan powstał na bazie brytyjskiego Morrisa Oxford. Jako że w Indiach Hindustan kojarzy się przede wszystkim z niezwykle popularnymi taksówkami, stał się jedną z ikon motoryzacyjnych tego kraju. Ciekawostka, model pojawił się nawet w europejskiej reklamie Peugeota 206.

Renault 4 (1961 - 1992) - 31 lat

Renault 4

/

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Prawda na rynku motoryzacyjnym jest jedna. Francuzi jak nikt potrafią tworzyć małe samochody miejskie! I żeby się o tym przekonać, wystarczy przypomnieć sobie rok 1961 i prezentację modelu Renault 4. Auto posiadało pięcioro drzwi i było pierwszym przednionapędowym samochodem tej firmy. A to nie wyczerpywało jeszcze zalet hatchbacka. Ten w końcu miał symboliczną masę 600 kilogramów, 24-konny, oszczędny silnik, 5-osobową kabinę pasażerską, sporej wielkości bagażnik i... rozsądną cenę. Model był produkowany we Francji, Słowenii, Hiszpanii i Kolumbii. Bilans? Powstało ponad 8 milionów sztuk!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Citroen 2CV (1949 - 1990) - 41 lat

Citroen 2CV

/

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Citroen 2CV nie ma w sobie absolutnie żadnego wyrafinowania technologicznego. To miał być naprawdę tani samochód, który powinien zmotoryzować biedną w tamtym czasie Francję. Aby opisać jego ideę w najlepszy sposób, wystarczy przytoczyć słowa dyrektora Citroena. Ten zlecił swoim pracownikom stworzenie czterech kół pod parasolem! A to nie koniec wymogów, bo kolejny brzmiał następująco: "chcę aby w aucie mogły wygodnie pomieścić się cztery osoby wraz z koszykiem zawierającym 60 jaj i by podczas jazdy z prędkością 50 km/h nie zrobiła się jajecznica". Drugie z zaleceń sprawiło, że 2CV otrzymał niezwykle miękkie zawieszenie. Produkcja śmiesznego Francuza po 41 latach osiągnęła poziom 3 868 634 sztuk.

Toyota Land Cruiser 70 (1984 - do teraz) - 36 lat

Toyota Land Cruiser J70

/

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Japonia również ma listę motoryzacyjnych gwiazd. A jedną z ważniejszych jest bez wątpienia Land Cruiser. To terenówka, która choć dziś ma niezwykle luksusowy charakter, od zawsze wyśmienicie radziła sobie poza utartymi szlakami. A najlepszy dowód na poparcie tezy może dać model generacji J70. Produkcja auta rozpoczęła się w roku 1984 i jest kontynuowana do dnia dzisiejszego w Wenezueli i Australii. Obecne modele mają nowocześniejszy pas przedni - inspirowany tym znanym z Forda F-150 oraz 8-cylindrowy, doładowany silnik diesla o pojemności 4,5 litra.

UAZ 452 (1965 - do teraz) - 55 lat

UAZ 452

/

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Projektanci ze Związku Radzieckiego nie mieli zbyt dużej wyobraźni. Nie ma się zatem co dziwić, że podczas tworzenia samochodu dostawczego i wielozadaniowego zadbali tak właściwie wyłącznie o zestaw gładko ukształtowanych blach uzupełniony wyłupiastymi oczami. Buchanka była radzieckim odpowiednikiem minibusa. I co ciekawe, choć jej montaż rozpoczął się w roku 1965, model jest oferowany przez UAZ-a do dziś.

Peugeot 405 (1987 - do teraz) - 33 lata

Peugeot 405

/

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Polscy kierowcy w średnim wieku powinni doskonale pamiętać Peugeota 405. Model zaprezentowany przez francuską markę na dwa lata przed zakończeniem komunizmu w Polsce rozpalał wyobraźnię nadwiślańskich fanów motoryzacji. Na początku lat dziewięćdziesiątych stanowił synonim luksusowej limuzyny z przestronnym i nowoczesnym wnętrzem. Produkcja na Starym Kontynencie została zakończona w roku 1996 - miejsce modelu w ofercie zajęła dużo nowocześniejsza 406-tka. To jednak nie oznacza, że auto z miejsca trafiło do lamusa. Od roku 1987 było produkowane w Egipcie. Tam montaż skończył się w roku 2013. Od tego momentu jest składane np. w Iraku, a od roku 2019 także w Azerbejdżanie.

Volkswagen T2 (1967 - 2013) - 46 lat

Volkswagen T2

/

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Jednym z najbardziej charakterystycznych vanów świata jest Volkswagen Transporter. I choć to pierwszą generację auta ukochały sobie dzieci kwiaty, najdłużej produkowana była druga. W Europie montaż pojazdu wystartował w roku 1967. W Meksyku trwał do roku 1994, a Brazylii aż do roku 2013. Czemu zapadła decyzja o przerwaniu produkcji? W roku 2014 w Brazylii miały zacząć obowiązywać nowe i zdecydowanie zaostrzone wymogi bezpieczeństwa. T-dwójka nie byłaby w stanie ich spełnić nawet po modyfikacjach. W sumie Volkswagen Transporter T2 był składany przez 46 lat.

Toyota Century G20 (1967 - 1997) - 30 lat

Toyota Century G20

/

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Toyota to nie tylko bezawaryjne auta miejskie czy rodzinne. To też luksusowa limuzyna! Flagowy model pojawił się na rynku w roku 1967 i jest dostępny wyłącznie jako 4-drzwiowy sedan. Napęd? Początkowo Japończycy montowali w aucie gaźnikowy motor o pojemności 3-litrów. Była to V-ósemka! Moc sięgała 172 koni mechanicznych, podczas gdy moment obrotowy miał wartość 246 Nm. Toyota Century G20 robiła wrażenie za sprawą nadwozia i kabiny pasażerskiej. Wnętrze było wyłożone skórą i pełne najnowszych zdobyczy techniki. Poza tym limuzyna może się pochwalić rozstawem osi identycznym jak np. w Rolls-Royce Silver Spirit.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA