REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie
Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie czas życia modelu to przeciętnie jakieś 7 - 8 lat. Nie wszystkie auta po tak krótkiej produkcji mogą doczekać się następcy. Dowód? Na tej liście ich nie brakuje. Najdłużej produkowany model świata był bowiem obecny w fabrykach przez 65 lat!

Volkswagen Garbus (1938 - 2003) - 65 lat

Volkswagen Garbus

Volkswagen Garbus

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Historia niemieckiego samochodu dla ludu nie zaczyna się najlepiej. W końcu choć za projektem pojazdu stał sam Ferdinand Porsche, tak naprawdę w dużej mierze inspirował się pracą Hansa Ledwinki - czeskiego inżyniera zatrudnionego w Tatrze. Poza tym zielone światło do produkcji dał sam... Hitler. Koniec końców Garbus był produkowany w sumie przez 65 lat. Jego montaż odbywał się na całym świecie, a bilans sprzedaży sięga w sumie 21 529 464 sztuk.

REKLAMA

Mini (1959 - 2000) - 41 lat

Mini

Mini

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Społeczeństwo brytyjskie w latach pięćdziesiątych potrzebowało małego i taniego auta dla ludu. British Motor Corporation zleciło zatem prace nad takim właśnie pojazdem Alecowi Issisonisowi. Ten wykazał się wyjątkowym kunsztem inżynierskim. W kabinie o długości zaledwie 3050 mm upchnął przestrzeń, w której podróżować mogły 4 dorosłe osoby z bagażem. Co więcej, auto ważyło nieco ponad 600 kilogramów! Ciekawostki? Mini otrzymało m.in. poprzecznie zamontowany silnik z przodu, który przekazywał moc na przednie koła.

Łada 4x4 (1977 - do teraz) - 43 lata

Łada Niva

Łada Niva

Łada

Związek Radziecki raczej nie był krajem, który słynął z motoryzacyjnego kunsztu. Tym bardziej można się dziwić, że inżynierowie radzieccy stworzyli auto tak ciekawe jak Niva. Mała terenówka jest nieustępliwa - radzi sobie w naprawdę niedostępnych rejonach. Poza tym cechuje ją wysoki poziom trwałości. W czasie produkcji trwającej już 43 lata, zmieniło się zaledwie parę aspektów w tym aucie. Rosjanie kilkukrotnie modernizowali paletę silnikową oraz starali się nieco wygładzić wygląd nadwozia. Stąd pojawiły się np. plastikowe zderzaki w przedniej i tylnej części.

Hindustan Ambassador (1957 - 2014) - 57 lat

Hindustan Ambassador

Hindustan Ambassador

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

W połowie lat pięćdziesiątych na dobre pojawiła się moda na sedany. I wtedy właśnie Hindustan Motors zaprezentował 4-drzwiowy model Ambassador. Model pochodzący z segmentu C waży nieco ponad 1100 kilogramów, korzysta z napędu 1,8-litrowego silnika o mocy 74 koni mechanicznych i był nieprzerwanie produkowany w sumie przez... 57 lat! Sedan powstał na bazie brytyjskiego Morrisa Oxford. Jako że w Indiach Hindustan kojarzy się przede wszystkim z niezwykle popularnymi taksówkami, stał się jedną z ikon motoryzacyjnych tego kraju. Ciekawostka, model pojawił się nawet w europejskiej reklamie Peugeota 206.

Renault 4 (1961 - 1992) - 31 lat

Renault 4

Renault 4

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Prawda na rynku motoryzacyjnym jest jedna. Francuzi jak nikt potrafią tworzyć małe samochody miejskie! I żeby się o tym przekonać, wystarczy przypomnieć sobie rok 1961 i prezentację modelu Renault 4. Auto posiadało pięcioro drzwi i było pierwszym przednionapędowym samochodem tej firmy. A to nie wyczerpywało jeszcze zalet hatchbacka. Ten w końcu miał symboliczną masę 600 kilogramów, 24-konny, oszczędny silnik, 5-osobową kabinę pasażerską, sporej wielkości bagażnik i... rozsądną cenę. Model był produkowany we Francji, Słowenii, Hiszpanii i Kolumbii. Bilans? Powstało ponad 8 milionów sztuk!

Citroen 2CV (1949 - 1990) - 41 lat

Citroen 2CV

Citroen 2CV

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Citroen 2CV nie ma w sobie absolutnie żadnego wyrafinowania technologicznego. To miał być naprawdę tani samochód, który powinien zmotoryzować biedną w tamtym czasie Francję. Aby opisać jego ideę w najlepszy sposób, wystarczy przytoczyć słowa dyrektora Citroena. Ten zlecił swoim pracownikom stworzenie czterech kół pod parasolem! A to nie koniec wymogów, bo kolejny brzmiał następująco: "chcę aby w aucie mogły wygodnie pomieścić się cztery osoby wraz z koszykiem zawierającym 60 jaj i by podczas jazdy z prędkością 50 km/h nie zrobiła się jajecznica". Drugie z zaleceń sprawiło, że 2CV otrzymał niezwykle miękkie zawieszenie. Produkcja śmiesznego Francuza po 41 latach osiągnęła poziom 3 868 634 sztuk.

Toyota Land Cruiser 70 (1984 - do teraz) - 36 lat

Toyota Land Cruiser J70

Toyota Land Cruiser J70

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Japonia również ma listę motoryzacyjnych gwiazd. A jedną z ważniejszych jest bez wątpienia Land Cruiser. To terenówka, która choć dziś ma niezwykle luksusowy charakter, od zawsze wyśmienicie radziła sobie poza utartymi szlakami. A najlepszy dowód na poparcie tezy może dać model generacji J70. Produkcja auta rozpoczęła się w roku 1984 i jest kontynuowana do dnia dzisiejszego w Wenezueli i Australii. Obecne modele mają nowocześniejszy pas przedni - inspirowany tym znanym z Forda F-150 oraz 8-cylindrowy, doładowany silnik diesla o pojemności 4,5 litra.

UAZ 452 (1965 - do teraz) - 55 lat

UAZ 452

UAZ 452

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Projektanci ze Związku Radzieckiego nie mieli zbyt dużej wyobraźni. Nie ma się zatem co dziwić, że podczas tworzenia samochodu dostawczego i wielozadaniowego zadbali tak właściwie wyłącznie o zestaw gładko ukształtowanych blach uzupełniony wyłupiastymi oczami. Buchanka była radzieckim odpowiednikiem minibusa. I co ciekawe, choć jej montaż rozpoczął się w roku 1965, model jest oferowany przez UAZ-a do dziś.

Peugeot 405 (1987 - do teraz) - 33 lata

Peugeot 405

Peugeot 405

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Polscy kierowcy w średnim wieku powinni doskonale pamiętać Peugeota 405. Model zaprezentowany przez francuską markę na dwa lata przed zakończeniem komunizmu w Polsce rozpalał wyobraźnię nadwiślańskich fanów motoryzacji. Na początku lat dziewięćdziesiątych stanowił synonim luksusowej limuzyny z przestronnym i nowoczesnym wnętrzem. Produkcja na Starym Kontynencie została zakończona w roku 1996 - miejsce modelu w ofercie zajęła dużo nowocześniejsza 406-tka. To jednak nie oznacza, że auto z miejsca trafiło do lamusa. Od roku 1987 było produkowane w Egipcie. Tam montaż skończył się w roku 2013. Od tego momentu jest składane np. w Iraku, a od roku 2019 także w Azerbejdżanie.

Volkswagen T2 (1967 - 2013) - 46 lat

Volkswagen T2

Volkswagen T2

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Jednym z najbardziej charakterystycznych vanów świata jest Volkswagen Transporter. I choć to pierwszą generację auta ukochały sobie dzieci kwiaty, najdłużej produkowana była druga. W Europie montaż pojazdu wystartował w roku 1967. W Meksyku trwał do roku 1994, a Brazylii aż do roku 2013. Czemu zapadła decyzja o przerwaniu produkcji? W roku 2014 w Brazylii miały zacząć obowiązywać nowe i zdecydowanie zaostrzone wymogi bezpieczeństwa. T-dwójka nie byłaby w stanie ich spełnić nawet po modyfikacjach. W sumie Volkswagen Transporter T2 był składany przez 46 lat.

Toyota Century G20 (1967 - 1997) - 30 lat

Toyota Century G20

Toyota Century G20

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Toyota to nie tylko bezawaryjne auta miejskie czy rodzinne. To też luksusowa limuzyna! Flagowy model pojawił się na rynku w roku 1967 i jest dostępny wyłącznie jako 4-drzwiowy sedan. Napęd? Początkowo Japończycy montowali w aucie gaźnikowy motor o pojemności 3-litrów. Była to V-ósemka! Moc sięgała 172 koni mechanicznych, podczas gdy moment obrotowy miał wartość 246 Nm. Toyota Century G20 robiła wrażenie za sprawą nadwozia i kabiny pasażerskiej. Wnętrze było wyłożone skórą i pełne najnowszych zdobyczy techniki. Poza tym limuzyna może się pochwalić rozstawem osi identycznym jak np. w Rolls-Royce Silver Spirit.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Powołanie samochodu do wojska w 2024 r. Temat powraca. Jest nowe rozporządzenie

    Temat powołania samochodu do wojska powraca. A wszystko za sprawą rozporządzenia ministra o groźnie brzmiącej nazwie. To mówi o rodzajach rzeczy ruchomych podlegających ewidencji dotyczącej świadczeń na rzecz obrony. Co to oznacza dla kierowców?

    Kara za brak przeglądu. Mandaty czy zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

    Samochód oznacza wygodę. To jednak też obowiązek. I kierowca musi pamiętać nie tylko o polisie OC, ale także ważnym przeglądzie technicznym. Jaka jest kara za brak przeglądu w samochodzie?

    Jakie diesle wjadą do strefy czystego transportu? Te silniki oznaczają spokój na lata

    Nie wszystkie diesle nie będą mogły wjechać do stref czystego transportu. Są takie, których właściciele nie muszą się obawiać zakazu wjazdu do SCT przez długie lata! Co jednak z cenami diesli?

    Zmiany dla kierowców w 2024 r. Lista jest długa. Szykuje się kolejna rewolucja w przepisach

    Pojawią się strefy czystego transportu, konfiskata samochodu pijanych kierowców oraz obowiązkowa kamera na kierownicy i czarna skrzynka w aucie. A to dopiero początek zmian dla kierowców, które przyniesie 366 dni 2024 r. W tym materiale znajdziesz pełną listę nowości.

    REKLAMA

    Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

    Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

    Jak zrobić odmrażacz do szyb w domu? To proste i tanie

    Odmrażacze do szyb samochodowych biją rekordy popularności wśród kierowców zimą. Temu nie można się dziwić. Jedno psiknięcie wystarczy, aby szron zniknął. Bez skrobania! Czy taki płyn można jednak zrobić w domu? Sposób jest bardzo prosty, ale i tani.

    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    REKLAMA

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA