REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie
Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie czas życia modelu to przeciętnie jakieś 7 - 8 lat. Nie wszystkie auta po tak krótkiej produkcji mogą doczekać się następcy. Dowód? Na tej liście ich nie brakuje. Najdłużej produkowany model świata był bowiem obecny w fabrykach przez 65 lat!

Volkswagen Garbus (1938 - 2003) - 65 lat

Volkswagen Garbus

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Historia niemieckiego samochodu dla ludu nie zaczyna się najlepiej. W końcu choć za projektem pojazdu stał sam Ferdinand Porsche, tak naprawdę w dużej mierze inspirował się pracą Hansa Ledwinki - czeskiego inżyniera zatrudnionego w Tatrze. Poza tym zielone światło do produkcji dał sam... Hitler. Koniec końców Garbus był produkowany w sumie przez 65 lat. Jego montaż odbywał się na całym świecie, a bilans sprzedaży sięga w sumie 21 529 464 sztuk.

REKLAMA

REKLAMA

Mini (1959 - 2000) - 41 lat

Mini

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Społeczeństwo brytyjskie w latach pięćdziesiątych potrzebowało małego i taniego auta dla ludu. British Motor Corporation zleciło zatem prace nad takim właśnie pojazdem Alecowi Issisonisowi. Ten wykazał się wyjątkowym kunsztem inżynierskim. W kabinie o długości zaledwie 3050 mm upchnął przestrzeń, w której podróżować mogły 4 dorosłe osoby z bagażem. Co więcej, auto ważyło nieco ponad 600 kilogramów! Ciekawostki? Mini otrzymało m.in. poprzecznie zamontowany silnik z przodu, który przekazywał moc na przednie koła.

Łada 4x4 (1977 - do teraz) - 43 lata

Łada Niva

Łada

Związek Radziecki raczej nie był krajem, który słynął z motoryzacyjnego kunsztu. Tym bardziej można się dziwić, że inżynierowie radzieccy stworzyli auto tak ciekawe jak Niva. Mała terenówka jest nieustępliwa - radzi sobie w naprawdę niedostępnych rejonach. Poza tym cechuje ją wysoki poziom trwałości. W czasie produkcji trwającej już 43 lata, zmieniło się zaledwie parę aspektów w tym aucie. Rosjanie kilkukrotnie modernizowali paletę silnikową oraz starali się nieco wygładzić wygląd nadwozia. Stąd pojawiły się np. plastikowe zderzaki w przedniej i tylnej części.

Hindustan Ambassador (1957 - 2014) - 57 lat

Hindustan Ambassador

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

W połowie lat pięćdziesiątych na dobre pojawiła się moda na sedany. I wtedy właśnie Hindustan Motors zaprezentował 4-drzwiowy model Ambassador. Model pochodzący z segmentu C waży nieco ponad 1100 kilogramów, korzysta z napędu 1,8-litrowego silnika o mocy 74 koni mechanicznych i był nieprzerwanie produkowany w sumie przez... 57 lat! Sedan powstał na bazie brytyjskiego Morrisa Oxford. Jako że w Indiach Hindustan kojarzy się przede wszystkim z niezwykle popularnymi taksówkami, stał się jedną z ikon motoryzacyjnych tego kraju. Ciekawostka, model pojawił się nawet w europejskiej reklamie Peugeota 206.

REKLAMA

Renault 4 (1961 - 1992) - 31 lat

Renault 4

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Prawda na rynku motoryzacyjnym jest jedna. Francuzi jak nikt potrafią tworzyć małe samochody miejskie! I żeby się o tym przekonać, wystarczy przypomnieć sobie rok 1961 i prezentację modelu Renault 4. Auto posiadało pięcioro drzwi i było pierwszym przednionapędowym samochodem tej firmy. A to nie wyczerpywało jeszcze zalet hatchbacka. Ten w końcu miał symboliczną masę 600 kilogramów, 24-konny, oszczędny silnik, 5-osobową kabinę pasażerską, sporej wielkości bagażnik i... rozsądną cenę. Model był produkowany we Francji, Słowenii, Hiszpanii i Kolumbii. Bilans? Powstało ponad 8 milionów sztuk!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Citroen 2CV (1949 - 1990) - 41 lat

Citroen 2CV

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Citroen 2CV nie ma w sobie absolutnie żadnego wyrafinowania technologicznego. To miał być naprawdę tani samochód, który powinien zmotoryzować biedną w tamtym czasie Francję. Aby opisać jego ideę w najlepszy sposób, wystarczy przytoczyć słowa dyrektora Citroena. Ten zlecił swoim pracownikom stworzenie czterech kół pod parasolem! A to nie koniec wymogów, bo kolejny brzmiał następująco: "chcę aby w aucie mogły wygodnie pomieścić się cztery osoby wraz z koszykiem zawierającym 60 jaj i by podczas jazdy z prędkością 50 km/h nie zrobiła się jajecznica". Drugie z zaleceń sprawiło, że 2CV otrzymał niezwykle miękkie zawieszenie. Produkcja śmiesznego Francuza po 41 latach osiągnęła poziom 3 868 634 sztuk.

Toyota Land Cruiser 70 (1984 - do teraz) - 36 lat

Toyota Land Cruiser J70

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Japonia również ma listę motoryzacyjnych gwiazd. A jedną z ważniejszych jest bez wątpienia Land Cruiser. To terenówka, która choć dziś ma niezwykle luksusowy charakter, od zawsze wyśmienicie radziła sobie poza utartymi szlakami. A najlepszy dowód na poparcie tezy może dać model generacji J70. Produkcja auta rozpoczęła się w roku 1984 i jest kontynuowana do dnia dzisiejszego w Wenezueli i Australii. Obecne modele mają nowocześniejszy pas przedni - inspirowany tym znanym z Forda F-150 oraz 8-cylindrowy, doładowany silnik diesla o pojemności 4,5 litra.

UAZ 452 (1965 - do teraz) - 55 lat

UAZ 452

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Projektanci ze Związku Radzieckiego nie mieli zbyt dużej wyobraźni. Nie ma się zatem co dziwić, że podczas tworzenia samochodu dostawczego i wielozadaniowego zadbali tak właściwie wyłącznie o zestaw gładko ukształtowanych blach uzupełniony wyłupiastymi oczami. Buchanka była radzieckim odpowiednikiem minibusa. I co ciekawe, choć jej montaż rozpoczął się w roku 1965, model jest oferowany przez UAZ-a do dziś.

Peugeot 405 (1987 - do teraz) - 33 lata

Peugeot 405

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Polscy kierowcy w średnim wieku powinni doskonale pamiętać Peugeota 405. Model zaprezentowany przez francuską markę na dwa lata przed zakończeniem komunizmu w Polsce rozpalał wyobraźnię nadwiślańskich fanów motoryzacji. Na początku lat dziewięćdziesiątych stanowił synonim luksusowej limuzyny z przestronnym i nowoczesnym wnętrzem. Produkcja na Starym Kontynencie została zakończona w roku 1996 - miejsce modelu w ofercie zajęła dużo nowocześniejsza 406-tka. To jednak nie oznacza, że auto z miejsca trafiło do lamusa. Od roku 1987 było produkowane w Egipcie. Tam montaż skończył się w roku 2013. Od tego momentu jest składane np. w Iraku, a od roku 2019 także w Azerbejdżanie.

Volkswagen T2 (1967 - 2013) - 46 lat

Volkswagen T2

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Jednym z najbardziej charakterystycznych vanów świata jest Volkswagen Transporter. I choć to pierwszą generację auta ukochały sobie dzieci kwiaty, najdłużej produkowana była druga. W Europie montaż pojazdu wystartował w roku 1967. W Meksyku trwał do roku 1994, a Brazylii aż do roku 2013. Czemu zapadła decyzja o przerwaniu produkcji? W roku 2014 w Brazylii miały zacząć obowiązywać nowe i zdecydowanie zaostrzone wymogi bezpieczeństwa. T-dwójka nie byłaby w stanie ich spełnić nawet po modyfikacjach. W sumie Volkswagen Transporter T2 był składany przez 46 lat.

Toyota Century G20 (1967 - 1997) - 30 lat

Toyota Century G20

Top 11: Najdłużej produkowane auta na świecie

Toyota to nie tylko bezawaryjne auta miejskie czy rodzinne. To też luksusowa limuzyna! Flagowy model pojawił się na rynku w roku 1967 i jest dostępny wyłącznie jako 4-drzwiowy sedan. Napęd? Początkowo Japończycy montowali w aucie gaźnikowy motor o pojemności 3-litrów. Była to V-ósemka! Moc sięgała 172 koni mechanicznych, podczas gdy moment obrotowy miał wartość 246 Nm. Toyota Century G20 robiła wrażenie za sprawą nadwozia i kabiny pasażerskiej. Wnętrze było wyłożone skórą i pełne najnowszych zdobyczy techniki. Poza tym limuzyna może się pochwalić rozstawem osi identycznym jak np. w Rolls-Royce Silver Spirit.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

REKLAMA

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

REKLAMA

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA