REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Magazyn bez włączników świateł

Subskrybuj nas na Youtube
Magazyn bez włączników świateł
Magazyn bez włączników świateł
Trilux Polska
Trilux Polska

REKLAMA

REKLAMA

Ile wynoszą koszty energii elektrycznej w magazynie? Czy w obecnych czasach jest sens montowania włączników świateł w magazynach, czy wystarczy wyposażyć hale w układy zarządzania oświetleniem?

Ile wynoszą koszty energii elektrycznej w magazynie?

Układy zarządzania oświetleniem stanowiły dotychczas uzupełnienie tradycyjnej regulacji przy pomocy szaf sterowniczych. Działające w oparciu o sensory systemy są jednak dziś na tyle niezawodne i oszczędne, że prekursorzy całkowicie rezygnują z wykorzystania konwencjonalnych włączników.

REKLAMA

REKLAMA

Szacuje się, że w standardowym magazynie koszty energii elektrycznej sięgają około 15% całkowitych nakładów na jego funkcjonowanie. Według danych Amerykańskiej Agencji Informacji o Energii (EIA), przed upowszechnieniem się opraw LED, oświetlenie odpowiadało za zużycie nawet 40% prądu w halach składowania i centrach dystrybucyjnych. Dlatego też instalacja nowoczesnych systemów wykorzystujących diody oraz kontrolery, sterujące ich pracą w oparciu o wskazania czujników, pozwala na radykalne oszczędności. Prekursorzy całkowicie rezygnują w związku z tym z tradycyjnych włączników, zdając się na regulację funkcjonowania oświetlenia przez inteligentny układy zarządzania. Jedną z firm, która zdecydowała się na taki ruch jest hygi.de.

Magazyn bez włączników świateł

Trilux Polska

Trilux Polska

Zobacz też: Na czym polega pool paletowy?

Opis działalności przedsiębiorstwa

REKLAMA

Hygi.de jest jednym z największych sklepów internetowych w Niemczech, koncentrującym się na sprzedaży chemii gospodarczej oraz środków czystości. W ofercie firmy znajduje się obecnie ponad 50 000 produktów 500 różnych marek. By umożliwić rozbudowę asortymentu do tego poziomu, po 11 latach działalności zdecydowano o budowie znacznie większego, lepiej skomunikowanego i nowocześniejszego centrum dystrybucyjnego. W niewielkim Telgte powstał przestrzenny obiekt o wymiarach 133 na 132 metry. Hale magazynowe zajmują łącznie powierzchnię 4 500 m2. Zarówno wewnątrz, jak i na przyległych do budynku placach zastosowano technologię LED. – Do oświetlenia magazynów, biur i przynależnych obiektowi obszarów zewnętrznych wykorzystano łącznie 1 000 opraw mówi Maciej Gronert, projektant oświetlenia TRILUX Polska. Jednak tym, co wyróżnia tę realizację na tle innych nie jest liczba użytych lamp, lecz raczej to, z czego zrezygnowano.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak ograniczyć hałas w magazynie?

Magazyn bez włączników światła

Wchodząc do pomieszczenia w siedzibie hygi.de można odnieść wrażenie, że czegoś brakuje – i rzeczywiście. – W budynku na próżno szukać włączników światła – mówi Christian Bleser, Dyrektor Zarządzający hygi.de. – Ze względu na fakt, że cała instalacja oświetleniowa jest automatycznie kontrolowana za pośrednictwem inteligentnego systemu zarządzania, uznaliśmy, że są one zbędne. Czujniki ruchu działają tak dobrze, że nikt nie tęskni za standardowymi przyciskami. Jedynym „reliktem przeszłości” jest sala konferencyjna. Zostawiliśmy w niej jeden przełącznik – opowiada Bleser. Celem minimalizacji kosztów inwestycji oraz optymalizacji funkcjonowania opraw w halach magazynowych, podzielono je na 16 sektorów. Jeśli pracownik wejdzie do jednej ze stref, światło automatycznie się załącza. W sytuacji, gdy w danym obszarze przez 3 minuty nie zarejestrowano ruchu, lampy gasną. Prócz czujników obecności, w obiekcie zastosowano także sensory światła dziennego. Moc, z jaką działają oprawy, automatycznie dopasowuje się do tego, jak dużo promieni słonecznych dociera do wnętrza budynku. – Sprawne funkcjonowanie takiego systemu wymaga kilku elementów. Są nimi: źródła światła, których trwałość nie jest uzależniona od ich ściemniania i rozjaśniania ani od liczby załączeń, niezawodne czujniki oraz centralny układ sterowania, dzięki któremu można dostosować funkcje do bieżących potrzeb – mówi Maciej Gronert. – W przypadku hygi.de role te pełnią energooszczędne oprawy diodowe z elektronicznymi statecznikami DALI oraz system LiveLink, przy pomocy którego ustawia się pożądane parametry oświetlenia. Proces nie wymaga wiedzy z zakresu automatyzacji. Wybrane podczas pierwszego uruchomienia programy są realizowane samoczynnie przez kontrolery pracy źródeł światła na podstawie wskazań sensorów – tłumaczy projektant oświetlenia TRILUX Polska.

Dodatkowo, funkcjonowanie oświetlenia w części biurowej podporządkowano rytmowi dobowemu ludzkiego organizmu. Instalacja emituje światło odpowiadające sekwencji typowej dla słonecznego dnia, pobudzając użytkowników około południa i przygotowując do relaksu i odprężenia wieczorem. – Pracownicy są zachwyceni tym rozwiązaniem. Z ich relacji wynika, że są mniej senni po lunchu, łatwiej im się skoncentrować, a do tego lepiej sypiają nocą – wymienia Christian Bleser. W parze z wysoką jakością światła idą oszczędności. Instalacja zużywa około 60-70% mniej energii niż miało to miejsce w centrum dystrybucyjnym, z którego hygi.de korzystało dotychczas.

Źródło: Materiały Truilux Polska

Magazyn bez włączników świateł
Trilux Polska
Trilux Polska
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA