REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Magazyn bez włączników świateł

Subskrybuj nas na Youtube
Magazyn bez włączników świateł
Magazyn bez włączników świateł
Trilux Polska
Trilux Polska

REKLAMA

REKLAMA

Ile wynoszą koszty energii elektrycznej w magazynie? Czy w obecnych czasach jest sens montowania włączników świateł w magazynach, czy wystarczy wyposażyć hale w układy zarządzania oświetleniem?

Ile wynoszą koszty energii elektrycznej w magazynie?

REKLAMA

Układy zarządzania oświetleniem stanowiły dotychczas uzupełnienie tradycyjnej regulacji przy pomocy szaf sterowniczych. Działające w oparciu o sensory systemy są jednak dziś na tyle niezawodne i oszczędne, że prekursorzy całkowicie rezygnują z wykorzystania konwencjonalnych włączników.

REKLAMA

Szacuje się, że w standardowym magazynie koszty energii elektrycznej sięgają około 15% całkowitych nakładów na jego funkcjonowanie. Według danych Amerykańskiej Agencji Informacji o Energii (EIA), przed upowszechnieniem się opraw LED, oświetlenie odpowiadało za zużycie nawet 40% prądu w halach składowania i centrach dystrybucyjnych. Dlatego też instalacja nowoczesnych systemów wykorzystujących diody oraz kontrolery, sterujące ich pracą w oparciu o wskazania czujników, pozwala na radykalne oszczędności. Prekursorzy całkowicie rezygnują w związku z tym z tradycyjnych włączników, zdając się na regulację funkcjonowania oświetlenia przez inteligentny układy zarządzania. Jedną z firm, która zdecydowała się na taki ruch jest hygi.de.

Magazyn bez włączników świateł

Trilux Polska

Trilux Polska

Zobacz też: Na czym polega pool paletowy?

Opis działalności przedsiębiorstwa

Hygi.de jest jednym z największych sklepów internetowych w Niemczech, koncentrującym się na sprzedaży chemii gospodarczej oraz środków czystości. W ofercie firmy znajduje się obecnie ponad 50 000 produktów 500 różnych marek. By umożliwić rozbudowę asortymentu do tego poziomu, po 11 latach działalności zdecydowano o budowie znacznie większego, lepiej skomunikowanego i nowocześniejszego centrum dystrybucyjnego. W niewielkim Telgte powstał przestrzenny obiekt o wymiarach 133 na 132 metry. Hale magazynowe zajmują łącznie powierzchnię 4 500 m2. Zarówno wewnątrz, jak i na przyległych do budynku placach zastosowano technologię LED. – Do oświetlenia magazynów, biur i przynależnych obiektowi obszarów zewnętrznych wykorzystano łącznie 1 000 opraw mówi Maciej Gronert, projektant oświetlenia TRILUX Polska. Jednak tym, co wyróżnia tę realizację na tle innych nie jest liczba użytych lamp, lecz raczej to, z czego zrezygnowano.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak ograniczyć hałas w magazynie?

Magazyn bez włączników światła

Wchodząc do pomieszczenia w siedzibie hygi.de można odnieść wrażenie, że czegoś brakuje – i rzeczywiście. – W budynku na próżno szukać włączników światła – mówi Christian Bleser, Dyrektor Zarządzający hygi.de. – Ze względu na fakt, że cała instalacja oświetleniowa jest automatycznie kontrolowana za pośrednictwem inteligentnego systemu zarządzania, uznaliśmy, że są one zbędne. Czujniki ruchu działają tak dobrze, że nikt nie tęskni za standardowymi przyciskami. Jedynym „reliktem przeszłości” jest sala konferencyjna. Zostawiliśmy w niej jeden przełącznik – opowiada Bleser. Celem minimalizacji kosztów inwestycji oraz optymalizacji funkcjonowania opraw w halach magazynowych, podzielono je na 16 sektorów. Jeśli pracownik wejdzie do jednej ze stref, światło automatycznie się załącza. W sytuacji, gdy w danym obszarze przez 3 minuty nie zarejestrowano ruchu, lampy gasną. Prócz czujników obecności, w obiekcie zastosowano także sensory światła dziennego. Moc, z jaką działają oprawy, automatycznie dopasowuje się do tego, jak dużo promieni słonecznych dociera do wnętrza budynku. – Sprawne funkcjonowanie takiego systemu wymaga kilku elementów. Są nimi: źródła światła, których trwałość nie jest uzależniona od ich ściemniania i rozjaśniania ani od liczby załączeń, niezawodne czujniki oraz centralny układ sterowania, dzięki któremu można dostosować funkcje do bieżących potrzeb – mówi Maciej Gronert. – W przypadku hygi.de role te pełnią energooszczędne oprawy diodowe z elektronicznymi statecznikami DALI oraz system LiveLink, przy pomocy którego ustawia się pożądane parametry oświetlenia. Proces nie wymaga wiedzy z zakresu automatyzacji. Wybrane podczas pierwszego uruchomienia programy są realizowane samoczynnie przez kontrolery pracy źródeł światła na podstawie wskazań sensorów – tłumaczy projektant oświetlenia TRILUX Polska.

Dodatkowo, funkcjonowanie oświetlenia w części biurowej podporządkowano rytmowi dobowemu ludzkiego organizmu. Instalacja emituje światło odpowiadające sekwencji typowej dla słonecznego dnia, pobudzając użytkowników około południa i przygotowując do relaksu i odprężenia wieczorem. – Pracownicy są zachwyceni tym rozwiązaniem. Z ich relacji wynika, że są mniej senni po lunchu, łatwiej im się skoncentrować, a do tego lepiej sypiają nocą – wymienia Christian Bleser. W parze z wysoką jakością światła idą oszczędności. Instalacja zużywa około 60-70% mniej energii niż miało to miejsce w centrum dystrybucyjnym, z którego hygi.de korzystało dotychczas.

Źródło: Materiały Truilux Polska

Magazyn bez włączników świateł
Trilux Polska
Trilux Polska
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: Czy możesz je stracić od 1 lipca 2025?

W życie miały wejść nowe przepisy dla kierowców, którzy ukończyli 65 lat. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, seniorzy mieli regularnie przechodzić badania lekarskie kierowców po 65. roku życia, aby zachować ważność prawa jazdy. Dodatkowe obowiązki, w tym częstsze kontrole specjalistyczne (okulistyczne i neurologiczne), czekają również kierowców po 75. roku życia.

Jeden błąd i po egzaminie. Sprawdź nowe zasady egzaminu na prawo jazdy od 1 lipca 2025

Od 1 lipca 2025 roku obowiązują nowe przepisy, które rewolucjonizują sposób przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. Wprowadzenie tzw. błędów krytycznych sprawia, że wystarczy jeden poważny błąd, by zakończyć egzamin wynikiem negatywnym – bez szansy na dokończenie jazdy. Sprawdź, czego unikać, aby nie oblać na pierwszym zakręcie.

REKLAMA