REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Magazyn bez włączników świateł

Subskrybuj nas na Youtube
Magazyn bez włączników świateł
Magazyn bez włączników świateł
Trilux Polska
Trilux Polska

REKLAMA

REKLAMA

Ile wynoszą koszty energii elektrycznej w magazynie? Czy w obecnych czasach jest sens montowania włączników świateł w magazynach, czy wystarczy wyposażyć hale w układy zarządzania oświetleniem?

Ile wynoszą koszty energii elektrycznej w magazynie?

REKLAMA

Układy zarządzania oświetleniem stanowiły dotychczas uzupełnienie tradycyjnej regulacji przy pomocy szaf sterowniczych. Działające w oparciu o sensory systemy są jednak dziś na tyle niezawodne i oszczędne, że prekursorzy całkowicie rezygnują z wykorzystania konwencjonalnych włączników.

REKLAMA

Szacuje się, że w standardowym magazynie koszty energii elektrycznej sięgają około 15% całkowitych nakładów na jego funkcjonowanie. Według danych Amerykańskiej Agencji Informacji o Energii (EIA), przed upowszechnieniem się opraw LED, oświetlenie odpowiadało za zużycie nawet 40% prądu w halach składowania i centrach dystrybucyjnych. Dlatego też instalacja nowoczesnych systemów wykorzystujących diody oraz kontrolery, sterujące ich pracą w oparciu o wskazania czujników, pozwala na radykalne oszczędności. Prekursorzy całkowicie rezygnują w związku z tym z tradycyjnych włączników, zdając się na regulację funkcjonowania oświetlenia przez inteligentny układy zarządzania. Jedną z firm, która zdecydowała się na taki ruch jest hygi.de.

Magazyn bez włączników świateł

Trilux Polska

Trilux Polska

Zobacz też: Na czym polega pool paletowy?

Opis działalności przedsiębiorstwa

Hygi.de jest jednym z największych sklepów internetowych w Niemczech, koncentrującym się na sprzedaży chemii gospodarczej oraz środków czystości. W ofercie firmy znajduje się obecnie ponad 50 000 produktów 500 różnych marek. By umożliwić rozbudowę asortymentu do tego poziomu, po 11 latach działalności zdecydowano o budowie znacznie większego, lepiej skomunikowanego i nowocześniejszego centrum dystrybucyjnego. W niewielkim Telgte powstał przestrzenny obiekt o wymiarach 133 na 132 metry. Hale magazynowe zajmują łącznie powierzchnię 4 500 m2. Zarówno wewnątrz, jak i na przyległych do budynku placach zastosowano technologię LED. – Do oświetlenia magazynów, biur i przynależnych obiektowi obszarów zewnętrznych wykorzystano łącznie 1 000 opraw mówi Maciej Gronert, projektant oświetlenia TRILUX Polska. Jednak tym, co wyróżnia tę realizację na tle innych nie jest liczba użytych lamp, lecz raczej to, z czego zrezygnowano.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak ograniczyć hałas w magazynie?

Magazyn bez włączników światła

Wchodząc do pomieszczenia w siedzibie hygi.de można odnieść wrażenie, że czegoś brakuje – i rzeczywiście. – W budynku na próżno szukać włączników światła – mówi Christian Bleser, Dyrektor Zarządzający hygi.de. – Ze względu na fakt, że cała instalacja oświetleniowa jest automatycznie kontrolowana za pośrednictwem inteligentnego systemu zarządzania, uznaliśmy, że są one zbędne. Czujniki ruchu działają tak dobrze, że nikt nie tęskni za standardowymi przyciskami. Jedynym „reliktem przeszłości” jest sala konferencyjna. Zostawiliśmy w niej jeden przełącznik – opowiada Bleser. Celem minimalizacji kosztów inwestycji oraz optymalizacji funkcjonowania opraw w halach magazynowych, podzielono je na 16 sektorów. Jeśli pracownik wejdzie do jednej ze stref, światło automatycznie się załącza. W sytuacji, gdy w danym obszarze przez 3 minuty nie zarejestrowano ruchu, lampy gasną. Prócz czujników obecności, w obiekcie zastosowano także sensory światła dziennego. Moc, z jaką działają oprawy, automatycznie dopasowuje się do tego, jak dużo promieni słonecznych dociera do wnętrza budynku. – Sprawne funkcjonowanie takiego systemu wymaga kilku elementów. Są nimi: źródła światła, których trwałość nie jest uzależniona od ich ściemniania i rozjaśniania ani od liczby załączeń, niezawodne czujniki oraz centralny układ sterowania, dzięki któremu można dostosować funkcje do bieżących potrzeb – mówi Maciej Gronert. – W przypadku hygi.de role te pełnią energooszczędne oprawy diodowe z elektronicznymi statecznikami DALI oraz system LiveLink, przy pomocy którego ustawia się pożądane parametry oświetlenia. Proces nie wymaga wiedzy z zakresu automatyzacji. Wybrane podczas pierwszego uruchomienia programy są realizowane samoczynnie przez kontrolery pracy źródeł światła na podstawie wskazań sensorów – tłumaczy projektant oświetlenia TRILUX Polska.

Dodatkowo, funkcjonowanie oświetlenia w części biurowej podporządkowano rytmowi dobowemu ludzkiego organizmu. Instalacja emituje światło odpowiadające sekwencji typowej dla słonecznego dnia, pobudzając użytkowników około południa i przygotowując do relaksu i odprężenia wieczorem. – Pracownicy są zachwyceni tym rozwiązaniem. Z ich relacji wynika, że są mniej senni po lunchu, łatwiej im się skoncentrować, a do tego lepiej sypiają nocą – wymienia Christian Bleser. W parze z wysoką jakością światła idą oszczędności. Instalacja zużywa około 60-70% mniej energii niż miało to miejsce w centrum dystrybucyjnym, z którego hygi.de korzystało dotychczas.

Źródło: Materiały Truilux Polska

Magazyn bez włączników świateł
Trilux Polska
Trilux Polska
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA