REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Magazyn bez włączników świateł

Magazyn bez włączników świateł
Magazyn bez włączników świateł
Trilux Polska
Trilux Polska

REKLAMA

REKLAMA

Ile wynoszą koszty energii elektrycznej w magazynie? Czy w obecnych czasach jest sens montowania włączników świateł w magazynach, czy wystarczy wyposażyć hale w układy zarządzania oświetleniem?

Ile wynoszą koszty energii elektrycznej w magazynie?

REKLAMA

Układy zarządzania oświetleniem stanowiły dotychczas uzupełnienie tradycyjnej regulacji przy pomocy szaf sterowniczych. Działające w oparciu o sensory systemy są jednak dziś na tyle niezawodne i oszczędne, że prekursorzy całkowicie rezygnują z wykorzystania konwencjonalnych włączników.

REKLAMA

Szacuje się, że w standardowym magazynie koszty energii elektrycznej sięgają około 15% całkowitych nakładów na jego funkcjonowanie. Według danych Amerykańskiej Agencji Informacji o Energii (EIA), przed upowszechnieniem się opraw LED, oświetlenie odpowiadało za zużycie nawet 40% prądu w halach składowania i centrach dystrybucyjnych. Dlatego też instalacja nowoczesnych systemów wykorzystujących diody oraz kontrolery, sterujące ich pracą w oparciu o wskazania czujników, pozwala na radykalne oszczędności. Prekursorzy całkowicie rezygnują w związku z tym z tradycyjnych włączników, zdając się na regulację funkcjonowania oświetlenia przez inteligentny układy zarządzania. Jedną z firm, która zdecydowała się na taki ruch jest hygi.de.

Magazyn bez włączników świateł

Magazyn bez włączników świateł

Trilux Polska

Trilux Polska

Zobacz też: Na czym polega pool paletowy?

Opis działalności przedsiębiorstwa

Hygi.de jest jednym z największych sklepów internetowych w Niemczech, koncentrującym się na sprzedaży chemii gospodarczej oraz środków czystości. W ofercie firmy znajduje się obecnie ponad 50 000 produktów 500 różnych marek. By umożliwić rozbudowę asortymentu do tego poziomu, po 11 latach działalności zdecydowano o budowie znacznie większego, lepiej skomunikowanego i nowocześniejszego centrum dystrybucyjnego. W niewielkim Telgte powstał przestrzenny obiekt o wymiarach 133 na 132 metry. Hale magazynowe zajmują łącznie powierzchnię 4 500 m2. Zarówno wewnątrz, jak i na przyległych do budynku placach zastosowano technologię LED. – Do oświetlenia magazynów, biur i przynależnych obiektowi obszarów zewnętrznych wykorzystano łącznie 1 000 opraw mówi Maciej Gronert, projektant oświetlenia TRILUX Polska. Jednak tym, co wyróżnia tę realizację na tle innych nie jest liczba użytych lamp, lecz raczej to, z czego zrezygnowano.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak ograniczyć hałas w magazynie?

Magazyn bez włączników światła

Wchodząc do pomieszczenia w siedzibie hygi.de można odnieść wrażenie, że czegoś brakuje – i rzeczywiście. – W budynku na próżno szukać włączników światła – mówi Christian Bleser, Dyrektor Zarządzający hygi.de. – Ze względu na fakt, że cała instalacja oświetleniowa jest automatycznie kontrolowana za pośrednictwem inteligentnego systemu zarządzania, uznaliśmy, że są one zbędne. Czujniki ruchu działają tak dobrze, że nikt nie tęskni za standardowymi przyciskami. Jedynym „reliktem przeszłości” jest sala konferencyjna. Zostawiliśmy w niej jeden przełącznik – opowiada Bleser. Celem minimalizacji kosztów inwestycji oraz optymalizacji funkcjonowania opraw w halach magazynowych, podzielono je na 16 sektorów. Jeśli pracownik wejdzie do jednej ze stref, światło automatycznie się załącza. W sytuacji, gdy w danym obszarze przez 3 minuty nie zarejestrowano ruchu, lampy gasną. Prócz czujników obecności, w obiekcie zastosowano także sensory światła dziennego. Moc, z jaką działają oprawy, automatycznie dopasowuje się do tego, jak dużo promieni słonecznych dociera do wnętrza budynku. – Sprawne funkcjonowanie takiego systemu wymaga kilku elementów. Są nimi: źródła światła, których trwałość nie jest uzależniona od ich ściemniania i rozjaśniania ani od liczby załączeń, niezawodne czujniki oraz centralny układ sterowania, dzięki któremu można dostosować funkcje do bieżących potrzeb – mówi Maciej Gronert. – W przypadku hygi.de role te pełnią energooszczędne oprawy diodowe z elektronicznymi statecznikami DALI oraz system LiveLink, przy pomocy którego ustawia się pożądane parametry oświetlenia. Proces nie wymaga wiedzy z zakresu automatyzacji. Wybrane podczas pierwszego uruchomienia programy są realizowane samoczynnie przez kontrolery pracy źródeł światła na podstawie wskazań sensorów – tłumaczy projektant oświetlenia TRILUX Polska.

Dodatkowo, funkcjonowanie oświetlenia w części biurowej podporządkowano rytmowi dobowemu ludzkiego organizmu. Instalacja emituje światło odpowiadające sekwencji typowej dla słonecznego dnia, pobudzając użytkowników około południa i przygotowując do relaksu i odprężenia wieczorem. – Pracownicy są zachwyceni tym rozwiązaniem. Z ich relacji wynika, że są mniej senni po lunchu, łatwiej im się skoncentrować, a do tego lepiej sypiają nocą – wymienia Christian Bleser. W parze z wysoką jakością światła idą oszczędności. Instalacja zużywa około 60-70% mniej energii niż miało to miejsce w centrum dystrybucyjnym, z którego hygi.de korzystało dotychczas.

Źródło: Materiały Truilux Polska

Magazyn bez włączników świateł
Trilux Polska
Trilux Polska
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    REKLAMA

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA