REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na czym polega pool paletowy?

Subskrybuj nas na Youtube
Na czym polega pool paletowy?
Na czym polega pool paletowy?
Magazynuj.pl

REKLAMA

REKLAMA

Pool paletowy to zjawisko wpisujące się w trend płacenia za użytkowanie przedmiotów, a nie wykupywanie ich na własność. Na czym polega?

Coraz więcej przedsiębiorstw zamiast przeznaczać większą część środków na zakup poszczególnych przedmiotów, decyduje się płacić jedynie za ich użytkowanie. To zazwyczaj jest bardziej efektywne.  I tak na przykład outsourcing, do którego jeszcze kilka lat temu podchodzono raczej nieufnie, zaczął kojarzyć się z ciekawym rozwiązaniem i po prostu jedną z wielu opcji, która przynosi korzyści biznesowe. 

REKLAMA

Zobacz też: Jak dobrać oświetlenie w magazynie, by ograniczyć koszty?

Jeszcze do niedawna, klienci z dużą dozą ostrożności odnosili się do pomysłu, aby całą ich logistykę związaną z ruchem palet powierzać zewnętrznym firmom. Obecnie nie jest to już nic budzącego obawy, ale coraz bardziej atrakcyjne rozwiązanie – zarówno ekonomicznie, jak i logistycznie. „Gdy wspominam początki na rynku polskim, pamiętam sporą zachowawczość i dystans. Na szczęście nasi partnerzy byli otwarci i chętnie słuchali tego co mamy do powiedzenia, a spotkania, dyskusje i dokładne wyjaśnienia na czym polega pool paletowy przyniosły efekty. Od tamtego czasu coraz więcej osób daje się przekonać do czerwonych palet, a grono naszych klientów rośnie – komentuje Tiago Costa, country manager firmy LPR.

Zobacz też: Jak ograniczyć hałas w magazynie?

Na czym polega pool paletowy?

REKLAMA

Firma LPR od początku wiedziała, że najważniejsza jest wysoka jakość usług i maksymalna prostota działania. Dlatego zaangażowanie klientów zostało zminimalizowane i właśnie to budzi ich największe uznanie – fakt, że to LPR odpowiada za wszystkie kwestie związane z zarządzaniem paletami, takimi jak: sortowanie, kontrola jakości, czyszczenie i naprawa palet.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cała operacja związana z obrotem paletami rozpoczyna się od złożenia przez klienta zamówienia, które potem LPR dostarcza w określone miejsce. Klienci użytkują otrzymane palety oraz wysyłają na nich towary do dystrybutora, który je gromadzi i informuje LPR o możliwości odbioru. Czerwone palety trafiają z powrotem do LPR, który je sortuje i odnawia zgodnie z zapotrzebowaniem (te zbyt zniszczone są utylizowane), po czym palety są gotowe do ponownego użytku.

Zobacz też: Autonomiczny wózek widłowy

LPR dostarcza swoim klientom rozwiązania, dzięki którym mogą oni oszczędzać czas i pieniądze, a najwyższa jakość czerwonych palet gwarantuje profesjonalny i prawidłowy przebieg łańcucha dostaw. Jeśli więc można przekazać komuś zaufanemu nadzór nad częścią prac, by móc skupić się na innych aspektach biznesu – czemu tego nie robić, przecież to same korzyści!” – podsumowuje Tiago Costa.

Źródło: Materiały LPR

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA