REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie jest zastosowanie worków typu Big Bag?

Subskrybuj nas na Youtube
Jakie jest zastosowanie worków typu Big Bag?
Jakie jest zastosowanie worków typu Big Bag?
Magazynuj.pl

REKLAMA

REKLAMA

Wytrzymałość, różnorodność rozmiarów i różnorodność materiałów, z których są skonstruowane sprawiają, że worki typu Big Bag znajdą szerokie zastosowanie w branży logistycznej.

Czym są worki typu Big Bag?

Wspólnym mianownikiem różnych rodzajów worków Big Bag jest ich trwałość, pozwalająca na zastosowanie w wielu branżach, m.in. budowlanej, chemicznej czy rolno-spożywczej. W kontenerach można bowiem gromadzić i przewozić tak samo żwir, piasek, granulaty, jak i materiały budowlane, resztki produkcyjne czy chemikalia.

REKLAMA

Odwiedź nasz serwis Logistyka

REKLAMA

To, co jeszcze wyróżnia worki Big Bag to dostępność różnych wymiarów oraz wersji, powalających na dobór rozwiązań do różnych zastosowań. Dziś jednymi z popularniejszych są Big Bagi o gabarytach 62,5 x 62,5 x 120 cm, które w zależności od potrzeb wyposażane są w jeden lub dwa uchwyty, dna: płaskie lub z lejem spustowym, a także wkłady foliowe zapewniające szczelność. Te worki najczęściej można spotka się w firmach, w których standardem jest gromadzenie materiałów, typu: gruz, kostki (granitowe/brukowe), odpady z budowy, a także ziemia, nawozy, trawa czy zboże.

Drugim popularnym wymiarem worków Big Bag jest 90 x 90 x 120 cm. Z racji sporych gabarytów, najczęściej wykorzystuje się je w przemyśle oraz rolnictwie. Posiadają otwarte wieko, płaskie dno oraz cztery uchwyty. Ponieważ wyposażone są także w lej zsypowy, bardzo często można je znaleźć na wyposażeniu rolników, który wykorzystują worki do przechowywania i transportu zbóż, przede wszystkim: kukurydzy, pszenicy, jęczmienia, prosa, owsa czy żyta.

Zastosowanie worków typu Big Bag

REKLAMA

Obok dostępności wymiarów, worki Big Bag różnią się także materiałem, z jakiego zostały wykonane. Jednymi z popularniejszych są kontenery z tkaniny powlekanej, która ma zapobiegać przenikaniu wilgoci. Te produkty najczęściej sprawdzają się przy magazynowaniu i transporcie produktów pylących oraz innych, nie wymagających cyrkulacji powietrza. Warto o tym pamiętać, bo jak tłumaczy Kamil Wojciechowski, ekspert ze sklepu Magazynuj.pl: - Worki wykonane z tkaniny powlekanej nie nadają się do przechowywania produktów świeżych i spożywczych. Niestety, szczególnie rolnicy często wybierają tego typu Big Bagi, sugerując się ich wysoką wytrzymałością. Tymczasem zbiory, jak warzywa czy zboża, magazynowane w workach wykonanych z materiałów nieprzepuszczających powietrza, mogą ulegać gniciu i niszczeniu. Dlatego, gdy Big Bagi mają służyć do magazynowania takich materiałów, jak pszenica, jęczmień, pros, owies czy żyto, lepiej wybrać te, które zostały wykonane z tkaniny niepowlekanej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na koniec pamiętajmy o udźwigu worków Big Bag, którego wartość determinuje gramatura materiału. Gdy kontener ma pomieścić produkty o wadze do 500 kg – należy wybrać wersję o gęstości splotu na poziomie 90 g/m2. Gdy mowa o 1000 kg – 160 g/m2, a gdy zawartość waży 1500 kg – koniecznie decyduj się na worek o gęstości splotu na poziomie 180 g/m2.

 Rodzajów worków Big Bag jest tak samo wiele, jak i zastosowań. Dlatego przed wyborem zawsze warto zapytać sprzedawcę, tak by produkt został dobrze dobrany do potrzeb magazynowych i transportowych danego przedsiębiorstwa.

Źródło: Materiały Magazynuj.pl

Worek typu Big Bag.
Magazynuj.pl
Worek typu Big Bag.
Magazynuj.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA