REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie jest zastosowanie worków typu Big Bag?

Subskrybuj nas na Youtube
Jakie jest zastosowanie worków typu Big Bag?
Jakie jest zastosowanie worków typu Big Bag?
Magazynuj.pl

REKLAMA

REKLAMA

Wytrzymałość, różnorodność rozmiarów i różnorodność materiałów, z których są skonstruowane sprawiają, że worki typu Big Bag znajdą szerokie zastosowanie w branży logistycznej.

Czym są worki typu Big Bag?

Wspólnym mianownikiem różnych rodzajów worków Big Bag jest ich trwałość, pozwalająca na zastosowanie w wielu branżach, m.in. budowlanej, chemicznej czy rolno-spożywczej. W kontenerach można bowiem gromadzić i przewozić tak samo żwir, piasek, granulaty, jak i materiały budowlane, resztki produkcyjne czy chemikalia.

REKLAMA

Odwiedź nasz serwis Logistyka

REKLAMA

To, co jeszcze wyróżnia worki Big Bag to dostępność różnych wymiarów oraz wersji, powalających na dobór rozwiązań do różnych zastosowań. Dziś jednymi z popularniejszych są Big Bagi o gabarytach 62,5 x 62,5 x 120 cm, które w zależności od potrzeb wyposażane są w jeden lub dwa uchwyty, dna: płaskie lub z lejem spustowym, a także wkłady foliowe zapewniające szczelność. Te worki najczęściej można spotka się w firmach, w których standardem jest gromadzenie materiałów, typu: gruz, kostki (granitowe/brukowe), odpady z budowy, a także ziemia, nawozy, trawa czy zboże.

Drugim popularnym wymiarem worków Big Bag jest 90 x 90 x 120 cm. Z racji sporych gabarytów, najczęściej wykorzystuje się je w przemyśle oraz rolnictwie. Posiadają otwarte wieko, płaskie dno oraz cztery uchwyty. Ponieważ wyposażone są także w lej zsypowy, bardzo często można je znaleźć na wyposażeniu rolników, który wykorzystują worki do przechowywania i transportu zbóż, przede wszystkim: kukurydzy, pszenicy, jęczmienia, prosa, owsa czy żyta.

Zastosowanie worków typu Big Bag

REKLAMA

Obok dostępności wymiarów, worki Big Bag różnią się także materiałem, z jakiego zostały wykonane. Jednymi z popularniejszych są kontenery z tkaniny powlekanej, która ma zapobiegać przenikaniu wilgoci. Te produkty najczęściej sprawdzają się przy magazynowaniu i transporcie produktów pylących oraz innych, nie wymagających cyrkulacji powietrza. Warto o tym pamiętać, bo jak tłumaczy Kamil Wojciechowski, ekspert ze sklepu Magazynuj.pl: - Worki wykonane z tkaniny powlekanej nie nadają się do przechowywania produktów świeżych i spożywczych. Niestety, szczególnie rolnicy często wybierają tego typu Big Bagi, sugerując się ich wysoką wytrzymałością. Tymczasem zbiory, jak warzywa czy zboża, magazynowane w workach wykonanych z materiałów nieprzepuszczających powietrza, mogą ulegać gniciu i niszczeniu. Dlatego, gdy Big Bagi mają służyć do magazynowania takich materiałów, jak pszenica, jęczmień, pros, owies czy żyto, lepiej wybrać te, które zostały wykonane z tkaniny niepowlekanej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na koniec pamiętajmy o udźwigu worków Big Bag, którego wartość determinuje gramatura materiału. Gdy kontener ma pomieścić produkty o wadze do 500 kg – należy wybrać wersję o gęstości splotu na poziomie 90 g/m2. Gdy mowa o 1000 kg – 160 g/m2, a gdy zawartość waży 1500 kg – koniecznie decyduj się na worek o gęstości splotu na poziomie 180 g/m2.

 Rodzajów worków Big Bag jest tak samo wiele, jak i zastosowań. Dlatego przed wyborem zawsze warto zapytać sprzedawcę, tak by produkt został dobrze dobrany do potrzeb magazynowych i transportowych danego przedsiębiorstwa.

Źródło: Materiały Magazynuj.pl

Worek typu Big Bag.
Magazynuj.pl
Worek typu Big Bag.
Magazynuj.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA