REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gdzie przechowywać skuter lub motocykl?

Gdzie przechowywać skuter lub motocykl?
Gdzie przechowywać skuter lub motocykl?
Sejfboksy
Sejfboksy

REKLAMA

REKLAMA

Gdzie przechowywać skuter lub motocykl? To pytanie zadaje sobie wiele osób noszących się z zamiarem zakupu jednośladu. Okazuje się, ze zamiast wynajmować garaż, coraz więcej osób korzysta z magazynów samoobsługowych (self storage).

Właściciele m.in. motocykli i skuterów coraz częściej zamiast garaży decydują się na przechowywanie swoich niewielkich pojazdów  w magazynach samoobsługowych (self storage). Z takich rozwiązań chętnie korzystają także posiadacze aut. Ci ostatni w magazynach przechowują m.in. części zamienne, narzędzia, dziecięce foteliki i zimowe opony. Czym są magazyny self storage i jakie rozwiązania dają zmotoryzowanym?

REKLAMA

REKLAMA

Gdzie przechowywać skuter lub motocykl?

Wynajem lub kupno garażu to już nie jedyna opcja dla zmotoryzowanych. W Polsce coraz popularniejsze stają się magazyny samoobsługowe, które umożliwiają przechowywanie niewielkich pojazdów oraz części samochodowych. Moda na taką alternatywę do Polski przywędrowała z USA, gdzie od lat wykorzystuje się je w zastępstwie garaży m.in. dla skuterów.

Zobacz też: Rekompensata za zbyt późno wypłacone odszkodowanie?

REKLAMA

W Polsce taki pomysł również trafia na podatny grunt. Powód? Coraz rzadziej decydujemy się na wynajem lub kupno garażu, zwłaszcza jeśli poruszamy się jednośladem. - Magazyn samoobsługowy może być alternatywą dla garażu, zwłaszcza jeśli nie potrzebujemy dużej powierzchni. Pomieszczenie tego typu może spełniać podobną funkcję - mówi Aleksandra Suwała, przedstawicielka magazynów Sejfboksy w Sosnowcu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

I rzeczywiście, self storage to nic innego jak zamykane na kłódkę komórki magazynowe o różnych wymiarach, do których dostęp ma jedynie ich użytkownik. Znaleźć je można najczęściej na obrzeżach dużych miast w specjalnych, przystosowanych do tego celu halach.  Ich podstawową cechą jest to, że można z nich korzystać o dowolnej porze dnia i nocy, 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę. - Parkując w magazynie motocykl lub skuter mamy do niego nieograniczony dostęp, tak jak w przypadku garażu  - mówi Aleksandra Suwała.

Przechowalnie są strzeżone

Jest jednak jeden element, który odróżnia tego typu magazyny od garaży. Przechowalnie są znacznie bezpieczniejsze. Hala, w której znajdują się boksy jest zwykle stale monitorowana. Całości pilnuje także ochrona. Dostęp do hali, w które znajduje się przechowalnia z motorem lub quadem możliwy jest jedynie po wprowadzeniu indywidualnego kodu. Z kolei sam boks może otworzyć wyłącznie osoba wynajmująca. - To tak jakbyśmy zostawili swój motocykl, opony lub bagażnik dachowy w metalowym sejfie, bez ryzyka, że ktoś nas nocą okradnie - mówi przedstawicielka Sejfboksów.

Co więcej, przechowując pojazd lub części samochodowe w magazynie samoobsługowym nie ma także ryzyka, że te zawilgną lub zardzewieją. - Zawartość boksu  nie jest narażona na działanie czynników atmosferycznych i gryzoni. Pomieszczenie jest szczelne, panuje w  nim stała temperatura i wilgotność powietrza, nie ma więc ryzyka pojawienia się rdzy czy namoknięcia materiałowych powierzchni - wylicza przedstawicielka Sejfboksów.

Zobacz też: Kiedy będą uruchomione warszawskie fotoradary?

Także dla quadów

W praktyce oznacza to, że można przechowywać w boksach praktycznie wszystko, co związane z motoryzacją. W przypadku właścicieli jednośladów są to najczęściej motocykle, motorowery, skutery, quady, a nawet sagway'e, skutery wodne oraz skutery śnieżne. Posiadacze samochodów najczęściej wykorzystują self storage do składowania wszystkiego, co nie mieści się już w bagażniku. - Standardowo boksy służą za przechowalnię opon zimowych, letnich i opon zapasowych, często umieszcza się w nich także nieużywane foteliki dziecięce, bagażniki dachowe oraz części zamienne do samochodów - wylicza Aleksandra Suwała.

W odróżnieniu od garażu rozmiar boksu można wybrać w zależności od potrzeb. Nie zawsze musi to być aż 10 metrowa przechowalnia, zwłaszcza jeśli chce się składować w niej np. tylko opony zimowe. - Opcji jest wiele. Zmotoryzowani mają do swojej dyspozycji zarówno niewielkie boksy mające od 1 m sześciennego do 2 m kw. w których można przechowywać np. części samochodowe, opony, środki służące do konserwacji samochodu, jak również nieco większe boksy, bo mające od 3 do 5 m kw. i mogące pomieścić już np. bagażnik rowerowy czy zdemontowane tylne fotele samochodowe. Z kolei boksy mające 10 m kw. najczęściej mogą pomieścić sporych rozmiarów Harley'a, kilka skuterów lub niewielką przyczepę, a także wszelkie akcesoria w tym kaski, ubrania i ochraniacze - mówi przedstawicielka Sejfboksów.

Zobacz też: Konsekwencje rozbicia leasingowanego samochodu

Ile kosztuje sejfboks?

Ceny wynajmu boksów, zwłaszcza jeśli, rozważa się boks na motocykl, porównywalne są z cenami najmu garaży. Boks mający 10 m kw., czyli powierzchnię jak garaż, to miesięczny wydatek rzędu 500 zł netto. Im mniejsza powierzchnia, tym cena najmu jest niższa. Za niewielką skrytkę, mającą 1 m sześcienny, która pomieści np. opony lub środki czystości zapłacić trzeba 50 zł netto miesięcznie. Opłata miesięczna zmienia się jednak w zależności od długości najmu. Im jest on dłuższy tym miesięczny koszt jest mniejszy. - Cenowo najem zbliżony jest do cen najmu garaży, z jedną tylko różnicą. W przeciwieństwie do garażu, przechowalnie są w pełni zabezpieczone zarówno przed potencjalnymi złodziejami, jak również przed czynnikami zewnętrznymi. Pod tym względem wynajem boksu jest bardziej opłacalny, zwłaszcza jeśli chcemy przechować cenniejsze pojazdy lub części samochodowe - mówi Aleksandra Suwała.

Znawcy rynku wskazują na jeszcze jeden plus tego typu rozwiązania. Magazyn można wynajmować sezonowo, w razie pojawienia się potrzeby. Z takiego rozwiązania korzystają np. właściciele skuterów i motocykli, którzy wyjeżdżają na wakacje i nie mają gdzie pozostawić swojego pojazdu. Sezonowo z przechowalni korzystają także rowerzyści, którzy w ten sposób składują  rowery, ale także bagażniki rowerowe.

Decydując się na tego typu przechowywanie należy pamiętać jednak o kilku zasadach - podkreślają eksperci. - Pojazdy mogą znajdować się w boksach tylko z pustym bakiem, co ma zapobiec jakiemukolwiek zagrożeniu pożarowemu i  zabrudzeniom. W przechowalniach nie można także składować materiałów niebezpiecznych i łatwopalnych, w tym kanistrów z benzyną czy olejem silnikowym - wylicza przedstawicielka Sejfboksów.

Jak przygotować motocykl do przechowywania?

Eksperci radzą także, aby decydując się na przechowanie motocykla w boksie, odpowiednio go przygotować do tego, zwłaszcza jeśli nie planujemy jeździć na nim w najbliższym czasie.  - Upewnijmy się, że system chłodzący jest szczelny. Warto również napełnić opony, tak aby pojazd nie utracił stabilność stojąc przez wiele tygodni w boksie. Warto zadbać także o akumulator, ten może się rozładować, zwłaszcza po długim przechowywaniu motocykla. Baterie należy wyjąć i podpiąć do ładowarki, uchroni nas to przed całkowitym rozładowaniem. Warto także przed zostawieniem motocykla w boksie wyczyścić go i osuszyć. Motocykl w boksie może stać tylko ze spuszczonym bakiem - mówi Aleksandra Suwała

Warto wiedzieć, że przechowywanie jednośladu czy części samochodowych to tylko niektóre z zastosowań magazynów self-storage. Powszechnie w takich miejscach przechowuje się również m.in. meble, antyki, ubrania, książki, sprzęt sportowy, nieużywany sprzęt AGD oraz elektronikę, a także wyposażenie np. pokoju dziecięcego i cenne kolekcje.

Źródło: Materiały prasowe Sejfboksy

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA