REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowości Hondy na 2012: NC 700S i NC 700X

Subskrybuj nas na Youtube
Honda NC 700 X -bok
Honda NC 700 X -bok
Fot. Honda

REKLAMA

REKLAMA

Honda wychodzi naprzeciw potrzebom „szarych użytkowników” jednośladów, którzy marzą o zgrabnym, ekonomicznym sprzęcie do codziennych dojazdów do pracy. NC 700S to zupełnie nowy naked-bike, a jego brat NC 700X narobi pewnie sporo zamieszania w klasie crossover.

Z jednej strony japońskie (i nie tylko) koncerny prześcigają się w tworzeniu coraz to bardziej przebojowych patentów w zaawansowanych technicznie supersportach i podnoszą ich i tak już zapierające dech w piersiach osiągi. Z drugiej strony mamy jednak przeciętnych motocyklistów, którzy stanowią obszerny target, spragniony tanich i niezawodnych rozwiązań, czegoś na miarę kultowego Suzuki GS 500, albo Hondy CB.

REKLAMA

Zobacz też: Nowość 2012: Junak JetMax 250

Honda NC 700S/X to zupełnie nowy motocykl klasy średniej, stworzony z myślą o takich właśnie typowych użytkownikach jednośladów. Oba modele zapewne nie przyprawią nikogo o zawrót głowy ani zawał serca z zachwytu, jednak znakomicie sprawdzą się w wielkim mieście.

Honda NC 700S

Ten naked-bike przypadnie do gustu zarówno początkującym jeźdźcom, jak i tym bardziej doświadczonym, którzy już się wyszaleli i szukają praktycznego, miejskiego sprzętu na co dzień. Szczupła sylwetka umożliwi przeciśnięcie się przez korki, a nisko położony środek ciężkości znacznie ułatwi wszelkie manewry.

Zobacz też: Kymco Agility

Dalszy ciąg materiału pod wideo

NC 700S został tak wyważony dzięki umieszczeniu zbiornika paliwa w nietypowym miejscu – pod siedzeniem. Tam, gdzie zwykle znajduje się bak, konstruktorzy umieścili obszerny schowek, mieszczący nawet kask.

REKLAMA

Serce motocykla to nowa jednostka napędowa Hondy, ta sama która znalazła się w modelu Integra. Rzędowy dwucylindrowiec o pojemności skokowej 670 ccm przypomina silniki typu V2, dzięki takim zabiegom jak przestawienie czopów wału korbowego o 270 stopni.

Moc maksymalna 48 KM przy 6250 obr/min i moment obrotowy 60 Nm przy 4750 obr/min to liczby brzmiące dość skromnie, jednak sam producent zakłada, że NC 700S nie jest przeznaczona dla fanów ekstremalnych wrażeń. Na uwagę zasługuje niskie zużycie paliwa – 3,6 l na 100 km.

Zobacz też: Keeway Matrix 50

Opcjonalnie Honda NC 700S może być wyposażona w dwusprzęgłową przekładnię DCT umożliwiającą zmianę biegów bez użycia sprzęgła, w trybie manualnym bądź automatycznym. Również w opcji dostępny jest zintegrowany system hamulcowy Combined ABS. Ceny modelu zaczynają się od 24 300 zł.

Honda NC 700X

Bratni model NC w stylu adventure różni się od swej typowo miejskiej wersji jedynie szczegółami. Odmienna jest oczywiście stylistyka, choć również mamy tu do czynienia z wyglądem do bólu poprawnym.

Zawieszenie zostało podwyższone i zmodyfikowane pod kątem motocykla klasy crossover. By zapewnić wyższy komfort w podróży, skoki zawieszeń w tym modelu ustawione zostały na poziomie 153,5 mm z przodu i 150 mm z tyłu.

Zobacz też: Vespa LX

Nieco wzmocniony silnik dysponuje mocą 52 KM i momentem obrotowym wynoszącym 62 Nm. Podobnie, jak w przypadku Hondy NC 700S, jest on oszczędny i ma charakteryzować się wysoką kulturą pracy.

Również NC 700X możemy nabyć w upgrade'owanej wersji z dwusprzęgłową przekładnią i systemem Combined ABS. Już teraz Honda NC 700X została ochrzczona następcą modelu Transalp. Jej ceny zaczynają się od 25 000 zł.

Honda NC 700 S -bok
Fot. Honda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA