REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowości Hondy na 2012: NC 700S i NC 700X

Subskrybuj nas na Youtube
Honda NC 700 X -bok
Honda NC 700 X -bok
Fot. Honda

REKLAMA

REKLAMA

Honda wychodzi naprzeciw potrzebom „szarych użytkowników” jednośladów, którzy marzą o zgrabnym, ekonomicznym sprzęcie do codziennych dojazdów do pracy. NC 700S to zupełnie nowy naked-bike, a jego brat NC 700X narobi pewnie sporo zamieszania w klasie crossover.

Z jednej strony japońskie (i nie tylko) koncerny prześcigają się w tworzeniu coraz to bardziej przebojowych patentów w zaawansowanych technicznie supersportach i podnoszą ich i tak już zapierające dech w piersiach osiągi. Z drugiej strony mamy jednak przeciętnych motocyklistów, którzy stanowią obszerny target, spragniony tanich i niezawodnych rozwiązań, czegoś na miarę kultowego Suzuki GS 500, albo Hondy CB.

REKLAMA

Zobacz też: Nowość 2012: Junak JetMax 250

Honda NC 700S/X to zupełnie nowy motocykl klasy średniej, stworzony z myślą o takich właśnie typowych użytkownikach jednośladów. Oba modele zapewne nie przyprawią nikogo o zawrót głowy ani zawał serca z zachwytu, jednak znakomicie sprawdzą się w wielkim mieście.

Honda NC 700S

Ten naked-bike przypadnie do gustu zarówno początkującym jeźdźcom, jak i tym bardziej doświadczonym, którzy już się wyszaleli i szukają praktycznego, miejskiego sprzętu na co dzień. Szczupła sylwetka umożliwi przeciśnięcie się przez korki, a nisko położony środek ciężkości znacznie ułatwi wszelkie manewry.

Zobacz też: Kymco Agility

Dalszy ciąg materiału pod wideo

NC 700S został tak wyważony dzięki umieszczeniu zbiornika paliwa w nietypowym miejscu – pod siedzeniem. Tam, gdzie zwykle znajduje się bak, konstruktorzy umieścili obszerny schowek, mieszczący nawet kask.

REKLAMA

Serce motocykla to nowa jednostka napędowa Hondy, ta sama która znalazła się w modelu Integra. Rzędowy dwucylindrowiec o pojemności skokowej 670 ccm przypomina silniki typu V2, dzięki takim zabiegom jak przestawienie czopów wału korbowego o 270 stopni.

Moc maksymalna 48 KM przy 6250 obr/min i moment obrotowy 60 Nm przy 4750 obr/min to liczby brzmiące dość skromnie, jednak sam producent zakłada, że NC 700S nie jest przeznaczona dla fanów ekstremalnych wrażeń. Na uwagę zasługuje niskie zużycie paliwa – 3,6 l na 100 km.

Zobacz też: Keeway Matrix 50

Opcjonalnie Honda NC 700S może być wyposażona w dwusprzęgłową przekładnię DCT umożliwiającą zmianę biegów bez użycia sprzęgła, w trybie manualnym bądź automatycznym. Również w opcji dostępny jest zintegrowany system hamulcowy Combined ABS. Ceny modelu zaczynają się od 24 300 zł.

Honda NC 700X

Bratni model NC w stylu adventure różni się od swej typowo miejskiej wersji jedynie szczegółami. Odmienna jest oczywiście stylistyka, choć również mamy tu do czynienia z wyglądem do bólu poprawnym.

Zawieszenie zostało podwyższone i zmodyfikowane pod kątem motocykla klasy crossover. By zapewnić wyższy komfort w podróży, skoki zawieszeń w tym modelu ustawione zostały na poziomie 153,5 mm z przodu i 150 mm z tyłu.

Zobacz też: Vespa LX

Nieco wzmocniony silnik dysponuje mocą 52 KM i momentem obrotowym wynoszącym 62 Nm. Podobnie, jak w przypadku Hondy NC 700S, jest on oszczędny i ma charakteryzować się wysoką kulturą pracy.

Również NC 700X możemy nabyć w upgrade'owanej wersji z dwusprzęgłową przekładnią i systemem Combined ABS. Już teraz Honda NC 700X została ochrzczona następcą modelu Transalp. Jej ceny zaczynają się od 25 000 zł.

Honda NC 700 S -bok
Fot. Honda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA