Nowości Hondy na 2012: NC 700S i NC 700X
REKLAMA
REKLAMA
Z jednej strony japońskie (i nie tylko) koncerny prześcigają się w tworzeniu coraz to bardziej przebojowych patentów w zaawansowanych technicznie supersportach i podnoszą ich i tak już zapierające dech w piersiach osiągi. Z drugiej strony mamy jednak przeciętnych motocyklistów, którzy stanowią obszerny target, spragniony tanich i niezawodnych rozwiązań, czegoś na miarę kultowego Suzuki GS 500, albo Hondy CB.
REKLAMA
Zobacz też: Nowość 2012: Junak JetMax 250
Honda NC 700S/X to zupełnie nowy motocykl klasy średniej, stworzony z myślą o takich właśnie typowych użytkownikach jednośladów. Oba modele zapewne nie przyprawią nikogo o zawrót głowy ani zawał serca z zachwytu, jednak znakomicie sprawdzą się w wielkim mieście.
Honda NC 700S
Ten naked-bike przypadnie do gustu zarówno początkującym jeźdźcom, jak i tym bardziej doświadczonym, którzy już się wyszaleli i szukają praktycznego, miejskiego sprzętu na co dzień. Szczupła sylwetka umożliwi przeciśnięcie się przez korki, a nisko położony środek ciężkości znacznie ułatwi wszelkie manewry.
Zobacz też: Kymco Agility
NC 700S został tak wyważony dzięki umieszczeniu zbiornika paliwa w nietypowym miejscu – pod siedzeniem. Tam, gdzie zwykle znajduje się bak, konstruktorzy umieścili obszerny schowek, mieszczący nawet kask.
REKLAMA
Serce motocykla to nowa jednostka napędowa Hondy, ta sama która znalazła się w modelu Integra. Rzędowy dwucylindrowiec o pojemności skokowej 670 ccm przypomina silniki typu V2, dzięki takim zabiegom jak przestawienie czopów wału korbowego o 270 stopni.
Moc maksymalna 48 KM przy 6250 obr/min i moment obrotowy 60 Nm przy 4750 obr/min to liczby brzmiące dość skromnie, jednak sam producent zakłada, że NC 700S nie jest przeznaczona dla fanów ekstremalnych wrażeń. Na uwagę zasługuje niskie zużycie paliwa – 3,6 l na 100 km.
Zobacz też: Keeway Matrix 50
Opcjonalnie Honda NC 700S może być wyposażona w dwusprzęgłową przekładnię DCT umożliwiającą zmianę biegów bez użycia sprzęgła, w trybie manualnym bądź automatycznym. Również w opcji dostępny jest zintegrowany system hamulcowy Combined ABS. Ceny modelu zaczynają się od 24 300 zł.
Honda NC 700X
Bratni model NC w stylu adventure różni się od swej typowo miejskiej wersji jedynie szczegółami. Odmienna jest oczywiście stylistyka, choć również mamy tu do czynienia z wyglądem do bólu poprawnym.
Zawieszenie zostało podwyższone i zmodyfikowane pod kątem motocykla klasy crossover. By zapewnić wyższy komfort w podróży, skoki zawieszeń w tym modelu ustawione zostały na poziomie 153,5 mm z przodu i 150 mm z tyłu.
Zobacz też: Vespa LX
Nieco wzmocniony silnik dysponuje mocą 52 KM i momentem obrotowym wynoszącym 62 Nm. Podobnie, jak w przypadku Hondy NC 700S, jest on oszczędny i ma charakteryzować się wysoką kulturą pracy.
Również NC 700X możemy nabyć w upgrade'owanej wersji z dwusprzęgłową przekładnią i systemem Combined ABS. Już teraz Honda NC 700X została ochrzczona następcą modelu Transalp. Jej ceny zaczynają się od 25 000 zł.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.