REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowość 2012: Zipp Parco 50

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Matelska
Zipp Parco
Zipp Parco
Fot. Zipp

REKLAMA

REKLAMA

Miłośnicy skuterów zwykle na pierwszym miejscu cenią sobie walory praktyczne swoich pojazdów, walor ekonomiczny w szczególności. Nowa propozycja marki Zipp – skuter Parco 50 jest właśnie do takich klientów skierowana, gdyż jej najważniejsza zaleta to niskie spalanie.

Chińska marka Zipp na sezon 2012 przygotowała szereg nowości dla fanów skuterów i motorowerów. Jedną z nich jest Parco 50, nad którym producenci, jak twierdzą, pracowali od roku. Celem było stworzenie jak najoszczędniejszego skutera.

REKLAMA

Zobacz też: Zipp Pro 50 2012

Sama nazwa Parco pochodzi z włoskiego slangu i oznacza tani i poręczny pojazd. Zipp Parco 50 jest więc ekonomiczny i ekologiczny, co podkreśla jego design. Plastiki w zielono-biało-czarnym malowaniu mają nawet seledynowy listek i napis „economic”.

Cóż, nie jest to raczej maszyna dla szpanujących pseudo gangsterów, raczej dla początkujących, którzy szukają czegoś możliwie taniego i przyjaznego w użytkowaniu. Kolorystyka i łagodne linie z wzorami z carbonu mogą się zwłaszcza spodobać jeźdźcom płci pięknej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowość 2012: Yamaha Xenter 150

Stonowana stylistyka wiąże się jednak z kilkoma nowymi rozwiązaniami, jak przeniesienie lamp i zamontowanie pod siedzeniem pojemnego schowka, mieszczącego kask integralny, co jest niespotykane w przypadku tak małych pojemności.

Ponieważ Zipp Parco ma być przede wszystkim sprzętem jak najużyteczniejszym, w standardzie znajdziemy również kufer, przydatny przy dłuższych wyprawach. Parco 50 ma dziesięciocalowe koła i nisko umieszczoną kanapę – to z uwagi na osoby dopiero uczące się jeździć na skuterze.

Zobacz też: Kawasaki ZZR 1400 2012

Jednostką napędową nowego Zippa jest jednocylindrowy, czterosuwowy silnik chłodzony powietrzem. Pojemność 49 ccm pozwala na korzystanie z tego skutera osobom posiadającym kartę motorowerową (od 2013 roku prawo jazdy kategorii AM) lub po prostu mającym ukończone osiemnaście lat.

Moc maksymalna wynosi 3 KM przy 7500 obr./min. Spalanie według producenta powinno wynieść nie więcej niż 2-2,5 litra na 100 km i to ono ma być głównym czynnikiem działającym na korzyść Zippa Parco. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 5,5 litra.

Zobacz też: Nowość Kawasaki: Versys 1000

Przednie zawieszenie to tradycyjny widelec teleskopowy, z tyłu znajdziemy pojedynczy element resorująco-tłumiący. O bezpieczeństwo jeźdźca zadbają hamulce – przedni hydrauliczny tarczowy i tylny mechaniczny bębnowy.

Całość jest już dostępna w Polsce – wkrótce przekonamy się, czy wiosenne kolory przekonają rodzimych miłośników skuterów i czy Zipp Parco 50 rzeczywiście jest tak ekonomiczny, jak twierdzą producenci.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

REKLAMA

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA