REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowość 2012: Zipp Parco 50

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Matelska
Zipp Parco
Zipp Parco
Fot. Zipp

REKLAMA

REKLAMA

Miłośnicy skuterów zwykle na pierwszym miejscu cenią sobie walory praktyczne swoich pojazdów, walor ekonomiczny w szczególności. Nowa propozycja marki Zipp – skuter Parco 50 jest właśnie do takich klientów skierowana, gdyż jej najważniejsza zaleta to niskie spalanie.

Chińska marka Zipp na sezon 2012 przygotowała szereg nowości dla fanów skuterów i motorowerów. Jedną z nich jest Parco 50, nad którym producenci, jak twierdzą, pracowali od roku. Celem było stworzenie jak najoszczędniejszego skutera.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Zipp Pro 50 2012

Sama nazwa Parco pochodzi z włoskiego slangu i oznacza tani i poręczny pojazd. Zipp Parco 50 jest więc ekonomiczny i ekologiczny, co podkreśla jego design. Plastiki w zielono-biało-czarnym malowaniu mają nawet seledynowy listek i napis „economic”.

REKLAMA

Cóż, nie jest to raczej maszyna dla szpanujących pseudo gangsterów, raczej dla początkujących, którzy szukają czegoś możliwie taniego i przyjaznego w użytkowaniu. Kolorystyka i łagodne linie z wzorami z carbonu mogą się zwłaszcza spodobać jeźdźcom płci pięknej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowość 2012: Yamaha Xenter 150

Stonowana stylistyka wiąże się jednak z kilkoma nowymi rozwiązaniami, jak przeniesienie lamp i zamontowanie pod siedzeniem pojemnego schowka, mieszczącego kask integralny, co jest niespotykane w przypadku tak małych pojemności.

Ponieważ Zipp Parco ma być przede wszystkim sprzętem jak najużyteczniejszym, w standardzie znajdziemy również kufer, przydatny przy dłuższych wyprawach. Parco 50 ma dziesięciocalowe koła i nisko umieszczoną kanapę – to z uwagi na osoby dopiero uczące się jeździć na skuterze.

Zobacz też: Kawasaki ZZR 1400 2012

Jednostką napędową nowego Zippa jest jednocylindrowy, czterosuwowy silnik chłodzony powietrzem. Pojemność 49 ccm pozwala na korzystanie z tego skutera osobom posiadającym kartę motorowerową (od 2013 roku prawo jazdy kategorii AM) lub po prostu mającym ukończone osiemnaście lat.

Moc maksymalna wynosi 3 KM przy 7500 obr./min. Spalanie według producenta powinno wynieść nie więcej niż 2-2,5 litra na 100 km i to ono ma być głównym czynnikiem działającym na korzyść Zippa Parco. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 5,5 litra.

Zobacz też: Nowość Kawasaki: Versys 1000

Przednie zawieszenie to tradycyjny widelec teleskopowy, z tyłu znajdziemy pojedynczy element resorująco-tłumiący. O bezpieczeństwo jeźdźca zadbają hamulce – przedni hydrauliczny tarczowy i tylny mechaniczny bębnowy.

Całość jest już dostępna w Polsce – wkrótce przekonamy się, czy wiosenne kolory przekonają rodzimych miłośników skuterów i czy Zipp Parco 50 rzeczywiście jest tak ekonomiczny, jak twierdzą producenci.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

REKLAMA

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

REKLAMA