Nowość 2012: Zipp Parco 50
REKLAMA
REKLAMA
Chińska marka Zipp na sezon 2012 przygotowała szereg nowości dla fanów skuterów i motorowerów. Jedną z nich jest Parco 50, nad którym producenci, jak twierdzą, pracowali od roku. Celem było stworzenie jak najoszczędniejszego skutera.
REKLAMA
Zobacz też: Zipp Pro 50 2012
Sama nazwa Parco pochodzi z włoskiego slangu i oznacza tani i poręczny pojazd. Zipp Parco 50 jest więc ekonomiczny i ekologiczny, co podkreśla jego design. Plastiki w zielono-biało-czarnym malowaniu mają nawet seledynowy listek i napis „economic”.
Cóż, nie jest to raczej maszyna dla szpanujących pseudo gangsterów, raczej dla początkujących, którzy szukają czegoś możliwie taniego i przyjaznego w użytkowaniu. Kolorystyka i łagodne linie z wzorami z carbonu mogą się zwłaszcza spodobać jeźdźcom płci pięknej.
Zobacz też: Nowość 2012: Yamaha Xenter 150
Stonowana stylistyka wiąże się jednak z kilkoma nowymi rozwiązaniami, jak przeniesienie lamp i zamontowanie pod siedzeniem pojemnego schowka, mieszczącego kask integralny, co jest niespotykane w przypadku tak małych pojemności.
Ponieważ Zipp Parco ma być przede wszystkim sprzętem jak najużyteczniejszym, w standardzie znajdziemy również kufer, przydatny przy dłuższych wyprawach. Parco 50 ma dziesięciocalowe koła i nisko umieszczoną kanapę – to z uwagi na osoby dopiero uczące się jeździć na skuterze.
Zobacz też: Kawasaki ZZR 1400 2012
Jednostką napędową nowego Zippa jest jednocylindrowy, czterosuwowy silnik chłodzony powietrzem. Pojemność 49 ccm pozwala na korzystanie z tego skutera osobom posiadającym kartę motorowerową (od 2013 roku prawo jazdy kategorii AM) lub po prostu mającym ukończone osiemnaście lat.
Moc maksymalna wynosi 3 KM przy 7500 obr./min. Spalanie według producenta powinno wynieść nie więcej niż 2-2,5 litra na 100 km i to ono ma być głównym czynnikiem działającym na korzyść Zippa Parco. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 5,5 litra.
Zobacz też: Nowość Kawasaki: Versys 1000
Przednie zawieszenie to tradycyjny widelec teleskopowy, z tyłu znajdziemy pojedynczy element resorująco-tłumiący. O bezpieczeństwo jeźdźca zadbają hamulce – przedni hydrauliczny tarczowy i tylny mechaniczny bębnowy.
Całość jest już dostępna w Polsce – wkrótce przekonamy się, czy wiosenne kolory przekonają rodzimych miłośników skuterów i czy Zipp Parco 50 rzeczywiście jest tak ekonomiczny, jak twierdzą producenci.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA