Nowości Harley-Davidson: Sportster 72 i Softail Slim
REKLAMA
REKLAMA
Harley-Davidson – ta marka nie potrzebuje reklamy, dla wielu fanów jednośladów jest klasą sama dla siebie. Trzeba również przyznać, że ekipa HD robi wiele, aby przyciągnąć coraz młodszego klienta i by Harleye nie kojarzyły się tylko z czasami dawnej świetności. Przyjrzyjmy się bliżej propozycjom na sezon 2012.
REKLAMA
Zobacz też: Honda Integra – skuter czy motocykl?
Sportster 72
Tak zwany Seventy Two został skonstruowany przede wszystkim na bazie znanych już komponentów z poprzednich modeli Harleya, głównie ze Spoststera 1200, mimo to wygląda zaskakująco świeżo i oryginalnie. Stylizowany na lata 70. sprzęt cieszy oko dużą ilością chromów, brokatowym lakierem i wysoką kierownicą typu mini-ape, można więc śmiało nazwać go „szpanerskim”.
Sportster 72 dostępny jest w trzech malowaniach – klasycznym Denim Black, niebieskim Big Blue Pearl oraz najbardziej efektownym Hard Candy Big Red Flake. Ten ostatni z pewnością wyróżni się pośród klasycznych, ciemnych cruiserów.
Zobacz też: Honda Gold Wing 2012
Wrażenie robią również wysmakowane detale – chromowane koła szprychowe o wielkości 16 i 21 cali z białymi bokami opon, przycięty tylni błotnik, czy pojedyncze winylowe siodło z teksturą. Stylowy zbiornik paliwa w kształcie orzeszka mieści zaledwie 7,9 l, jest więc totalnie niepraktyczny, ale przecież nie o to w tym modelu chodzi.
Ten motocykl przede wszystkim ma wyglądać, a dopiero później jeździć, trudno jednak mieć zastrzeżenia co do jednostki napędowej. Serducho maszyny to chłodzony powietrzem silnik Evolution o pojemności 1200 ccm, wyposażony w elektroniczny, sekwencyjny wtrysk paliwa. Moment obrotowy wynosi 96 Nm przy 3500 obr./min.
Zobacz też: Honda CBR 1000RR Fireblade 2012
Softail Slim
Harley-Davidson Softail Slim to już sprzęt w zupełnie innym klimacie. Przywodzi na myśl garażowe customy z lat 40. i 50. Przypomina również znane i lubiane modele HD, jak Fat Boy, czy Fat Bob, jest jedynie, jak sama nazwa wskazuje, mniej masywny.
Softail z pewnością mniej wyróżniać się będzie na drodze od Sporstera, jest jest jednak bardzo klimatyczny i zdecydowanie może się podobać. Oszczędniejsza stylizacja przejawia się między innymi prostymi liniami, niewielką ilością chromowanych elementów i nisko umieszczonym siedzeniem. Szeroka kierownica typu Hollywood z rozpórką, czarna konsola „kocie oko” z tarczą prędkościomierza w stylu retro i monochromatyczny ciemny lakier tworzą bardzo klasyczną, lekko mroczną całość.
Zobacz też: Honda CB500
Softaila napędza montowany na sztywno w ramie, chłodzony powietrzem, balansowany silnik Twin Cam 103B o imponującej pojemności 1690 ccm z automatycznym dekompresatorem ACR. Moment obrotowy 132 Nm osiągany jest przy 3250 obr./min. Model ten wyróżnia sześciostopniowa skrzynia biegów typu Cruise Drive i zbiornik typu Fat Bob, mieszczący 18,9 l paliwa.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.