REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Honda Integra – skuter czy motocykl?

Anna Matelska
Honda Integra
Honda Integra
Fot. Honda

REKLAMA

REKLAMA

Na rok 2012 Honda przygotowała wiele niespodzianek dla fanów jednośladów. Maszyna o nazwie Integra to swego rodzaju hybryda skutera z motocyklem. Czy okaże się strzałem w dziesiątkę?

Pojawienie się na rynku Integry nieźle namieszało w świecie jednośladów. Jak twierdzą sami twórcy, ma ona łączyć łatwość obsługi i komfort skutera z osiągami, wyposażeniem i frajdą z jazdy charakterystyczną dla motocykla.

REKLAMA

REKLAMA

Wygląd

REKLAMA

Integra prezentuje się podobnie do klasycznego maxiskutera, choć w stylistyce można znaleźć nawiązania do VFR 1200F. Charakterystyczny jest przód jednośladu w kształcie klina z wielozwierciadłową lampą zespoloną z kierunkowskazami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Honda Gold Wing 2012

Pod siedzeniem znajduje się piętnastolitrowy schowek, który pomieści na przykład kask. W głównej owiewce mamy również drugi schowek, do przewożenia drobiazgów. Wymagający użytkownik może zamontować także kufry, które znakomicie pasują do tego sprzętu.

Jeździec na Integrze przyjmuje typową dla skutera, wygodną pozycję. Wysoka przednia szyba chroni go przed warunkami atmosferycznymi. Masa pojazdu na sucho wynosi jednak 227 kg, a więc jest to potężny kawał maszyny. Rama typu diamond i siedemnastocalowe koła: z przodu z oponą 120/70 i z tyłu z oponą 160/60 przywodzą zaś na myśl raczej luksusowe motocykle, niż skutery.

Zobacz też: Honda CBR 1000RR Fireblade 2012

Silnik

Na specyfikę Integry wpływ ma przede wszystkim jej jednostka napędowa, będąca zupełnie nową konstrukcją Hondy, która już teraz znalazła miejsce również w innych modelach, jak NS 700S i NS 700X.

Stworzona została ona pod kątem przeciętnego użytkownika dróg, który rzadko rozwija prędkość większą niż 140 km/h i obroty wyższe niż 6000 obr/min. Dlatego rzędowy dwucylindrowiec o pojemności skokowej 670 ccm charakteryzuje się przede wszystkim mocnym dołem, równomierną pracą i niskim zużyciem paliwa, które według producenta ma wynieść około 3,6 l/100 km.

Zobacz też: Honda CB500

Silnik Integry osiąga moc maksymalną 51 KM przy 6250 obr/min, a moment obrotowy wynosi 62 Nm przy 4750 obr/min. Dzięki przestawieniu czopów wału korbowego o 270 stopni, jednostka napędowa pracuje podobnie do silników typu V2. Sam zresztą fakt, że ten sam silnik został umieszczony przez inżynierów Hondy również w najnowszych motocyklach, świadczy o tym, że Integra nie jest zwykłym maxiskuterem.

Seryjnie model ten został wyposażony w dwusprzęgłową przekładnię DCT (Dual Clutch Transimission). Umożliwia ona zmianę biegów bez użycia sprzęgła, w trybie manualnym bądź automatycznym.

Hamulce i zawieszenie

Z przodu Integry znajdziemy konwencjonalny widelec teleskopowy 41 mm. Z tyłu coś dla wymagających: monoshock z HMAS (Honda Multi Action System). Całość ma się prowadzić bardzo przyjemnie i stabilnie.

Zobacz też: Honda VFR 750/800/1200

Jeśli chodzi o hamulce, to mamy przednią tarczę o średnicy 320 mm z trzytłoczkowymi zaciskami oraz tylną o średnicy 240 mm. Honda Integra ma w pakiecie system Combined ABS. Zintegrowany system hamulcowy zapobiega blokowaniu się kół w trakcie zatrzymania.

Ceny tej maszyny zaczynają się od 35 900 zł. Czas pokaże, czy integracja w wydaniu Hondy okaże się udana i czy oryginalny pojazd znajdzie swoich fanów.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA