REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Honda Integra – skuter czy motocykl?

Anna Matelska
Honda Integra
Honda Integra
Fot. Honda

REKLAMA

REKLAMA

Na rok 2012 Honda przygotowała wiele niespodzianek dla fanów jednośladów. Maszyna o nazwie Integra to swego rodzaju hybryda skutera z motocyklem. Czy okaże się strzałem w dziesiątkę?

Pojawienie się na rynku Integry nieźle namieszało w świecie jednośladów. Jak twierdzą sami twórcy, ma ona łączyć łatwość obsługi i komfort skutera z osiągami, wyposażeniem i frajdą z jazdy charakterystyczną dla motocykla.

REKLAMA

Wygląd

Integra prezentuje się podobnie do klasycznego maxiskutera, choć w stylistyce można znaleźć nawiązania do VFR 1200F. Charakterystyczny jest przód jednośladu w kształcie klina z wielozwierciadłową lampą zespoloną z kierunkowskazami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Honda Gold Wing 2012

Pod siedzeniem znajduje się piętnastolitrowy schowek, który pomieści na przykład kask. W głównej owiewce mamy również drugi schowek, do przewożenia drobiazgów. Wymagający użytkownik może zamontować także kufry, które znakomicie pasują do tego sprzętu.

Jeździec na Integrze przyjmuje typową dla skutera, wygodną pozycję. Wysoka przednia szyba chroni go przed warunkami atmosferycznymi. Masa pojazdu na sucho wynosi jednak 227 kg, a więc jest to potężny kawał maszyny. Rama typu diamond i siedemnastocalowe koła: z przodu z oponą 120/70 i z tyłu z oponą 160/60 przywodzą zaś na myśl raczej luksusowe motocykle, niż skutery.

Zobacz też: Honda CBR 1000RR Fireblade 2012

Silnik

Na specyfikę Integry wpływ ma przede wszystkim jej jednostka napędowa, będąca zupełnie nową konstrukcją Hondy, która już teraz znalazła miejsce również w innych modelach, jak NS 700S i NS 700X.

Stworzona została ona pod kątem przeciętnego użytkownika dróg, który rzadko rozwija prędkość większą niż 140 km/h i obroty wyższe niż 6000 obr/min. Dlatego rzędowy dwucylindrowiec o pojemności skokowej 670 ccm charakteryzuje się przede wszystkim mocnym dołem, równomierną pracą i niskim zużyciem paliwa, które według producenta ma wynieść około 3,6 l/100 km.

Zobacz też: Honda CB500

Silnik Integry osiąga moc maksymalną 51 KM przy 6250 obr/min, a moment obrotowy wynosi 62 Nm przy 4750 obr/min. Dzięki przestawieniu czopów wału korbowego o 270 stopni, jednostka napędowa pracuje podobnie do silników typu V2. Sam zresztą fakt, że ten sam silnik został umieszczony przez inżynierów Hondy również w najnowszych motocyklach, świadczy o tym, że Integra nie jest zwykłym maxiskuterem.

Seryjnie model ten został wyposażony w dwusprzęgłową przekładnię DCT (Dual Clutch Transimission). Umożliwia ona zmianę biegów bez użycia sprzęgła, w trybie manualnym bądź automatycznym.

Hamulce i zawieszenie

Z przodu Integry znajdziemy konwencjonalny widelec teleskopowy 41 mm. Z tyłu coś dla wymagających: monoshock z HMAS (Honda Multi Action System). Całość ma się prowadzić bardzo przyjemnie i stabilnie.

Zobacz też: Honda VFR 750/800/1200

Jeśli chodzi o hamulce, to mamy przednią tarczę o średnicy 320 mm z trzytłoczkowymi zaciskami oraz tylną o średnicy 240 mm. Honda Integra ma w pakiecie system Combined ABS. Zintegrowany system hamulcowy zapobiega blokowaniu się kół w trakcie zatrzymania.

Ceny tej maszyny zaczynają się od 35 900 zł. Czas pokaże, czy integracja w wydaniu Hondy okaże się udana i czy oryginalny pojazd znajdzie swoich fanów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA