REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Honda Integra – skuter czy motocykl?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Matelska
Honda Integra
Honda Integra
Fot. Honda

REKLAMA

REKLAMA

Na rok 2012 Honda przygotowała wiele niespodzianek dla fanów jednośladów. Maszyna o nazwie Integra to swego rodzaju hybryda skutera z motocyklem. Czy okaże się strzałem w dziesiątkę?

Pojawienie się na rynku Integry nieźle namieszało w świecie jednośladów. Jak twierdzą sami twórcy, ma ona łączyć łatwość obsługi i komfort skutera z osiągami, wyposażeniem i frajdą z jazdy charakterystyczną dla motocykla.

REKLAMA

REKLAMA

Wygląd

REKLAMA

Integra prezentuje się podobnie do klasycznego maxiskutera, choć w stylistyce można znaleźć nawiązania do VFR 1200F. Charakterystyczny jest przód jednośladu w kształcie klina z wielozwierciadłową lampą zespoloną z kierunkowskazami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Honda Gold Wing 2012

Pod siedzeniem znajduje się piętnastolitrowy schowek, który pomieści na przykład kask. W głównej owiewce mamy również drugi schowek, do przewożenia drobiazgów. Wymagający użytkownik może zamontować także kufry, które znakomicie pasują do tego sprzętu.

Jeździec na Integrze przyjmuje typową dla skutera, wygodną pozycję. Wysoka przednia szyba chroni go przed warunkami atmosferycznymi. Masa pojazdu na sucho wynosi jednak 227 kg, a więc jest to potężny kawał maszyny. Rama typu diamond i siedemnastocalowe koła: z przodu z oponą 120/70 i z tyłu z oponą 160/60 przywodzą zaś na myśl raczej luksusowe motocykle, niż skutery.

Zobacz też: Honda CBR 1000RR Fireblade 2012

Silnik

Na specyfikę Integry wpływ ma przede wszystkim jej jednostka napędowa, będąca zupełnie nową konstrukcją Hondy, która już teraz znalazła miejsce również w innych modelach, jak NS 700S i NS 700X.

Stworzona została ona pod kątem przeciętnego użytkownika dróg, który rzadko rozwija prędkość większą niż 140 km/h i obroty wyższe niż 6000 obr/min. Dlatego rzędowy dwucylindrowiec o pojemności skokowej 670 ccm charakteryzuje się przede wszystkim mocnym dołem, równomierną pracą i niskim zużyciem paliwa, które według producenta ma wynieść około 3,6 l/100 km.

Zobacz też: Honda CB500

Silnik Integry osiąga moc maksymalną 51 KM przy 6250 obr/min, a moment obrotowy wynosi 62 Nm przy 4750 obr/min. Dzięki przestawieniu czopów wału korbowego o 270 stopni, jednostka napędowa pracuje podobnie do silników typu V2. Sam zresztą fakt, że ten sam silnik został umieszczony przez inżynierów Hondy również w najnowszych motocyklach, świadczy o tym, że Integra nie jest zwykłym maxiskuterem.

Seryjnie model ten został wyposażony w dwusprzęgłową przekładnię DCT (Dual Clutch Transimission). Umożliwia ona zmianę biegów bez użycia sprzęgła, w trybie manualnym bądź automatycznym.

Hamulce i zawieszenie

Z przodu Integry znajdziemy konwencjonalny widelec teleskopowy 41 mm. Z tyłu coś dla wymagających: monoshock z HMAS (Honda Multi Action System). Całość ma się prowadzić bardzo przyjemnie i stabilnie.

Zobacz też: Honda VFR 750/800/1200

Jeśli chodzi o hamulce, to mamy przednią tarczę o średnicy 320 mm z trzytłoczkowymi zaciskami oraz tylną o średnicy 240 mm. Honda Integra ma w pakiecie system Combined ABS. Zintegrowany system hamulcowy zapobiega blokowaniu się kół w trakcie zatrzymania.

Ceny tej maszyny zaczynają się od 35 900 zł. Czas pokaże, czy integracja w wydaniu Hondy okaże się udana i czy oryginalny pojazd znajdzie swoich fanów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA