REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zabezpieczyć motocykl przed kradzieżą?

Anna Matelska
Jak zabezpieczyć motocykl przed kradzieżą? Fot. Fotolia
Jak zabezpieczyć motocykl przed kradzieżą? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Ochrona motocykla przed kradzieżą to sprawa, która spędza sen z powiek niejednemu riderowi. Producenci oferują coraz bardziej zaawansowane technologicznie zabezpieczenia – warto zapoznać się z ich możliwościami.

Alarm czy łańcuch? U-lock, DiscLock, a może GPS? Żadne z tych zabezpieczeń nie daje nam stuprocentowej gwarancji na to, że ocalimy nasz ukochany sprzęt przed działaniem złodzieja. Zastosowanie każdego z nich zmniejsza jednak ryzyko kradzieży, dlatego większość przezornych motocyklistów zaopatruje się w co najmniej jedno z tych urządzeń.

REKLAMA

REKLAMA

Łańcuch

REKLAMA

Łańcuchy to jedne z najczęściej stosowanych zabezpieczeń – mamy ich do wyboru całą gamę, te droższe są wyposażone w naprawdę solidne kłódki. Profesjonalny łańcuch kosztuje około kilkuset złotych i raczej nie warto go zastępować tanim zamiennikiem ze sklepu budowlanego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak zabezpieczyć motocykl przed skutkami wywrotki?

Nie zostawiajmy łańcucha luźno na ziemi, nie przypinajmy go też do tak niepozornych elementów jak cienkie słupki czy śmietniki, ponieważ nożyce do metalu szybko mogą sobie z nim poradzić.

Najlepiej ciasno przypiąć motocykl do pnia grubego drzewa lub latarni, żeby uniemożliwić przecięcie ogniw. Pamiętajmy, że nawet łańcuch owinięty gumą przy wielokrotnym używaniu może porysować plastikowe elementy motocykla.

U-lock

U-lock jest zabezpieczeniem bardzo podobnym do łańcucha, którego nazwa pochodzi od uchwytu przytwierdzającego w kształcie litery „U”. Jest sztywniejszym, a więc nieco pewniejszym niż tradycyjny łańcuch zabezpieczeniem, gdyż zdecydowanie trudniej go przeciąć.

Zobacz też: Obowiązkowe wyposażenie motocykla

Wszelkiego rodzaju zapięcia mocujmy do tylnej felgi, ponieważ złodziej będzie miał z dobraniem się do niej nieco więcej zachodu. Ceny U-locków sięgają do 1000 zł.

DisLock

Blokady tarcz, zwane fachowo DisLockami to również popularne zabezpieczenie. Zakładamy taką blokadę na tarczę hamulcową, przy czym znowu tylne koło będzie zdecydowanie lepszym wyborem.

Zobacz też: Jak przygotować skuter do sezonu?

Wiele nowoczesnych DisLocków jest wyposażonych w alarmy dźwiękowe, uruchamiające się w chwili wykrycia ruchu. Roztargnieni motocykliści, którzy zapomną, że założyli blokadę mogą w związku z tym sami niechcący narobić sporo hałasu!

Alarm

Skoro o hałasie mowa... Alarmów motocyklowych dostępnych jest na rynku wiele – począwszy od najtańszych produktów z Allegro po profesjonalne alarmy znanych producentów, posiadające całą kolekcję atestów.

Alarm przy odrobinie wysiłku możemy zamontować samodzielnie. Warto każdą z części ukryć w zupełnie innym miejscu pod owiewkami i przypiąć urządzenie w kilku punktach instalacji elektrycznej. W ten sposób znacznie utrudnimy przestępcy odcięcie alarmu.

Zobacz też: Jak przygotować się do dłuższej trasy?

Systemy lokalizacji

Najdroższymi z zabezpieczeń są różnego rodzaju systemy umożliwiające błyskawiczną lokalizację skradzionego motocykla. Namierzanie pojazdu przez GPS to sposób powszechnie stosowany przez firmy transportowe. Niestety, jest on możliwy do ominięcia – istnieją zagłuszarki sygnału GPS, z których złodzieje chętnie korzystają.

Natomiast system radiowej lokalizacji to ochrona pełną gębą, która teoretycznie powinna działać wszędzie – nawet pod wodą i w powietrzu. Żeby ubezpieczyć swój motocykl w ten sposób, musimy nie tylko wykupić odpowiednie urządzenia, ale również płacić roczny abonament, którego ceny sięgają 1000 zł. Jeśli jednak sprzęt zostanie skradziony, zgłaszamy ten fakt do centrali, a na poszukiwania zostają wysłane specjalne samoloty i busy, które lokalizują zaginiony pojazd.

Dmuchamy na zimne

Nie zapominajmy o podstawowych elementach chroniących nasz motocykl – choć blokada kierownicy i wrzucenie biegu to zabezpieczenia, które nie powstrzymają bardziej doświadczonego złodzieja, nigdy nie zaszkodzi ich zastosowanie. Im więcej przeszkód napotka na swojej drodze potencjalny rabuś, tym większa szansa, że po prostu zrezygnuje, gdyż czas zdecydowanie działa na jego niekorzyść.

Lepiej też po prostu nie kusić losu i unikać zostawiania motocykla w ciemnych, opuszczonych miejscach, gdzie rzadko ktoś się pojawia. Warto też przykryć pojazd plandeką, jeśli planujemy dłuższy postój – w ten sposób ukrywamy przed okiem złodzieja chociażby liczbę zastosowanych zabezpieczeń.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA