REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zabezpieczyć motocykl przed kradzieżą?

Anna Matelska
Jak zabezpieczyć motocykl przed kradzieżą? Fot. Fotolia
Jak zabezpieczyć motocykl przed kradzieżą? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Ochrona motocykla przed kradzieżą to sprawa, która spędza sen z powiek niejednemu riderowi. Producenci oferują coraz bardziej zaawansowane technologicznie zabezpieczenia – warto zapoznać się z ich możliwościami.

Alarm czy łańcuch? U-lock, DiscLock, a może GPS? Żadne z tych zabezpieczeń nie daje nam stuprocentowej gwarancji na to, że ocalimy nasz ukochany sprzęt przed działaniem złodzieja. Zastosowanie każdego z nich zmniejsza jednak ryzyko kradzieży, dlatego większość przezornych motocyklistów zaopatruje się w co najmniej jedno z tych urządzeń.

REKLAMA

Łańcuch

Łańcuchy to jedne z najczęściej stosowanych zabezpieczeń – mamy ich do wyboru całą gamę, te droższe są wyposażone w naprawdę solidne kłódki. Profesjonalny łańcuch kosztuje około kilkuset złotych i raczej nie warto go zastępować tanim zamiennikiem ze sklepu budowlanego.

Zobacz też: Jak zabezpieczyć motocykl przed skutkami wywrotki?

Nie zostawiajmy łańcucha luźno na ziemi, nie przypinajmy go też do tak niepozornych elementów jak cienkie słupki czy śmietniki, ponieważ nożyce do metalu szybko mogą sobie z nim poradzić.

Najlepiej ciasno przypiąć motocykl do pnia grubego drzewa lub latarni, żeby uniemożliwić przecięcie ogniw. Pamiętajmy, że nawet łańcuch owinięty gumą przy wielokrotnym używaniu może porysować plastikowe elementy motocykla.

U-lock

U-lock jest zabezpieczeniem bardzo podobnym do łańcucha, którego nazwa pochodzi od uchwytu przytwierdzającego w kształcie litery „U”. Jest sztywniejszym, a więc nieco pewniejszym niż tradycyjny łańcuch zabezpieczeniem, gdyż zdecydowanie trudniej go przeciąć.

Zobacz też: Obowiązkowe wyposażenie motocykla

Wszelkiego rodzaju zapięcia mocujmy do tylnej felgi, ponieważ złodziej będzie miał z dobraniem się do niej nieco więcej zachodu. Ceny U-locków sięgają do 1000 zł.

DisLock

Blokady tarcz, zwane fachowo DisLockami to również popularne zabezpieczenie. Zakładamy taką blokadę na tarczę hamulcową, przy czym znowu tylne koło będzie zdecydowanie lepszym wyborem.

Zobacz też: Jak przygotować skuter do sezonu?

Wiele nowoczesnych DisLocków jest wyposażonych w alarmy dźwiękowe, uruchamiające się w chwili wykrycia ruchu. Roztargnieni motocykliści, którzy zapomną, że założyli blokadę mogą w związku z tym sami niechcący narobić sporo hałasu!

Alarm

Skoro o hałasie mowa... Alarmów motocyklowych dostępnych jest na rynku wiele – począwszy od najtańszych produktów z Allegro po profesjonalne alarmy znanych producentów, posiadające całą kolekcję atestów.

Alarm przy odrobinie wysiłku możemy zamontować samodzielnie. Warto każdą z części ukryć w zupełnie innym miejscu pod owiewkami i przypiąć urządzenie w kilku punktach instalacji elektrycznej. W ten sposób znacznie utrudnimy przestępcy odcięcie alarmu.

Zobacz też: Jak przygotować się do dłuższej trasy?

Systemy lokalizacji

Najdroższymi z zabezpieczeń są różnego rodzaju systemy umożliwiające błyskawiczną lokalizację skradzionego motocykla. Namierzanie pojazdu przez GPS to sposób powszechnie stosowany przez firmy transportowe. Niestety, jest on możliwy do ominięcia – istnieją zagłuszarki sygnału GPS, z których złodzieje chętnie korzystają.

Natomiast system radiowej lokalizacji to ochrona pełną gębą, która teoretycznie powinna działać wszędzie – nawet pod wodą i w powietrzu. Żeby ubezpieczyć swój motocykl w ten sposób, musimy nie tylko wykupić odpowiednie urządzenia, ale również płacić roczny abonament, którego ceny sięgają 1000 zł. Jeśli jednak sprzęt zostanie skradziony, zgłaszamy ten fakt do centrali, a na poszukiwania zostają wysłane specjalne samoloty i busy, które lokalizują zaginiony pojazd.

Dmuchamy na zimne

Nie zapominajmy o podstawowych elementach chroniących nasz motocykl – choć blokada kierownicy i wrzucenie biegu to zabezpieczenia, które nie powstrzymają bardziej doświadczonego złodzieja, nigdy nie zaszkodzi ich zastosowanie. Im więcej przeszkód napotka na swojej drodze potencjalny rabuś, tym większa szansa, że po prostu zrezygnuje, gdyż czas zdecydowanie działa na jego niekorzyść.

Lepiej też po prostu nie kusić losu i unikać zostawiania motocykla w ciemnych, opuszczonych miejscach, gdzie rzadko ktoś się pojawia. Warto też przykryć pojazd plandeką, jeśli planujemy dłuższy postój – w ten sposób ukrywamy przed okiem złodzieja chociażby liczbę zastosowanych zabezpieczeń.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA