REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zipp Pro 50 2012

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Matelska
Zipp PRO 50
Zipp PRO 50
Fot. Zipp

REKLAMA

REKLAMA

Motorower, który wygląda jak motocykl? To marzenie niejednego młodego kierowcy, stąd popularność modelu Pro 50. Zipp Pro 50 to taki mały ścigacz, na którym można jeździć bez prawa jazdy kategorii A.

Pro 50 pojawił się w sezonie 2011 i szybko okazał się hitem. Chiński motorower podbił przede wszystkim serca nastolatków – posiadaczy kart motorowerowych, którzy chętnie jeździliby już dużo poważniejszymi sprzętami. Wersja na rok 2012 różni się od poprzedniej tylko szczegółami.

REKLAMA

Zobacz też: Nowość 2012: Yamaha Xenter 150

Wygląd

Zipp Pro 50 skutecznie udaje prawdziwy motocykl – duże owiewki, sportowa stylistyka i potężna puszka wydechu to elementy, które niejedno mniej wprawne oko mogą wprowadzić w błąd. Jak na mini ścigacza przystało, pozycja kierowcy jest średnio wygodna, ale w tej maszynie walory praktyczne raczej nie są najważniejsze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak to często bywa w przypadku chińskich sprzętów, można się przyczepić do jakości wykonania, zwłaszcza detali. Słabo oświetlone zegary, niemrawy obrotomierz i nieizolowane kable to najczęstsze zarzuty stawiane Pro 50.

Zobacz też: Kawasaki ZZR 1400 2012

W najnowszym wcieleniu modelu mamy za to do wyboru więcej wersji kolorystycznych – oprócz czarnej i czarno-czerwonej pojawiły się również opcje zielona i niebieska. Rama pojazdu została zaś w wersji 2012 wzmocniona, w celu poprawienia jej sztywności i wytrzymałości.

Silnik

Osiągami mały Zipp Pro nie zachwyca, ale w końcu to tylko pięćdziesiątka. Jednocylindrowy, czterosuwowy silnik chłodzony powietrzem rozpędza ten motorower po odblokowaniu do prędkości 75 km/h.

Moc maksymalna wynosi 3,3 KM , a moment obrotowy 2,5 Nm przy 7500 obr/min. Zaletą typową dla tak małych pojemności jest niskie zużycie paliwa – od 2,5 do 3 litrów na 100 km. Przy zbiorniku mieszczącym 12 litrów gwarantuje to rzadkie korzystanie z usług stacji benzynowych.

Zobacz też: Nowość Kawasaki: Versys 1000

Wspomniany już duży wydech sprawia, że silnik brzmi bardzo przyjemnie. Zipp Pro 50 przypomina więc motocykl zarówno na oko, jak i „na ucho”.

Dzięki manualnej skrzyni biegów początkujący motocykliści mogą ćwiczyć zmianę przełożeń – tej możliwości nie ma w typowych skuterach.

Hamulce i zawieszenie

Miękkie zawieszenie sprawuje się zupełnie nieźle – Zipp Pro już w wersji ubiegłorocznej został pochwalony za długi przedni widelec teleskopowy i centralny amortyzator, który sprawdza się nawet przy podróżowaniu z pasażerem.

Chiński producent nie zawiódł również w kwestii hamulców. Z przodu działa hydrauliczna tarcza, wyposażona w mechaniczny ABS. Tylny hamulec został podrasowany w modelu na rok 2012 – bębnowy hebel mechaniczny ma działać dużo skuteczniej niż jego poprzednik.

Zobacz też: Suzuki V-Strom 650 ABS 2012

Dla kogo?

Zipp Pro 50 jest przeznaczony dla początkującego kierowcy i to takiego, który bardziej ceni wygląd niż na przykład solidność sprzętu. Niewątpliwie w towarzystwie młodzieżowym można nim zaszpanować, chociaż żadnego znawcy raczej nie oszukają te motocyklopodobne kształty.

Rasowo brzmiący silnik i manualna przekładnia spodobają się osobom, które myślą w przyszłości o jeździe na motocyklu, ale nie mają jeszcze prawa jazdy. Do ujeżdżania Zippa Pro 50 wystarczy karta motorowerowa (od 2013 roku prawko kategorii AM) lub ukończone 18 lat. Cena modelu również nie uderza bardzo mocno po kieszeni – wersja na 2012 rok kosztuje w salonie 4699 zł.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
OC dla rowerzystów – konieczność czy ograniczanie wolności? Polacy podzieleni

Czy rowerzyści powinni mieć obowiązkowe OC? Wraz ze wzrostem liczby jednośladów na drogach, temat ten wraca jak bumerang i dzieli opinię publiczną. Najnowsze badanie Rankomat.pl pokazuje, że Polacy są niemal równo podzieleni – nie brakuje zarówno zwolenników bezpieczeństwa, jak i obrońców niezależności.

Masz radio w samochodzie? Możesz spodziewać się kontroli

Właściciele samochodów – zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy – powinni pamiętać o opłatach za używanie odbiorników radiofonicznych. Chodzi o konieczność opłacania abonamentu RTV za radioodbiornik zamontowany w pojeździe. Jaka jest opłata abonamentowa w 2025 r.? Kto jest zwolniony?

KGP: 116 725 interwencji, 519 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 116 725 interwencji. Byli wzywani do 519 wypadków drogowych.

Rozwiązanie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) [PROJEKT]

W środę, 4 czerwca 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany dotyczące rozwiązania umowy OC.

REKLAMA

Transport w Polsce 2024: Spadek przewozów towarów, wzrost liczby pasażerów. Informacja sygnalna GUS

Główny Urząd Statystyczny opublikował informację sygnalną dotyczącą przewodu ładunków i pasażerów w 2024 r. Z informacji GUS wynika, że w porównaniu z 2023 r., wzrosła liczba pasażerów korzystających z większości środków transportu – wyjątkiem był jedynie transport wodny śródlądowy. Z kolei całkowita masa przewiezionych ładunków oraz wykonana praca przewozowa nieznacznie się zmniejszyły.

KGP: 117 251 interwencji, 487 wypadków drogowych, 33 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 117 251 interwencji. Byli wzywani do 487 wypadków drogowych.

Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

REKLAMA

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA