REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Zipp PRO 50
Zipp PRO 50
Fot. Zipp

REKLAMA

REKLAMA

Motorower, który wygląda jak motocykl? To marzenie niejednego młodego kierowcy, stąd popularność modelu Pro 50. Zipp Pro 50 to taki mały ścigacz, na którym można jeździć bez prawa jazdy kategorii A.

Pro 50 pojawił się w sezonie 2011 i szybko okazał się hitem. Chiński motorower podbił przede wszystkim serca nastolatków – posiadaczy kart motorowerowych, którzy chętnie jeździliby już dużo poważniejszymi sprzętami. Wersja na rok 2012 różni się od poprzedniej tylko szczegółami.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowość 2012: Yamaha Xenter 150

Wygląd

REKLAMA

Zipp Pro 50 skutecznie udaje prawdziwy motocykl – duże owiewki, sportowa stylistyka i potężna puszka wydechu to elementy, które niejedno mniej wprawne oko mogą wprowadzić w błąd. Jak na mini ścigacza przystało, pozycja kierowcy jest średnio wygodna, ale w tej maszynie walory praktyczne raczej nie są najważniejsze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak to często bywa w przypadku chińskich sprzętów, można się przyczepić do jakości wykonania, zwłaszcza detali. Słabo oświetlone zegary, niemrawy obrotomierz i nieizolowane kable to najczęstsze zarzuty stawiane Pro 50.

Zobacz też: Kawasaki ZZR 1400 2012

W najnowszym wcieleniu modelu mamy za to do wyboru więcej wersji kolorystycznych – oprócz czarnej i czarno-czerwonej pojawiły się również opcje zielona i niebieska. Rama pojazdu została zaś w wersji 2012 wzmocniona, w celu poprawienia jej sztywności i wytrzymałości.

Silnik

Osiągami mały Zipp Pro nie zachwyca, ale w końcu to tylko pięćdziesiątka. Jednocylindrowy, czterosuwowy silnik chłodzony powietrzem rozpędza ten motorower po odblokowaniu do prędkości 75 km/h.

Moc maksymalna wynosi 3,3 KM , a moment obrotowy 2,5 Nm przy 7500 obr/min. Zaletą typową dla tak małych pojemności jest niskie zużycie paliwa – od 2,5 do 3 litrów na 100 km. Przy zbiorniku mieszczącym 12 litrów gwarantuje to rzadkie korzystanie z usług stacji benzynowych.

Zobacz też: Nowość Kawasaki: Versys 1000

Wspomniany już duży wydech sprawia, że silnik brzmi bardzo przyjemnie. Zipp Pro 50 przypomina więc motocykl zarówno na oko, jak i „na ucho”.

Dzięki manualnej skrzyni biegów początkujący motocykliści mogą ćwiczyć zmianę przełożeń – tej możliwości nie ma w typowych skuterach.

Hamulce i zawieszenie

Miękkie zawieszenie sprawuje się zupełnie nieźle – Zipp Pro już w wersji ubiegłorocznej został pochwalony za długi przedni widelec teleskopowy i centralny amortyzator, który sprawdza się nawet przy podróżowaniu z pasażerem.

Chiński producent nie zawiódł również w kwestii hamulców. Z przodu działa hydrauliczna tarcza, wyposażona w mechaniczny ABS. Tylny hamulec został podrasowany w modelu na rok 2012 – bębnowy hebel mechaniczny ma działać dużo skuteczniej niż jego poprzednik.

Zobacz też: Suzuki V-Strom 650 ABS 2012

Dla kogo?

Zipp Pro 50 jest przeznaczony dla początkującego kierowcy i to takiego, który bardziej ceni wygląd niż na przykład solidność sprzętu. Niewątpliwie w towarzystwie młodzieżowym można nim zaszpanować, chociaż żadnego znawcy raczej nie oszukają te motocyklopodobne kształty.

Rasowo brzmiący silnik i manualna przekładnia spodobają się osobom, które myślą w przyszłości o jeździe na motocyklu, ale nie mają jeszcze prawa jazdy. Do ujeżdżania Zippa Pro 50 wystarczy karta motorowerowa (od 2013 roku prawko kategorii AM) lub ukończone 18 lat. Cena modelu również nie uderza bardzo mocno po kieszeni – wersja na 2012 rok kosztuje w salonie 4699 zł.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA