REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zipp Pro 50 2012

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Matelska
Zipp PRO 50
Zipp PRO 50
Fot. Zipp

REKLAMA

REKLAMA

Motorower, który wygląda jak motocykl? To marzenie niejednego młodego kierowcy, stąd popularność modelu Pro 50. Zipp Pro 50 to taki mały ścigacz, na którym można jeździć bez prawa jazdy kategorii A.

Pro 50 pojawił się w sezonie 2011 i szybko okazał się hitem. Chiński motorower podbił przede wszystkim serca nastolatków – posiadaczy kart motorowerowych, którzy chętnie jeździliby już dużo poważniejszymi sprzętami. Wersja na rok 2012 różni się od poprzedniej tylko szczegółami.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowość 2012: Yamaha Xenter 150

Wygląd

REKLAMA

Zipp Pro 50 skutecznie udaje prawdziwy motocykl – duże owiewki, sportowa stylistyka i potężna puszka wydechu to elementy, które niejedno mniej wprawne oko mogą wprowadzić w błąd. Jak na mini ścigacza przystało, pozycja kierowcy jest średnio wygodna, ale w tej maszynie walory praktyczne raczej nie są najważniejsze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak to często bywa w przypadku chińskich sprzętów, można się przyczepić do jakości wykonania, zwłaszcza detali. Słabo oświetlone zegary, niemrawy obrotomierz i nieizolowane kable to najczęstsze zarzuty stawiane Pro 50.

Zobacz też: Kawasaki ZZR 1400 2012

W najnowszym wcieleniu modelu mamy za to do wyboru więcej wersji kolorystycznych – oprócz czarnej i czarno-czerwonej pojawiły się również opcje zielona i niebieska. Rama pojazdu została zaś w wersji 2012 wzmocniona, w celu poprawienia jej sztywności i wytrzymałości.

Silnik

Osiągami mały Zipp Pro nie zachwyca, ale w końcu to tylko pięćdziesiątka. Jednocylindrowy, czterosuwowy silnik chłodzony powietrzem rozpędza ten motorower po odblokowaniu do prędkości 75 km/h.

Moc maksymalna wynosi 3,3 KM , a moment obrotowy 2,5 Nm przy 7500 obr/min. Zaletą typową dla tak małych pojemności jest niskie zużycie paliwa – od 2,5 do 3 litrów na 100 km. Przy zbiorniku mieszczącym 12 litrów gwarantuje to rzadkie korzystanie z usług stacji benzynowych.

Zobacz też: Nowość Kawasaki: Versys 1000

Wspomniany już duży wydech sprawia, że silnik brzmi bardzo przyjemnie. Zipp Pro 50 przypomina więc motocykl zarówno na oko, jak i „na ucho”.

Dzięki manualnej skrzyni biegów początkujący motocykliści mogą ćwiczyć zmianę przełożeń – tej możliwości nie ma w typowych skuterach.

Hamulce i zawieszenie

Miękkie zawieszenie sprawuje się zupełnie nieźle – Zipp Pro już w wersji ubiegłorocznej został pochwalony za długi przedni widelec teleskopowy i centralny amortyzator, który sprawdza się nawet przy podróżowaniu z pasażerem.

Chiński producent nie zawiódł również w kwestii hamulców. Z przodu działa hydrauliczna tarcza, wyposażona w mechaniczny ABS. Tylny hamulec został podrasowany w modelu na rok 2012 – bębnowy hebel mechaniczny ma działać dużo skuteczniej niż jego poprzednik.

Zobacz też: Suzuki V-Strom 650 ABS 2012

Dla kogo?

Zipp Pro 50 jest przeznaczony dla początkującego kierowcy i to takiego, który bardziej ceni wygląd niż na przykład solidność sprzętu. Niewątpliwie w towarzystwie młodzieżowym można nim zaszpanować, chociaż żadnego znawcy raczej nie oszukają te motocyklopodobne kształty.

Rasowo brzmiący silnik i manualna przekładnia spodobają się osobom, które myślą w przyszłości o jeździe na motocyklu, ale nie mają jeszcze prawa jazdy. Do ujeżdżania Zippa Pro 50 wystarczy karta motorowerowa (od 2013 roku prawko kategorii AM) lub ukończone 18 lat. Cena modelu również nie uderza bardzo mocno po kieszeni – wersja na 2012 rok kosztuje w salonie 4699 zł.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA