Honda Gold Wing 2012
REKLAMA
REKLAMA
Gold Wing to motocykl, który bywa porównywany do amerykańskiego samochodu, poduszkowca, a nawet statku kosmicznego. Ogromna, turystyczna maszyna z mnóstwem bajerów nie jest lekka ani zwrotna. Z drugiej strony oferuje niesamowity komfort podróży i jest dowodem na to, że jednoślad naprawdę może być pojazdem luksusowym i wygodnym.
REKLAMA
W obecnej pojemności silnika Honda Gold Wing produkowana jest od 2001 roku. Co sezon japońscy producenci udoskonalają to cudo techniki. Najnowsza wersja modelu GL 1800 2012 jest już dostępna w Polsce.
Zobacz też: Honda CBR 1000RR Fireblade 2012
Wygląd
W nowej Hondzie GL 1800 zmieniono kilka detali – znajdziemy w niej między innymi nową regulowaną owiewkę przednią, która ma lepiej chronić kierowcę przed pędem powietrza i warunkami atmosferycznymi,uretanowe siedzenia oraz nowy kształt tylnej lampy.
Bardziej zwarte i jednorodne łuki według producentów poprawią aerodynamikę pojazdu. Generalnie jednak Gold Wing 2012 prezentuje się dość podobnie do swoich poprzedników z minionych lat - „kosmiczna” stylizacja pojazdu pozostała niezmieniona.
Honda GL 1800 to potężny kawał maszyny – na sucho waży ponad 400 kg, a jej dopuszczalna masa całkowita może przekroczyć 600 kg. To jak mały samochód, tylko na dwóch kołach! Na szczęście nisko umieszczony środek ciężkości pomaga opanować tak wielki sprzęt.
Zobacz też: Honda CB500
Dla miłośników dalekiej turystyki największe znaczenie ma przestrzeń bagażowa, która w najnowszej wersji modelu została jeszcze powiększona i wynosi ponad 150 litrów. Jeśli chodzi o kolorystykę, mamy do wyboru perłową biel, grafitową czerń i niebieski metalik. Opcjonalnie dostępna jest bogata oferta akcesoriów, począwszy od dodatkowych toreb, aż po chromowane końcówki wydechu.
Silnik i napęd
Jednostka napędowa Hondy Gold Wing to sześciocylindrowy bokser o imponującej pojemności skokowej 1832 cccm. Producenci obiecują wysoką kulturę pracy na poziomie dobrego silna samochodowego i precyzyjne dawkowanie mocy, co ma zapewnić łatwe i przewidywalne prowadzenie maszyny.
Moc maksymalna wynosi 118 KM przy 5500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy to aż 167 Nm osiągane przy 4000 obr/min. Gold Wing przyspiesza do ponad 200 km/h, nie jest to więc typowa grzeczna maszyna dla starszych panów.
Zobacz też: Honda VFR 750/800/1200
Honda GL 1800 wyposażona została w pięciostopniową przekładnie z funkcją overdrive. Dodatkowo mamy również elektrycznie sterowany bieg wsteczny.
Hamulce i zawieszenie
W wersji modelu na sezon 2012 przemodelowano przednie i tylne zawieszenie, co zapewnić ma jeszcze wyższy komfort zarówno kierowcy, jak i pasażerowi. Z przodu znajdziemy widelec teleskopowy 45 mm z systemem antidiving o skoku 140 mm. Z tyłu natomiast maszyna została wyposażona w jednoramienny wahacz Pro-Link Pro-Arm z elektroniczną regulacją napięcia wstecznego sprężyny i skokiem 150 mm.
W przypadku tak ogromnego pojazdu wyjątkowo ważne są hamulce. Inżynierowie z Hondy proponują nam więc podwójne tarcze 296 x 4,5 mm z przodu i pojedynczą tarczę 316 x 11 mm z tyłu. System Dual-CBS powoduje, że niezależnie od tego, którego z hamulców użyjemy, ręcznego czy nożnego, zatrzymywane są oba koła. Dodatkowo w pakiecie mamy system ABS zapobiegający ślizganiu się kół.
Zobacz też: Jak wybrać szkołę jazdy na motocyklu?
Wyposażenie
Honda Gold Wing nie bez przyczyny uznawana jest za motocykl w wersji deluxe. Wśród seryjnych bajerów znajdziemy między innymi 80-watowy system Surround Sound SRS z sześcioma głośnikami. Do portu USB kierowca może podłączyć pendrive'a, iPoda czy iPhone'a i odtwarzać pliki muzyczne w formatach MP3, WMA i AAC.
Ponieważ GL 1800 przede wszystkim może znaleźć zastosowanie w dalekiej turystyce, producenci wyposażyli ten motocykl również w odbiornik sygnałów GPS najnowszej generacji z nowym, jaśniejszym wyświetlaczem. System ma odbierać sygnały satelitarne bardziej niezawodnie i zapewnić bezpieczną nawigację, a ponadto nowoczesne oprogramowanie umożliwia użytkownikowi dzielenie się swoimi ulubionymi trasami ze znajomymi online.
Zobacz też: Jak przewozić bagaże na motocyklu?
Opcjonalnie znajdziemy w Gold Wingu nawet poduszkę powietrzną, co cały czas jest ewenementem w przypadku motocykli. Oczywiście GL 1800 jest bardzo drogą zabawką – ceny tegorocznego modelu zaczynają się od 116 700 zł.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.