Nowość 2012: Yamaha Xenter 150
REKLAMA
REKLAMA
Żywiołem Xentera jest miasto i przede wszystkim ma on umożliwić błyskawiczne poruszanie się w korkach i sprawne dojazdy do pracy. Jak jednak zapewniają japońscy inżynierowie, model sprawdzi się również w trakcie weekendowych wycieczek na zieloną trawkę.
REKLAMA
Zobacz też: Kawasaki ZZR 1400 2012
Wygląd
Opływowe, łagodne kształty i regularne linie sprawiają, że Xenter prezentuje się bardzo klasycznie. Szesnastocalowe koła z pięcioszprychowymi felgami dodają lekkości temu skuterowi. Z przodu zamontowany został charakterystyczny dla Yamahy podwójny reflektor. Z tyłu znajdziemy diody LED.
Producent zachwala duży podnóżek kierowcy, który zapewnia mu łatwe wsiadanie, zwrotność pojazdu i komfort w czasie jazdy. Gładki i płaski panel przedni umożliwia przewożenie na haczyku teczki lub torebki.
Zobacz też: Nowość Kawasaki: Versys 1000
Do dyspozycji mamy również schowek pod siedzeniem, schowek podręczny i seryjnie montowany tylny bagażnik, do którego możemy doczepić akcesoryjny kufer o pojemności 39 litrów. Pojazd na sucho waży 142 kg.
W Xenterze zainstalowany został panel liczników w technologii LCD. Ciekłokrystaliczny wyświetlacz pokazuje takie informacje jak prędkość, przebieg, aktualną godzinę i temperaturę powietrza.
Silnik
Jednostka napędowa Yamahy Xenter ma być dynamiczna i oszczędna. Chłodzony cieczą, czterosuwowy silnik SOHC o pojemności skokowej 155 ccm dysponuje mocą maksymalną 16 KM osiąganą przy 7500 obr/min. Moment obrotowy wynosi 14,8 Nm przy 7500 obr/min. Tyle ma wystarczyć, by skuter sprawnie ruszał spod świateł, omijał korki i dawał dużo radości z jazdy poza miastem.
Zobacz też: Suzuki V-Strom 650 ABS 2012
Dzięki wtryskowi paliwa silnik Xentera ma cechować się wyjątkową kulturą pracy i bezproblemowym uruchamianiem, bez względu na pogodę. Z kolei zastosowanie jednego wałka wyrównoważającego według producentów sprawia, że jazda staje się dużo płynniejsza, a nieprzyjemne wibracje silnika zmniejszone.
Hamulce i zawieszenie
Z przodu skutera znajdziemy tradycyjny widelec teleskopowy 100 mm. Z tyłu natomiast zastosowanie znalazło znane już z maxiskutera Yamaha TMAX zawieszenie typu Monocross, które ma poprawiać właściwości jezdne Xentera, by prowadził się on równie dobrze jak motocykl.
Zobacz też: Suzuki GSX-R 750 – nieśmiertelny obiekt westchnień
Zawieszenie tego typu przesuwa środek ciężkości ku środkowi, co pozytywnie wpływa na równowagę i pewność prowadzenia – jak twierdzą producenci, konstrukcja podwozia staje się bardziej zwarta i jeździec nawet wyboiste drogi podmiejskie pokonuje z uśmiechem na ustach.
Na przednim kole zamontowany został hydrauliczny hamulec jednotarczowy o średnicy 267 mm. Z tyłu o bezpieczeństwo kierowcy i pasażera dba hamulec z bębnem 150 mm. Zunifikowany system hamulcowy ma wyrównywać ewentualne różnice ciśnienia pomiędzy przednim a tylnym heblem i zapewniać szybkie, kontrolowane zatrzymanie w każdej sytuacji.
Czy nowy skuter Yamaha Xenter spotka się przychylnym przyjęciem, również w polskich miastach? Propozycja wydaje się ciekawa, jednak wiele będzie na pewno zależeć od cen modelu, te zaś póki co – nie są znane.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.