REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowość 2012: Yamaha Xenter 150

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Matelska
Yamaha Xenter
Yamaha Xenter
Fot. Yamaha

REKLAMA

REKLAMA

Xenter 150 to nowy, miejski skuter, który ma sprawdzić się w najróżniejszych sytuacjach i warunkach. Żwawy silnik, elastyczne zawieszenie i wygodne parametry to główne zalety modelu według producenta. Przyjrzyjmy się bliżej propozycji Yamahy na 2012 rok.

Żywiołem Xentera jest miasto i przede wszystkim ma on umożliwić błyskawiczne poruszanie się w korkach i sprawne dojazdy do pracy. Jak jednak zapewniają japońscy inżynierowie, model sprawdzi się również w trakcie weekendowych wycieczek na zieloną trawkę.

REKLAMA

Zobacz też: Kawasaki ZZR 1400 2012

Wygląd

Opływowe, łagodne kształty i regularne linie sprawiają, że Xenter prezentuje się bardzo klasycznie. Szesnastocalowe koła z pięcioszprychowymi felgami dodają lekkości temu skuterowi. Z przodu zamontowany został charakterystyczny dla Yamahy podwójny reflektor. Z tyłu znajdziemy diody LED.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Producent zachwala duży podnóżek kierowcy, który zapewnia mu łatwe wsiadanie, zwrotność pojazdu i komfort w czasie jazdy. Gładki i płaski panel przedni umożliwia przewożenie na haczyku teczki lub torebki.

Zobacz też: Nowość Kawasaki: Versys 1000

Do dyspozycji mamy również schowek pod siedzeniem, schowek podręczny i seryjnie montowany tylny bagażnik, do którego możemy doczepić akcesoryjny kufer o pojemności 39 litrów. Pojazd na sucho waży 142 kg.

W Xenterze zainstalowany został panel liczników w technologii LCD. Ciekłokrystaliczny wyświetlacz pokazuje takie informacje jak prędkość, przebieg, aktualną godzinę i temperaturę powietrza.

Silnik

Jednostka napędowa Yamahy Xenter ma być dynamiczna i oszczędna. Chłodzony cieczą, czterosuwowy silnik SOHC o pojemności skokowej 155 ccm dysponuje mocą maksymalną 16 KM osiąganą przy 7500 obr/min. Moment obrotowy wynosi 14,8 Nm przy 7500 obr/min. Tyle ma wystarczyć, by skuter sprawnie ruszał spod świateł, omijał korki i dawał dużo radości z jazdy poza miastem.

Zobacz też: Suzuki V-Strom 650 ABS 2012

Dzięki wtryskowi paliwa silnik Xentera ma cechować się wyjątkową kulturą pracy i bezproblemowym uruchamianiem, bez względu na pogodę. Z kolei zastosowanie jednego wałka wyrównoważającego według producentów sprawia, że jazda staje się dużo płynniejsza, a nieprzyjemne wibracje silnika zmniejszone.

Hamulce i zawieszenie

Z przodu skutera znajdziemy tradycyjny widelec teleskopowy 100 mm. Z tyłu natomiast zastosowanie znalazło znane już z maxiskutera Yamaha TMAX zawieszenie typu Monocross, które ma poprawiać właściwości jezdne Xentera, by prowadził się on równie dobrze jak motocykl.

Zobacz też: Suzuki GSX-R 750 – nieśmiertelny obiekt westchnień

Zawieszenie tego typu przesuwa środek ciężkości ku środkowi, co pozytywnie wpływa na równowagę i pewność prowadzenia – jak twierdzą producenci, konstrukcja podwozia staje się bardziej zwarta i jeździec nawet wyboiste drogi podmiejskie pokonuje z uśmiechem na ustach.

Na przednim kole zamontowany został hydrauliczny hamulec jednotarczowy o średnicy 267 mm. Z tyłu o bezpieczeństwo kierowcy i pasażera dba hamulec z bębnem 150 mm. Zunifikowany system hamulcowy ma wyrównywać ewentualne różnice ciśnienia pomiędzy przednim a tylnym heblem i zapewniać szybkie, kontrolowane zatrzymanie w każdej sytuacji.

Czy nowy skuter Yamaha Xenter spotka się przychylnym przyjęciem, również w polskich miastach? Propozycja wydaje się ciekawa, jednak wiele będzie na pewno zależeć od cen modelu, te zaś póki co – nie są znane.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: Czy możesz je stracić od 1 lipca 2025?

W życie miały wejść nowe przepisy dla kierowców, którzy ukończyli 65 lat. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, seniorzy mieli regularnie przechodzić badania lekarskie kierowców po 65. roku życia, aby zachować ważność prawa jazdy. Dodatkowe obowiązki, w tym częstsze kontrole specjalistyczne (okulistyczne i neurologiczne), czekają również kierowców po 75. roku życia.

Jeden błąd i po egzaminie. Sprawdź nowe zasady egzaminu na prawo jazdy od 1 lipca 2025

Od 1 lipca 2025 roku obowiązują nowe przepisy, które rewolucjonizują sposób przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. Wprowadzenie tzw. błędów krytycznych sprawia, że wystarczy jeden poważny błąd, by zakończyć egzamin wynikiem negatywnym – bez szansy na dokończenie jazdy. Sprawdź, czego unikać, aby nie oblać na pierwszym zakręcie.

R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

Do którego momentu dziecko musi jeździć w foteliku? Czy wiek dziecka ma znaczenie? Kto nie musi zapinać pasów bezpieczeństwa? {przepisy}

Nie każdy musi zapinać pasy bezpieczeństwa, ale warto pamiętać, że za nieprzestrzeganie przepisów grożą mandaty. Czy wiesz do którego momentu dziecko musi podróżować w foteliku? Kto jest zwolniony z obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa?

REKLAMA

Rząd otwiera drogi dla pojazdów autonomicznych [projekt przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy umożliwiający testowanie pojazdów autonomicznych na polskich drogach. Nowe regulacje mają wesprzeć innowacje i rozwój branży motoryzacyjnej, dostosowując przepisy do wyzwań współczesnego transportu.

Zmiana zasad rejestracji pojazdów w 2026 r. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

REKLAMA