REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Uszkodzone zawieszenie pneumatyczne. Jak znaleźć usterkę?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Uszkodzone zawieszenie pneumatyczne. Jak znaleźć usterkę?
Uszkodzone zawieszenie pneumatyczne. Jak znaleźć usterkę?
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzone zawieszenie pneumatyczne oznacza dość poważny problem z autem. Jak znaleźć uszkodzenie?

Zawieszenie pneumatyczne: jak jest zbudowane?

Zawieszenie pneumatyczne z technicznego punktu widzenia niewiele różni się od układów mechanicznych. Nadal potrzebuje zestawy wahaczy czy tulei do działania. Rozbieżności dotyczą dopiero sposobu tłumienia nierówności. Bo w miejscu standardowych amortyzatorów producenci stosują specjalne kolumny zakończone tzw. miechami. Poza tym kluczem do sukcesu jest układ pneumatyczny rozprowadzający ciśnienie do kół oraz kompresor.

REKLAMA

Zawieszenie pneumatyczne: jak działa?

Kompresor wytwarza ciśnienie, które zasila takie elementy zawieszenia pneumatycznego jak miechy. Miechy z kolei są częściami amortyzującymi pracę kolumny zastępującej amortyzator. Sterowanie pracą pneumatyki daje szereg możliwości. Pozwala nie tylko na regulowanie miękkości pracy zawieszenia, ale też daje możliwość regulacji prześwitu czy niwelowania przechyłów nadwozia.

Zawieszenie pneumatyczne: ile wytrzymuje bez awarii?

Zawieszenie pneumatyczne powinno bezawaryjnie wytrzymać minimum jakieś 200 - 250 tysięcy kilometrów. Przy normalnej eksploatacji to oznacza czas życia na poziomie 10 lat.

Diagnostyka zawieszenie pneumatycznego, czyli objawy usterek

Objawy usterek zawieszenia pneumatycznego są często widoczne już na pierwszy rzut oka. Zdecydowanie maleje prześwit pojazdu - np. całego pojazdu, jednej osi lub tylko w okolicach jednego koła. W takim przypadku może się okazać, że podczas próby ruszenia koła zaczynają ocierać o nadkola. Ewentualnie układ pneumatyczny może mieć problem z regulowaniem wysokości zawieszenia lub na tablicy zegarów pojawia się kontrolka ostrzegawcza. Diagnostyka zawieszenia pneumatycznego może się opierać na dwóch schematach działania. Po pierwsze w nowszych samochodach kierunek poszukiwań może wskazać podłączenie do komputera i odczytanie błędów wskazywanych przez sterownik. Po drugie konieczna jest wzrokowa inspekcja wykonana przez mechanika.

Jak sprawdzić zawieszenie pneumatyczne?

Jak sprawdzić zawieszenie pneumatyczne przed zakupem auta? Należy skontrolować wszystkie jego możliwości. Kupujący powinien przyjrzeć się regulacji prześwitu, sprawdzić czy podczas unoszenia lub opadania nadwozia nie pojawiają się dziwne dźwięki, ewentualnie poszukać charakterystycznego syczenia mogącego świadczyć o nieszczelności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

REKLAMA

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA