REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pasy bezpieczeństwa - jak są zbudowane? Jak działają?

REKLAMA

Jak działają pasy bezpieczeństwa? Czemu służą? Skoda postanowiła wyjaśnić zasadę ich działania.

Pasy bezpieczeństwa w samochodach Skoda

REKLAMA

Nieustanne prace rozwojowe i duże nakłady finansowe producentów, takich jak ŠKODA, ponoszone są dla zapewnienia osobom jadącym samochodem komfortowych warunków, ale przede wszystkim bezpieczeństwa. Dla ŠKODY kwestia bezpieczeństwa jest szczególnie ważna – producent zawsze zapewnia najwyższy możliwy jego poziom już od najmniejszych i najtańszych modeli.

REKLAMA

Na wszystkich miejscach siedzących każdego ze swoich modeli samochodów stosuje trzypunktowe pasy barkowo-biodrowe – mają one trzy punkty mocowania, co gwarantuje utrzymanie odpowiedniej pozycji ciała zapiętej osoby podczas każdego rodzaju uderzeń. Przednie pasy wyposażone są w regulację wysokości górnego punktu zaczepienia, a wszystkie w kontrolę zapięcia – jazda pasażerów bez nich jest sygnalizowana lampką ostrzegawczą i/lub alarmem dźwiękowym. O tym, jak pasy bezpieczeństwa utrzymują ciężar ciała można na własnej skórze przekonać się w ŠKODA AUTOLAB, pierwszym w Polsce Interaktywnym Centrum Bezpieczeństwa, w symulatorze dachowania.

Pasy bezpieczeństwa powinny też służyć kobietom w ciąży, pomimo że przepisy zezwalają na jazdę bez ich użycia. Jak prawidłowo je zapinać, tutaj tłumaczy instruktor ze ŠKODA Auto Szkoła.

REKLAMA

Dziś standardem w samochodach są pasy bezwładnościowe. Wyposażone są one w mechanizm sprężynowy zwijania pasa, dzięki czemu możemy swobodnie poruszać się w kabinie, wydłużając lub skracając zasięg pasa do momentu jego zablokowania. Podczas zderzenia aktywowany jest napinacz, kiedyś sprężynowy, od kilku lat pirotechniczny – ten radykalny środek gwarantuje maksymalne dociągnięcie pasa bezpieczeństwa i absolutną pewność przytrzymania zapiętej pasem osoby w każdych warunkach.

Napinacze zaprojektowane są tak, by w ciągu ułamka sekundy zniwelować luz zapiętego pasa i unieruchomić osobę, ale też nie doprowadzić do uszkodzenia części ciała – na przykład klatki piersiowej - zbyt dużą siłą napięcia. Dla zapewnienia optymalnej ochrony w trakcie zderzenia pasy bezpieczeństwa współpracują z poduszkami bezpieczeństwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wybrane modele ŠKODY wyposażone są w funkcję CREW PROTECT ASSISTANT, która przygotowuje kierowcę i pasażera siedzącego z przodu na możliwość kolizji. Funkcja ta błyskawicznie samoczynnie napina pasy bezpieczeństwa, domyka przednie szyby i okno dachowe dla zmniejszenia ryzyka obrażeń. Dowiedz się więcej o funkcji.

Wszystkie modele ŠKODY, począwszy od Citigo, są standardowo wyposażone także w zaczepy Isofix z mocowaniem TopTether na obu zewnętrznych miejscach kanapy, służące do mocowania fotelików dziecięcych. Zapewniają one solidne i niezawodne połączenie fotelika z samochodem, zgodnie z przyjętymi standardami bezpieczeństwa, dzięki czemu każdy typ fotelika można szybko i łatwo założyć lub zdjąć, mając przy tym absolutną pewność co do niezawodności tego rozwiązania.

Źródło: materiały prasowe Skoda

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA