REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowoczesne systemy do samochodów klasycznych

Subskrybuj nas na Youtube
Porsche 911 Singer
Porsche 911 Singer

REKLAMA

REKLAMA

Właściciele klasycznych pojazdów, nie muszą godzić się na rezygnację z nowoczesnych systemów audio i nawigacji. Niektórzy producenci oferują nowoczesne urządzenia dedykowane pojazdom wyprodukowanym kilkadziesiąt lat temu.

Nawigacja w klasycznym Porsche?

REKLAMA

Dla właścicieli ponadczasowych pojazdów sprzed kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu lat dodanie nowoczesnego radioodtwarzacza czy przenośnej nawigacji przyczepianej do szyby to świętokradztwo. By zachować oryginalny wygląd samochodu gotowi są na duże wyrzeczenia.

REKLAMA

Na szczęście powstaje zupełnie nowa kategoria urządzeń konstruowanych specjalnie z myślą o miłośnikach klasyków. Becker promuje model Mexico, a Porsche Radio Navigation System. To zaawansowane technologicznie radioodbiorniki, których wygląd stylizowany jest na urządzenia sprzed kilku dekad. Idealnie pasują do wnęk na radio w kultowych autach z lat 60., 70., a także 80. Pod stonowanymi wzorniczo panelami kryją się jednak rozwiązania na miarę najbardziej zaawansowanych produktów, jakie można znaleźć w sklepach car audio. Zawierają bowiem tunery cyfrowej radiofonii DAB, zestawy głośnomówiące Bluetooth, odtwarzacze skompresowanych plików w różnorodnych formatach (także bezstratnych dla audiofili), mocne wzmacniacze czy cyfrowe procesory dźwięku DSP. A to nie wszystko.

Zobacz też: Connected cars - co to jest?

REKLAMA

Oprócz nowoczesnych rozwiązań, dzięki którym można skorzystać z telefonu oraz posłuchać radia czy muzyki o odpowiedniej jakości dźwięku, zadbano również jeszcze o nawigację. Mapy przechowywane są na karcie pamięci SD, którą łatwo wyjąć, by w domowym zaciszu wygodnie zaktualizować. Sprzęt może wyznaczyć trasę równie dobrze i dokładnie, co współczesne modele mocowane do szyby. Co więcej, podczas kalkulacji tras uwzględni również dane o ruchu drogowym, by podróżować jak najbardziej efektywnie. Niezależnie bowiem od tego, czy jedziemy klasykiem, czy też najnowszą limuzyną, strata czasu związana z postojami w korkach jest przecież taka sama.

Pojawienie się nowego sprzętu wiąże się odpowiednią strategią biznesową. Becker i Porsche uznali, że nowe urządzenia powinny być sprzedawane przy zachowaniu odpowiedniego standardu obsługi. Klasycznych radioodtwarzaczy z nawigacją nie znajdziemy zatem w marketach czy sklepach największych międzynarodowych sieci. Sprzęt można zobaczyć i zamówić tylko w wyspecjalizowanych salonach, które zapewniają również montaż. A bez fachowej instalacji trudno cieszyć się z nowego zakupu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Co oznaczają skróty AFL, ASR, ESP czy BAS?

Edycje do samochodów klasycznych są limitowane

„Produkt musi być naprawdę wyjątkowy i pasować do stylu auta. Dokładnie takim rozwiązaniem jest Becker Mexico Retro, który łączy w sobie najnowszą i docenianą technologię oraz design sprzed kilku dekad. Mimo, że jest to produkt niszowy to zainteresowanie było na tyle duże, że zdecydowaliśmy się na wznowienie produkcji. Becker Mexico Retro jest dostępny w limitowej ilości dla wielbicieli klasyki i oldtimerów” – mówi Marek Krygier, Eastern Europe Manager marki nawigacyjnej Becker.

Trudno się dziwić, że producenci celowo ograniczają dostępność swojego sprzętu. Ma to bowiem wpływ na odpowiednie ceny (produkty są znacznie droższe od popularnych urządzeń do nowoczesnych aut) a także na zachowanie ekskluzywności. A nic tak nie przyciąga majętnych klientów jak aura niepowtarzalności i świadomość tego, że mało kto kupi podobny produkt albo sprzęt pojawi się w nowej ofercie dyskontu tuż za rogiem. 

Autorem materiału jest niezależny ekspert Tomasz Okurowski

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

REKLAMA

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA