REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowoczesne systemy do samochodów klasycznych

Porsche 911 Singer
Porsche 911 Singer

REKLAMA

REKLAMA

Właściciele klasycznych pojazdów, nie muszą godzić się na rezygnację z nowoczesnych systemów audio i nawigacji. Niektórzy producenci oferują nowoczesne urządzenia dedykowane pojazdom wyprodukowanym kilkadziesiąt lat temu.

Nawigacja w klasycznym Porsche?

REKLAMA

Dla właścicieli ponadczasowych pojazdów sprzed kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu lat dodanie nowoczesnego radioodtwarzacza czy przenośnej nawigacji przyczepianej do szyby to świętokradztwo. By zachować oryginalny wygląd samochodu gotowi są na duże wyrzeczenia.

REKLAMA

Na szczęście powstaje zupełnie nowa kategoria urządzeń konstruowanych specjalnie z myślą o miłośnikach klasyków. Becker promuje model Mexico, a Porsche Radio Navigation System. To zaawansowane technologicznie radioodbiorniki, których wygląd stylizowany jest na urządzenia sprzed kilku dekad. Idealnie pasują do wnęk na radio w kultowych autach z lat 60., 70., a także 80. Pod stonowanymi wzorniczo panelami kryją się jednak rozwiązania na miarę najbardziej zaawansowanych produktów, jakie można znaleźć w sklepach car audio. Zawierają bowiem tunery cyfrowej radiofonii DAB, zestawy głośnomówiące Bluetooth, odtwarzacze skompresowanych plików w różnorodnych formatach (także bezstratnych dla audiofili), mocne wzmacniacze czy cyfrowe procesory dźwięku DSP. A to nie wszystko.

Zobacz też: Connected cars - co to jest?

REKLAMA

Oprócz nowoczesnych rozwiązań, dzięki którym można skorzystać z telefonu oraz posłuchać radia czy muzyki o odpowiedniej jakości dźwięku, zadbano również jeszcze o nawigację. Mapy przechowywane są na karcie pamięci SD, którą łatwo wyjąć, by w domowym zaciszu wygodnie zaktualizować. Sprzęt może wyznaczyć trasę równie dobrze i dokładnie, co współczesne modele mocowane do szyby. Co więcej, podczas kalkulacji tras uwzględni również dane o ruchu drogowym, by podróżować jak najbardziej efektywnie. Niezależnie bowiem od tego, czy jedziemy klasykiem, czy też najnowszą limuzyną, strata czasu związana z postojami w korkach jest przecież taka sama.

Pojawienie się nowego sprzętu wiąże się odpowiednią strategią biznesową. Becker i Porsche uznali, że nowe urządzenia powinny być sprzedawane przy zachowaniu odpowiedniego standardu obsługi. Klasycznych radioodtwarzaczy z nawigacją nie znajdziemy zatem w marketach czy sklepach największych międzynarodowych sieci. Sprzęt można zobaczyć i zamówić tylko w wyspecjalizowanych salonach, które zapewniają również montaż. A bez fachowej instalacji trudno cieszyć się z nowego zakupu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Co oznaczają skróty AFL, ASR, ESP czy BAS?

Edycje do samochodów klasycznych są limitowane

„Produkt musi być naprawdę wyjątkowy i pasować do stylu auta. Dokładnie takim rozwiązaniem jest Becker Mexico Retro, który łączy w sobie najnowszą i docenianą technologię oraz design sprzed kilku dekad. Mimo, że jest to produkt niszowy to zainteresowanie było na tyle duże, że zdecydowaliśmy się na wznowienie produkcji. Becker Mexico Retro jest dostępny w limitowej ilości dla wielbicieli klasyki i oldtimerów” – mówi Marek Krygier, Eastern Europe Manager marki nawigacyjnej Becker.

Trudno się dziwić, że producenci celowo ograniczają dostępność swojego sprzętu. Ma to bowiem wpływ na odpowiednie ceny (produkty są znacznie droższe od popularnych urządzeń do nowoczesnych aut) a także na zachowanie ekskluzywności. A nic tak nie przyciąga majętnych klientów jak aura niepowtarzalności i świadomość tego, że mało kto kupi podobny produkt albo sprzęt pojawi się w nowej ofercie dyskontu tuż za rogiem. 

Autorem materiału jest niezależny ekspert Tomasz Okurowski

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA