REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowoczesne systemy do samochodów klasycznych

Porsche 911 Singer
Porsche 911 Singer

REKLAMA

REKLAMA

Właściciele klasycznych pojazdów, nie muszą godzić się na rezygnację z nowoczesnych systemów audio i nawigacji. Niektórzy producenci oferują nowoczesne urządzenia dedykowane pojazdom wyprodukowanym kilkadziesiąt lat temu.

Nawigacja w klasycznym Porsche?

Dla właścicieli ponadczasowych pojazdów sprzed kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu lat dodanie nowoczesnego radioodtwarzacza czy przenośnej nawigacji przyczepianej do szyby to świętokradztwo. By zachować oryginalny wygląd samochodu gotowi są na duże wyrzeczenia.

REKLAMA

REKLAMA

Na szczęście powstaje zupełnie nowa kategoria urządzeń konstruowanych specjalnie z myślą o miłośnikach klasyków. Becker promuje model Mexico, a Porsche Radio Navigation System. To zaawansowane technologicznie radioodbiorniki, których wygląd stylizowany jest na urządzenia sprzed kilku dekad. Idealnie pasują do wnęk na radio w kultowych autach z lat 60., 70., a także 80. Pod stonowanymi wzorniczo panelami kryją się jednak rozwiązania na miarę najbardziej zaawansowanych produktów, jakie można znaleźć w sklepach car audio. Zawierają bowiem tunery cyfrowej radiofonii DAB, zestawy głośnomówiące Bluetooth, odtwarzacze skompresowanych plików w różnorodnych formatach (także bezstratnych dla audiofili), mocne wzmacniacze czy cyfrowe procesory dźwięku DSP. A to nie wszystko.

Zobacz też: Connected cars - co to jest?

Oprócz nowoczesnych rozwiązań, dzięki którym można skorzystać z telefonu oraz posłuchać radia czy muzyki o odpowiedniej jakości dźwięku, zadbano również jeszcze o nawigację. Mapy przechowywane są na karcie pamięci SD, którą łatwo wyjąć, by w domowym zaciszu wygodnie zaktualizować. Sprzęt może wyznaczyć trasę równie dobrze i dokładnie, co współczesne modele mocowane do szyby. Co więcej, podczas kalkulacji tras uwzględni również dane o ruchu drogowym, by podróżować jak najbardziej efektywnie. Niezależnie bowiem od tego, czy jedziemy klasykiem, czy też najnowszą limuzyną, strata czasu związana z postojami w korkach jest przecież taka sama.

REKLAMA

Pojawienie się nowego sprzętu wiąże się odpowiednią strategią biznesową. Becker i Porsche uznali, że nowe urządzenia powinny być sprzedawane przy zachowaniu odpowiedniego standardu obsługi. Klasycznych radioodtwarzaczy z nawigacją nie znajdziemy zatem w marketach czy sklepach największych międzynarodowych sieci. Sprzęt można zobaczyć i zamówić tylko w wyspecjalizowanych salonach, które zapewniają również montaż. A bez fachowej instalacji trudno cieszyć się z nowego zakupu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Co oznaczają skróty AFL, ASR, ESP czy BAS?

Edycje do samochodów klasycznych są limitowane

„Produkt musi być naprawdę wyjątkowy i pasować do stylu auta. Dokładnie takim rozwiązaniem jest Becker Mexico Retro, który łączy w sobie najnowszą i docenianą technologię oraz design sprzed kilku dekad. Mimo, że jest to produkt niszowy to zainteresowanie było na tyle duże, że zdecydowaliśmy się na wznowienie produkcji. Becker Mexico Retro jest dostępny w limitowej ilości dla wielbicieli klasyki i oldtimerów” – mówi Marek Krygier, Eastern Europe Manager marki nawigacyjnej Becker.

Trudno się dziwić, że producenci celowo ograniczają dostępność swojego sprzętu. Ma to bowiem wpływ na odpowiednie ceny (produkty są znacznie droższe od popularnych urządzeń do nowoczesnych aut) a także na zachowanie ekskluzywności. A nic tak nie przyciąga majętnych klientów jak aura niepowtarzalności i świadomość tego, że mało kto kupi podobny produkt albo sprzęt pojawi się w nowej ofercie dyskontu tuż za rogiem. 

Autorem materiału jest niezależny ekspert Tomasz Okurowski

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA