REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Regularne kursy statków wycieczkowych na Odrze

Subskrybuj nas na Youtube
podróż lato Fot. Fotolia
podróż lato Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W kwietniu rozpoczynają regularne kursowanie statki wycieczkowe na rzece Odra. Ciekawostką jest, że na pokładach statków będzie można np. wziąć ślub!

Ślub na statkach Zefir i Laguna?

W kwietniu nowy sezon turystyczny na środkowej Odrze rozpoczną statki wycieczkowe "Zefir" i "Laguna" należące do samorządowego Stowarzyszenia Odra dla Turystów. Operator statków zapowiada kilka nowości.

REKLAMA

Wśród nich będzie możliwość zawarcia małżeństwa na statku i organizacji przyjęć urodzinowych. Na obu jednostkach pojawi się nowa aranżacja pokładu dolnego, a małe dzieci będą miały do dyspozycji kącik zabaw. Ponadto na statkach będzie można korzystać z internetu.

Stowarzyszenie zapowiada organizację sklepiku z produktami regionalnymi jak miody, dżemy, wino czy piwo.

„Mamy się czym pochwalić, ponieważ wzdłuż Odry jest wielu lokalnych przedsiębiorców, którzy mogą zaoferować produkty najwyższej jakości” - powiedział prezes Stowarzyszenia Odra dla Turystów Łukasz Kozłowski.

Nie zabraknie też regularnych kursów wycieczkowych po środkowym odcinku drugiej co do wielkości z polskich rzek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Czy tanie linie lotnicze mogą oszczędzać na serwisie?

Rejsy wycieczkowe po Odrze od kwietnia do października

Sezon statki rozpoczną 17 kwietnia, potrwa on do końca października. Jeśli pogoda dopisze, to w świąteczny weekend będzie można popływać statkiem „Laguna” w rejonie Nowej Soli.

REKLAMA

W zeszłym roku, pierwszym pełnym sezonie turystycznym dwóch lubuskich statków wycieczkowych, pływało na nich po środkowej Odrze ponad 30 tys. osób. Z tej atrakcji turystycznej najczęściej korzystali Lubuszanie, ale wśród pasażerów nie brakowało także turystów spoza województwa. Regularne rejsy jednostki rozpoczęły w kwietniu, a ostatnie odbyły się w listopadzie.

„Ubiegłoroczny wynik był dobry, jednak w tym roku liczymy na jeszcze więcej pasażerów. Poza standardowymi godzinnymi rejsami mamy do wyboru dwu- oraz trzygodzinne wycieczki statkami” - powiedział Kozłowski.

Statki "Zefir" i "Laguna" wybudowano w ramach projektu "Odra dla turystów 2014 - rozwój turystyki wodnej na transgranicznym obszarze Doliny Środkowej Odry". Przedsięwzięcie było współfinansowane z Programu Współpracy Transgranicznej Polska (województwo lubuskie) - Brandenburgia 2007-2013. Całkowita wartość projektu wyniosła ok. 7,2 mln euro, w tym dofinansowanie z funduszy unijnych - 85 proc.

W ramach tego samego projektu w Lubuskiem zmodernizowano porty rzeczne na Odrze w Nowej Soli, Cigacicach i Bytomiu Odrzańskim. Same statki powstały w stoczniach w Koźlu i Januszkowicach (woj. opolskie). Mają 25 metrów długości i mogą zabrać na pokład po ok. 90 pasażerów i kilkanaście rowerów.

Zobacz też: Darmowa komunikacja dla kierowców w Opolu

Operatorem statków jest Stowarzyszenie Odra dla Turystów. Jego członkami są samorządy: Nowa Sól, Bytom Odrzański, Sulechów, Krosno Odrzańskie, Słubice, Kostrzyn nad Odrą, Górzyca oraz miasto Głogów z Dolnego Śląska.

REKLAMA

Linia środkowej Odry została podzielona na dwie części. "Zefir" obsługuje porty w Krośnie Odrzańskim, Eisenhuettenstadt, Słubicach, Frankfurcie nad Odrą i Kostrzynie nad Odrą. Drugi ze statków - "Laguna" cumuje w portach: Głogów (Dolny Śląsk), Bytom Odrzański, Nowa Sól i Cigacice.

W sezonie 2015 ceny biletów nie ulegną zmianie. Za podstawowy, trwający ok. godziny rejs spacerowy bilet normalny będzie kosztował 16 zł, a ulgowy 13. Harmonogram rejsów jest już dostępny na stronie internetowej Stowarzyszenia Odra dla Turystów. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA