REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak ułatwić sobie odzyskanie VAT z transportu międzynarodowego

Jak ułatwić sobie odzyskanie VAT z transportu międzynarodowego. Fot. Fotolia
Jak ułatwić sobie odzyskanie VAT z transportu międzynarodowego. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Odzyskiwanie podatku VAT w przedsiębiorstwach zajmujących się transportem międzynarodowym jest kłopotliwe ze względu na konieczność gromadzenia wielu dokumentów. Jest sposób, by nie było to tak uciążliwe.

Trudności z odzyskaniem VAT przez właścicieli firm transportowych

Właściciele firm transportowych odzyskują VAT m.in. z opłat za paliwo, opłat drogowych, zakupu części zamiennych. Trudności powoduje już samo zbieranie rachunków i faktur za poszczególne transakcje. Jednak prawdziwe problemy rozpoczynają się w momencie samodzielnego rozliczania wszystkich płatności. Pracownicy administracyjni napotykają nie tylko bariery językowe, ale także różne stawki VAT-u w poszczególnych krajach. Przy rozliczaniu od kilkudziesięciu do kilkuset transakcji bardzo łatwo o błąd, który może powodować później problemy podatkowe. To firma ponosi odpowiedzialność za pomyłki, które mogą wiązać się z koniecznością zapłaty kary pieniężnej (na podstawie decyzji Urzędu Skarbowego). Aby wyeliminować ryzyko błędów, warto korzystać z kart flotowych. Przykładem jest karta euroShell.  

REKLAMA

Zobacz też: Kiedy zachodzi wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów?

„Właściciele przedsiębiorstw transportowych coraz częściej decydują się na korzystanie z kart flotowych po to, aby jak najefektywniej realizować swoje zadania. Powierzenie specjalistom procesu odzyskiwania podatku VAT z transakcji zagranicznych pozwala firmie skoncentrować się na jej kluczowych celach, czyli pozyskiwaniu nowych zleceń i nadzorem nad ich realizacją” – powiedziała Ewa Galanty, Marketing Manager euroShell Card na Polskę, Ukrainę oraz kraje nadbałtyckie.

Zobacz też: Usługa transportu towarów realizowana na życzenie klienta – podatek VAT

Z kartą paliwową łatwiej o zwrot VAT zza granicy?

REKLAMA

Przedsiębiorcy, którzy samodzielnie odzyskują podatek VAT z poszczególnych krajów Europy, na zwrot pieniędzy mogą czekać nawet do 16 miesięcy od daty transakcji. Tak długotrwały proces hamuje płynność finansową przedsiębiorstw transportowych. Użytkownicy euroShell mogą skrócić ten czas do 2 tygodni, starając się o zwrot podatku VAT w trybie fakturowania netto. Jest to najszybsza metoda, ponieważ VAT za transakcje zagraniczne jest zwracany w formie faktury korygującej w następnym cyklu fakturowania, czyli po 14 dniach. Wówczas na konto euroShell klienta trafia przedpłata określonej kwoty. Zwrot możliwy jest w tym przypadku wyłącznie za transakcje dokonane kartą euroShell. Na ten moment tryb fakturowania netto dostępny jest dla transakcji wykonywanych w krajach, takich jak: Austria, Belgia, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Luksemburg, Niemcy, Norwegia, Szwecja, Węgry, Włochy, Wielka Brytania, Słowenia oraz Słowacja.  

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Innym rozwiązaniem oferowanym przez euroShell jest opcja zwrotu podatku VAT po miesiącu od zlecenia. Z tej opcji mogą skorzystać wyłącznie klienci, którzy podpisali umowę na fakturowanie netto. Miesięczny zwrot obejmuje faktury euroShell, z których nie został odzyskany podatek w trybie fakturowania netto, a także te, które nie zostały wystawione przez Shell.

Zobacz też: VAT- Otrzymanie zaliczki w eksporcie ze stawką 0%

Zwrot akcyzy z zakupu oleju napędowego

REKLAMA

Oprócz odzyskiwania podatku VAT, operatorzy flot mogą liczyć również na zwrot akcyzy. Posiadacze karty euroShell mają możliwość odzyskania akcyzy z zakupu oleju napędowego. Usługa ta dostępna jest w 6 krajach europejskich: we Francji, Hiszpanii, Włoszech, Belgii, Słowenii i na Węgrzech.

Zasięg usług oferowanych przez euroShell obejmuje 28 krajów, co umożliwia zwrot podatku niemal z każdego kraju w Unii Europejskiej. Niewątpliwą zaletą korzystania z karty flotowej w odzyskiwaniu podatku jest także optymalizacja przepływu finansów w firmie transportowej ze względu na krótki czas oczekiwania na środki pieniężne. Wybór takiego rozwiązania to także przekazanie procesów administracyjnych zewnętrznym specjalistom, co odciąża firmę z przeprowadzania czasochłonnych i skomplikowanych procedur podatkowych. Poza tym, operatorzy flot nie muszą martwić się o bariery językowe, ponieważ mogą liczyć na doradztwo specjalistów z danego kraju.

50 lat doświadczenia Shell w dziedzinie kart paliwowych umożliwiło stworzenie zintegrowanych systemów zarządzania zużyciem paliwa oraz serwisami drogowymi. Karta euroShell to sprawdzone narzędzie, które pozwala na efektywne wykorzystanie czasu pracy i redukcję kosztów firmy.

Źródło: Materiały prasowe Shell

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA