REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak ułatwić sobie odzyskanie VAT z transportu międzynarodowego

Subskrybuj nas na Youtube
Jak ułatwić sobie odzyskanie VAT z transportu międzynarodowego. Fot. Fotolia
Jak ułatwić sobie odzyskanie VAT z transportu międzynarodowego. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Odzyskiwanie podatku VAT w przedsiębiorstwach zajmujących się transportem międzynarodowym jest kłopotliwe ze względu na konieczność gromadzenia wielu dokumentów. Jest sposób, by nie było to tak uciążliwe.

Trudności z odzyskaniem VAT przez właścicieli firm transportowych

Właściciele firm transportowych odzyskują VAT m.in. z opłat za paliwo, opłat drogowych, zakupu części zamiennych. Trudności powoduje już samo zbieranie rachunków i faktur za poszczególne transakcje. Jednak prawdziwe problemy rozpoczynają się w momencie samodzielnego rozliczania wszystkich płatności. Pracownicy administracyjni napotykają nie tylko bariery językowe, ale także różne stawki VAT-u w poszczególnych krajach. Przy rozliczaniu od kilkudziesięciu do kilkuset transakcji bardzo łatwo o błąd, który może powodować później problemy podatkowe. To firma ponosi odpowiedzialność za pomyłki, które mogą wiązać się z koniecznością zapłaty kary pieniężnej (na podstawie decyzji Urzędu Skarbowego). Aby wyeliminować ryzyko błędów, warto korzystać z kart flotowych. Przykładem jest karta euroShell.  

REKLAMA

Zobacz też: Kiedy zachodzi wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów?

„Właściciele przedsiębiorstw transportowych coraz częściej decydują się na korzystanie z kart flotowych po to, aby jak najefektywniej realizować swoje zadania. Powierzenie specjalistom procesu odzyskiwania podatku VAT z transakcji zagranicznych pozwala firmie skoncentrować się na jej kluczowych celach, czyli pozyskiwaniu nowych zleceń i nadzorem nad ich realizacją” – powiedziała Ewa Galanty, Marketing Manager euroShell Card na Polskę, Ukrainę oraz kraje nadbałtyckie.

Zobacz też: Usługa transportu towarów realizowana na życzenie klienta – podatek VAT

Z kartą paliwową łatwiej o zwrot VAT zza granicy?

REKLAMA

Przedsiębiorcy, którzy samodzielnie odzyskują podatek VAT z poszczególnych krajów Europy, na zwrot pieniędzy mogą czekać nawet do 16 miesięcy od daty transakcji. Tak długotrwały proces hamuje płynność finansową przedsiębiorstw transportowych. Użytkownicy euroShell mogą skrócić ten czas do 2 tygodni, starając się o zwrot podatku VAT w trybie fakturowania netto. Jest to najszybsza metoda, ponieważ VAT za transakcje zagraniczne jest zwracany w formie faktury korygującej w następnym cyklu fakturowania, czyli po 14 dniach. Wówczas na konto euroShell klienta trafia przedpłata określonej kwoty. Zwrot możliwy jest w tym przypadku wyłącznie za transakcje dokonane kartą euroShell. Na ten moment tryb fakturowania netto dostępny jest dla transakcji wykonywanych w krajach, takich jak: Austria, Belgia, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Luksemburg, Niemcy, Norwegia, Szwecja, Węgry, Włochy, Wielka Brytania, Słowenia oraz Słowacja.  

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Innym rozwiązaniem oferowanym przez euroShell jest opcja zwrotu podatku VAT po miesiącu od zlecenia. Z tej opcji mogą skorzystać wyłącznie klienci, którzy podpisali umowę na fakturowanie netto. Miesięczny zwrot obejmuje faktury euroShell, z których nie został odzyskany podatek w trybie fakturowania netto, a także te, które nie zostały wystawione przez Shell.

Zobacz też: VAT- Otrzymanie zaliczki w eksporcie ze stawką 0%

Zwrot akcyzy z zakupu oleju napędowego

REKLAMA

Oprócz odzyskiwania podatku VAT, operatorzy flot mogą liczyć również na zwrot akcyzy. Posiadacze karty euroShell mają możliwość odzyskania akcyzy z zakupu oleju napędowego. Usługa ta dostępna jest w 6 krajach europejskich: we Francji, Hiszpanii, Włoszech, Belgii, Słowenii i na Węgrzech.

Zasięg usług oferowanych przez euroShell obejmuje 28 krajów, co umożliwia zwrot podatku niemal z każdego kraju w Unii Europejskiej. Niewątpliwą zaletą korzystania z karty flotowej w odzyskiwaniu podatku jest także optymalizacja przepływu finansów w firmie transportowej ze względu na krótki czas oczekiwania na środki pieniężne. Wybór takiego rozwiązania to także przekazanie procesów administracyjnych zewnętrznym specjalistom, co odciąża firmę z przeprowadzania czasochłonnych i skomplikowanych procedur podatkowych. Poza tym, operatorzy flot nie muszą martwić się o bariery językowe, ponieważ mogą liczyć na doradztwo specjalistów z danego kraju.

50 lat doświadczenia Shell w dziedzinie kart paliwowych umożliwiło stworzenie zintegrowanych systemów zarządzania zużyciem paliwa oraz serwisami drogowymi. Karta euroShell to sprawdzone narzędzie, które pozwala na efektywne wykorzystanie czasu pracy i redukcję kosztów firmy.

Źródło: Materiały prasowe Shell

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA