REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

Rodzaj zastosowanych w samochodzie przewodów hamulcowych ma istotny wpływ na skuteczność całego układu hamulcowego. Fot. Fotolia
Rodzaj zastosowanych w samochodzie przewodów hamulcowych ma istotny wpływ na skuteczność całego układu hamulcowego. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Serwisowanie układu hamulcowego przeciętny kierowca sprowadza do wymiany tarcz hamulcowych wraz klockami . Ci skrupulatniejsi pamiętają także o okresowym wymianie płynu hamulcowego. Czy to wszystko o co trzeba zadbać?

Aby ocenić skalę podzespołów wchodzących w skład układ hamulcowego, które należy sukcesywnie wymieniać w pojeździe, należy  pierwszej kolejności odpowiedzieć sobie na pytanie: jaki jest nasz styl prowadzenia samochodu. W większości przypadków auta osobowe wykorzystywane są jako środek transportu pomiędzy domem a miejscem pracy czy sklepem. Tak eksploatowany samochód nie wymaga zazwyczaj większej troski ponad regularną wymianę klocków i tarcz hamulcowych oraz okresową zmianę płynu hamulcowego w układzie.

REKLAMA

Wady gumowych przewodów hamulcowych

Kierowcy, którzy jeżdżą swoim samochodem bardzo dynamicznie, regularnie testując zarówno skuteczność szybkiego rozpędzania jak i natychmiastowego zatrzymywania, powinni zadbać także o lepsze przewody hamulcowe. Samochody eksploatowane na torze, mogą już po jednym czy dwóch okrążeniach odmówić współpracy ze względu na przeciążony układ hamulcowy. Nawet wyczynowe tarcze oraz klocki hamulcowe nie wystarczą, by zagwarantować wysoką siłę hamowania. Wysoka temperatura panująca w takich warunkach w układzie hamulcowym (nawet kilkaset stopni) w połączeniu z ogromnym ciśnieniem w nim generowanym (do 400 atmosfer), błyskawicznie przekłada się na ograniczoną skuteczność hamulców. Typowy objaw tego zjawiska, możliwy do zaobserwowania przez kierowcę, to miękki pedał hamulca spowodowany „puchnięciem” przewodów hamulcowym oraz wydłużona droga hamowania.

Zobacz też: Dlaczego pedał hamulca „wciska się” do podłogi?

Wyczynowe przewody hamulcowe

Aby temu zaradzić, zamiast standardowych, gumowych przewodów hamulcowy, auta poruszające się na torze wyposażane są w przewody zrobione z teflonu pokrytego stalowym oplotem. Dzięki temu granica wytrzymałości układu hamulcowego w ekstremalnych sytuacjach istotnie się zwiększa. Pojazd zachowuje swoje wysokie parametry nawet w chwili, gdy poddawany jest dużym przeciążeniom, towarzyszącym dynamicznej jeździe.

Koszt montażu przewodów hamulcowych w stalowym oplocie

Koszt przewodów hamulcowych w stalowym oplocie jest bardzo różny. W zależności od firmy czy miejsca zakupu cena waha się przeciętnie w przedziale od 90-140zł za jeden metr przewodu wykonanego z teflonu w stalowym oplocie. Dodatkowe 20zł kosztuje przeciętnie specjalna końcówka przewodu. Nie są to duże koszta, a w sposób radykalny mogą poprawić nasze bezpieczeństwo na drodze czy torze wyścigowym.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA