REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przechwycenie sygnału z pilota, czyli jak stracić auto w kilka sekund

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Przechwycenie sygnału z pilota
Przechwycenie sygnału z pilota

REKLAMA

REKLAMA

System bezkluczykowego dostępu do pojazdu jest czystym błogosławieństwem. Kierowca nie musi wyciągać kluczyka z kieszeni, aby najpierw odblokować zamki, a później odpalić aut. Tylko czy to bezpieczne? No właśnie nie.

REKLAMA

System bezkluczykowego dostępu do kabiny i odpalania pojazdu w czystej teorii jest całkowicie bezpieczny. W końcu centralka w pojeździe i kluczyk komunikują się bezprzewodowo na odległość zaledwie metra za pomocą jednorazowych kodów. Te można wykorzystać tylko raz. Później wypadają z puli i nie będą w stanie zainicjować np. otwarcia zamków. To jednak wyłącznie teoria. W praktyce system choć stał się początkowo wyzwaniem, ostatecznie otworzył przed złodziejami samochodów całkowicie nowe pole możliwości. Teraz są oni w stanie ukraść auto bez bicia szyby czy przecinania kabli.

REKLAMA

Jak wygląda przechwycenie sygnału z pilota? Metody tak naprawdę są dwie. W pierwszej złodziej wykorzystuje nadajnik, który na początek zakłóca komunikację między kluczykiem i pojazdem. Skutek? Gdy kierowca pochodzi do auta i łapie za klamkę, to w pierwszym momencie nie odblokowuje zamków. Pierwszy kod jest bowiem przejmowany przez nadajnik i zapisywany w nim. Dzięki temu nie trafia do odbiornika w samochodzie i nie wypada z puli dostępnych kombinacji. Złodzieje mogą go wykorzystać później do otwarcia drzwi i odjechania samochodem.

Przechwycenie sygnału z pilota - dwa transmitery w roli „przedłużacza”

REKLAMA

Druga metoda na przechwycenie sygnału z pilota jest nieco bardziej skomplikowana. Konieczne są do tego dwa klucze hakujące i dwa transmitery. Jeden zestaw musi być umieszczony w pobliżu auta, a drugi blisko osoby posiadającej przy sobie klucz do samochodu (np. złodziej siada przy stoliku obok w kawiarni). Transmitery są nazywane przedłużaczami zasięgu. A to oznacza mniej więcej tyle, że w tym przypadku pojawia się nie tyle przechwycenie sygnału z pilota, co skomunikowanie dwóch urządzeń na dużą odległość.

Jak wygląda kradzież? Osoba znajdująca się w pobliżu samochodu dotyka klamki. Centralka w pojeździe próbuje zatem zidentyfikować kluczyk. Kluczyk za pomocą dwóch transmiterów odpowiada na zapytanie, a następnie przesyła kod autoryzacyjny. W tym momencie w pojeździe odblokowują się zamki. Złodziej może zatem zająć miejsce za kierownicą, odpalić silnik za pomocą przycisku i po prostu odjechać. Tak, podczas jazdy wyświetli się na tablicy zegarów komunikat mówiący o braku kluczyka. Ze względów bezpieczeństwa silnik nie zgaśnie, a złodziej będzie mógł nim pojechać wprost do swojej kryjówki.

Cicho, bez śladów i stuprocentowo skutecznie!

Przechwycenie sygnału z pilota jest jedną z najpopularniejszych metod kradzieży w ostatnim czasie. Sprawia że złodziej bez zbędnych hałasów, zwracania na siebie uwagę czy bez pozostawienia śladów może ukraść pojazd. Czy kierowcy mogą się jakoś chronić? Podstawową metodą jest założenie na kluczyk od samochodu specjalnego pokrowca. Ten ma powodować blokadę przesyłu sygnałów między pilotem a ewentualnymi transmiterami znajdującymi się w jego otoczeniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Już niedługo kierowcy mogą otrzymać jeszcze jedno narzędzie. Continental ma bowiem pomysł nie tyle genialny, co niezwykle prosty. W kluczyk wbudowany zostanie czujnik ruchu. Gdy ten wykryje brak aktywności ze strony człowieka, z miejsca uśpi wbudowaną w pilot elektronikę. To jednak nie koniec. Bo klucz ma też zapamiętywać tzw. schematy poruszania się danej osoby np. po mieszkaniu lub po posesji. Te sytuacje będą również powodować uśpienie elektroniki. Tym samym przedłużenie sygnału między kluczem a nadajnikiem w samochodzie stanie się dużo trudniejsze do wykonania.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA