REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przechwycenie sygnału z pilota, czyli jak stracić auto w kilka sekund

Przechwycenie sygnału z pilota
Przechwycenie sygnału z pilota

REKLAMA

REKLAMA

System bezkluczykowego dostępu do pojazdu jest czystym błogosławieństwem. Kierowca nie musi wyciągać kluczyka z kieszeni, aby najpierw odblokować zamki, a później odpalić aut. Tylko czy to bezpieczne? No właśnie nie.

System bezkluczykowego dostępu do kabiny i odpalania pojazdu w czystej teorii jest całkowicie bezpieczny. W końcu centralka w pojeździe i kluczyk komunikują się bezprzewodowo na odległość zaledwie metra za pomocą jednorazowych kodów. Te można wykorzystać tylko raz. Później wypadają z puli i nie będą w stanie zainicjować np. otwarcia zamków. To jednak wyłącznie teoria. W praktyce system choć stał się początkowo wyzwaniem, ostatecznie otworzył przed złodziejami samochodów całkowicie nowe pole możliwości. Teraz są oni w stanie ukraść auto bez bicia szyby czy przecinania kabli.

REKLAMA

REKLAMA

Jak wygląda przechwycenie sygnału z pilota? Metody tak naprawdę są dwie. W pierwszej złodziej wykorzystuje nadajnik, który na początek zakłóca komunikację między kluczykiem i pojazdem. Skutek? Gdy kierowca pochodzi do auta i łapie za klamkę, to w pierwszym momencie nie odblokowuje zamków. Pierwszy kod jest bowiem przejmowany przez nadajnik i zapisywany w nim. Dzięki temu nie trafia do odbiornika w samochodzie i nie wypada z puli dostępnych kombinacji. Złodzieje mogą go wykorzystać później do otwarcia drzwi i odjechania samochodem.

Przechwycenie sygnału z pilota - dwa transmitery w roli „przedłużacza”

Druga metoda na przechwycenie sygnału z pilota jest nieco bardziej skomplikowana. Konieczne są do tego dwa klucze hakujące i dwa transmitery. Jeden zestaw musi być umieszczony w pobliżu auta, a drugi blisko osoby posiadającej przy sobie klucz do samochodu (np. złodziej siada przy stoliku obok w kawiarni). Transmitery są nazywane przedłużaczami zasięgu. A to oznacza mniej więcej tyle, że w tym przypadku pojawia się nie tyle przechwycenie sygnału z pilota, co skomunikowanie dwóch urządzeń na dużą odległość.

Jak wygląda kradzież? Osoba znajdująca się w pobliżu samochodu dotyka klamki. Centralka w pojeździe próbuje zatem zidentyfikować kluczyk. Kluczyk za pomocą dwóch transmiterów odpowiada na zapytanie, a następnie przesyła kod autoryzacyjny. W tym momencie w pojeździe odblokowują się zamki. Złodziej może zatem zająć miejsce za kierownicą, odpalić silnik za pomocą przycisku i po prostu odjechać. Tak, podczas jazdy wyświetli się na tablicy zegarów komunikat mówiący o braku kluczyka. Ze względów bezpieczeństwa silnik nie zgaśnie, a złodziej będzie mógł nim pojechać wprost do swojej kryjówki.

REKLAMA

Cicho, bez śladów i stuprocentowo skutecznie!

Przechwycenie sygnału z pilota jest jedną z najpopularniejszych metod kradzieży w ostatnim czasie. Sprawia że złodziej bez zbędnych hałasów, zwracania na siebie uwagę czy bez pozostawienia śladów może ukraść pojazd. Czy kierowcy mogą się jakoś chronić? Podstawową metodą jest założenie na kluczyk od samochodu specjalnego pokrowca. Ten ma powodować blokadę przesyłu sygnałów między pilotem a ewentualnymi transmiterami znajdującymi się w jego otoczeniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Już niedługo kierowcy mogą otrzymać jeszcze jedno narzędzie. Continental ma bowiem pomysł nie tyle genialny, co niezwykle prosty. W kluczyk wbudowany zostanie czujnik ruchu. Gdy ten wykryje brak aktywności ze strony człowieka, z miejsca uśpi wbudowaną w pilot elektronikę. To jednak nie koniec. Bo klucz ma też zapamiętywać tzw. schematy poruszania się danej osoby np. po mieszkaniu lub po posesji. Te sytuacje będą również powodować uśpienie elektroniki. Tym samym przedłużenie sygnału między kluczem a nadajnikiem w samochodzie stanie się dużo trudniejsze do wykonania.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA