Montaż sportowego układu dolotowego
REKLAMA
REKLAMA
Oferta producentów układów dolotowych jest bardzo bogata. Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety i przekłada się bezpośrednio na ewentualny przyrost mocy i jej przebieg w funkcji obrotów. Zestawy zawierają zazwyczaj wszystkie elementy potrzebne do montażu, jak: łączniki silikonowe (lub gumowe), odpowiednie rurki dolotowe, opaski ślimakowe, filtr powietrza, itd. Przy demontażu seryjnego układu i montażu sportowego układu dolotowego, przydadzą się na pewno śrubokręt i kombinerki.
REKLAMA
Zobacz również: Co to jest swap silnika?
Pracę rozpoczynamy od odpięcia kostki przyłączeniowej przepływomierza. Kolejno demontujemy wszystkie elementy układu dolotowego, poczynając od puszki filtra powietrza, a kończąc na przepustnicy. Sportowy układ dolotowy zakładamy w odwrotnej kolejności, pamiętając o podłączeniu wszystkich podciśnień silnika i odmy. Na koniec pozostaje podłączenie kostki przepływomierza, włączenie silnika i sprawdzenie czy są ewentualne nieszczelności w układzie. Jeżeli na jakieś napotkamy, należy je bezwzględnie usunąć.
Zobacz również: Jak zamontować turbosprężarkę?
Seryjne układy dolotowe projektowane są tak, aby zapewnić jak najbardziej optymalne osiągi uwzględniając w tym również poziom hałasu. Jeżeli chcesz, aby Twój silnik brzmiał bardziej „rasowo”, a przy tym uwolnić parę koni mechanicznych, nic nie stoi na przeszkodzie.
REKLAMA
REKLAMA