REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: wymiana płynu hamulcowego

Robert Kuśpiel
Pamiętajmy aby podczas całej operacji nie dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiorniczka wyrównawczego.
Pamiętajmy aby podczas całej operacji nie dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiorniczka wyrównawczego.

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana płynu hamulcowego zapewnia prawidłowe działanie całego układu. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić płyn hamulcowy w Mercedesie W168 klasy A.

Płyn hamulcowy poprzez wchłanianie wilgoci traci swoje właściwości. Producent przewiduje wymianę płynu hamulcowego co 2 lata. Cała operacja nie jest trudna i bez problemu wykonamy ją we własnym zakresie. Pierwszy krok to zebranie wszystkich potrzebnych narzędzi. Będzie nam potrzebny klucz oczkowy do odpowietrzników oraz przezroczysty przewód elastyczny o średnicy wewnętrznej 6mm. Dodatkowo potrzebujemy pustego naczynia oraz około 1 litra płynu hamulcowego. Pamiętajmy, żeby by to płyn rekomendowany przez Mercedesa.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana alternatora

Oznaczamy na zbiorniku poziom płynu hamulcowego. Wszystko po to, żeby po wymianie uzupełnić stan do odpowiedniego poziomu, który uwzględnia zużycie klocków hamulcowych. Odkręcamy korek zbiorniczka wyrównawczego i owijamy wlew za pomocą czystej szmatki. Za pomocą strzykawki odciągamy nadmiar płynu hamulcowego i zlewamy go do pustego naczynia. Czynność tą kontynuujemy aż poziom płynu osiągnie około 10mm.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: przegląd układu hamulcowego

REKLAMA

Teraz dolewamy świeżego płynu hamulcowego aż do oznaczenia MAX. Podczas całej operacji należy kontrolować poziom płynu hamulcowego. Nie można dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiorniczka wyrównawczego. Jeśli tak się stanie, zajdzie potrzeba odpowietrzenia całego układu hamulcowego. Podnosimy samochód za pomocą lewarka i podpieramy go na podstawkach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przystępujemy do odkręcania zaworów odpowietrzających. Zaczynamy od hamulca tylnego prawego koła. Następny z kolei jest hamulec tylnego lewego koła, po czym zajmujemy się zaciskiem przedniego prawego hamulca, zaciskiem przedniego lewego hamulca oraz wysprzęglikiem sprzęgła. Zakładamy klucz oczkowy na odpowietrznik tylnego prawego zacisku hamulca i zakładamy na zawór czysty przewód elastyczny.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: kontrola zawieszenia i układu kierowniczego

Drugi koniec przewodu wkładamy do naczynia z niewielką ilością płynu hamulcowego. Pamiętajmy, że naczynie powinno znajdować się minimum 30 cm powyżej zaworu odpowietrzającego. W ten sposób utrzymamy odpowiednie ciśnienie w układzie hamulcowym. W tym momencie przyda nam się pomoc drugiej osoby. Musi ona wolno pompować pedałem hamulca do momentu aż będzie wyczuwalny opór.

Osoba ta trzyma wciśnięty pedał, a my odkręcamy odpowietrznik za pomocą klucza. Zakręcamy odpowietrznik w momencie kiedy pedał dojdzie do ogranicznika. Operację tą powtarzamy do momentu aż zacznie wypływać płyn pozbawiony pęcherzyków powietrza. W taki sam sposób odpowietrzamy hamulce pozostałych kół. Na koniec sprawdzamy poziom płynu hamulcowego i dolewamy brakującą ilość.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA