REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: wymiana płynu hamulcowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Pamiętajmy aby podczas całej operacji nie dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiorniczka wyrównawczego.
Pamiętajmy aby podczas całej operacji nie dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiorniczka wyrównawczego.

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana płynu hamulcowego zapewnia prawidłowe działanie całego układu. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić płyn hamulcowy w Mercedesie W168 klasy A.

Płyn hamulcowy poprzez wchłanianie wilgoci traci swoje właściwości. Producent przewiduje wymianę płynu hamulcowego co 2 lata. Cała operacja nie jest trudna i bez problemu wykonamy ją we własnym zakresie. Pierwszy krok to zebranie wszystkich potrzebnych narzędzi. Będzie nam potrzebny klucz oczkowy do odpowietrzników oraz przezroczysty przewód elastyczny o średnicy wewnętrznej 6mm. Dodatkowo potrzebujemy pustego naczynia oraz około 1 litra płynu hamulcowego. Pamiętajmy, żeby by to płyn rekomendowany przez Mercedesa.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana alternatora

Oznaczamy na zbiorniku poziom płynu hamulcowego. Wszystko po to, żeby po wymianie uzupełnić stan do odpowiedniego poziomu, który uwzględnia zużycie klocków hamulcowych. Odkręcamy korek zbiorniczka wyrównawczego i owijamy wlew za pomocą czystej szmatki. Za pomocą strzykawki odciągamy nadmiar płynu hamulcowego i zlewamy go do pustego naczynia. Czynność tą kontynuujemy aż poziom płynu osiągnie około 10mm.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: przegląd układu hamulcowego

REKLAMA

Teraz dolewamy świeżego płynu hamulcowego aż do oznaczenia MAX. Podczas całej operacji należy kontrolować poziom płynu hamulcowego. Nie można dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiorniczka wyrównawczego. Jeśli tak się stanie, zajdzie potrzeba odpowietrzenia całego układu hamulcowego. Podnosimy samochód za pomocą lewarka i podpieramy go na podstawkach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przystępujemy do odkręcania zaworów odpowietrzających. Zaczynamy od hamulca tylnego prawego koła. Następny z kolei jest hamulec tylnego lewego koła, po czym zajmujemy się zaciskiem przedniego prawego hamulca, zaciskiem przedniego lewego hamulca oraz wysprzęglikiem sprzęgła. Zakładamy klucz oczkowy na odpowietrznik tylnego prawego zacisku hamulca i zakładamy na zawór czysty przewód elastyczny.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: kontrola zawieszenia i układu kierowniczego

Drugi koniec przewodu wkładamy do naczynia z niewielką ilością płynu hamulcowego. Pamiętajmy, że naczynie powinno znajdować się minimum 30 cm powyżej zaworu odpowietrzającego. W ten sposób utrzymamy odpowiednie ciśnienie w układzie hamulcowym. W tym momencie przyda nam się pomoc drugiej osoby. Musi ona wolno pompować pedałem hamulca do momentu aż będzie wyczuwalny opór.

Osoba ta trzyma wciśnięty pedał, a my odkręcamy odpowietrznik za pomocą klucza. Zakręcamy odpowietrznik w momencie kiedy pedał dojdzie do ogranicznika. Operację tą powtarzamy do momentu aż zacznie wypływać płyn pozbawiony pęcherzyków powietrza. W taki sam sposób odpowietrzamy hamulce pozostałych kół. Na koniec sprawdzamy poziom płynu hamulcowego i dolewamy brakującą ilość.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA