Mercedes A klasa W168: kontrola skrzyni biegów i półosi napędowych
REKLAMA
REKLAMA
Przegląd wykonujemy co roku o tej samej porze. Zaczynamy od półosi napędowych. Będziemy kontrolować osłony przegubów pod względem uszkodzeń i szczelności. Pierwszy krok to uniesienie przodu samochodu. W tym celu będzie nam potrzebny tradycyjny lewarek razem z podstawkami. Pamiętajmy o zabezpieczeniu tylnych kół. W silnikach Diesla należy wymontować przednią osłonę silnika.
REKLAMA
Za pomocą lampy oświetlamy gumowe osłony i sprawdzamy czy nie są sparciałe albo rozerwane. Wszelkie ślady smaru, nawet te niewielkie, świadczą o pęknięciu osłony. W takim przypadku należy zlokalizować takie miejsce i najszybciej jak to możliwe dokonać wymiany. Jeżeli osłony są wciśnięte do wnętrza, to również należy je wymieniać. Kontrolujemy opaski mocujące. Na koniec montujemy osłonę nadwozia (silniki Diesla) i opuszczamy samochód.
Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana filtra paliwa i powietrza
REKLAMA
Przystępujemy do kontroli skrzyni biegów. Po uniesieniu samochodu przyglądamy się miejscom, w których najczęściej występują wycieki. Jest to połączenie kadłuba silnika ze skrzynią biegów, korek wlewu oleju oraz półosie – przy przekładni. Jeżeli nie są widoczne żadne wycieki, nie musimy przeprowadzać dodatkowego testu. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości musimy podjąć dodatkowe kroki. Niski stan oleju w przekładni powoduje szybsze zużycie wszystkich elementów. Nagła awaria może skutecznie unieruchomić samochód.
Pierwszy krok to dokładne umycie obudowy skrzyni biegów. Robimy to za pomocą środka do mycia na zimno (np. do silników). Preparat taki jest do kupienia na każdej stacji lub hipermarkecie za około 20zł. Wszystkie podejrzane miejsca oznaczamy kredą. Udajemy się na jazdę próbną do momentu aż silnik osiągnie temperaturę roboczą. Po powrocie unosimy ponownie samochód i lokalizujemy miejsca wycieków.
Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana świec zapłonowych
Przed usunięciem usterki nie należy podejmować się wymiany oleju w skrzyni biegów. W zależności od posiadanej przekładni, naprawa może znacząco przekroczyć koszt zakupu używanej. Pamiętajmy o tym, że naprawą skrzyni biegów powinien zająć się wyspecjalizowany zakład.
REKLAMA
REKLAMA