REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny

Robert Kuśpiel
Mercedes A klasa W168 wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny.
Mercedes A klasa W168 wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny.

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana amortyzatorów i sprężyn w tylnym zawieszeniu nie jest trudna. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić tylne amortyzatory i sprężyny w Mercedesie klasy A.

Podobnie jak w przypadku przedniego zawieszenia bardzo ważne jest, żeby odpowiednio dobrać sprężyny i amortyzatory. Zalecamy zakup części sprawdzonych producentów. W przypadku sprężyn zalecamy wybrać oryginalne. W przypadku tanich zamienników może się okazać, że auto będzie zupełnie inaczej się prowadzić niż przed wymianą. Pamiętajmy, że każda sprężyna ma zupełnie inną charakterystykę.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż półosi napędowych

REKLAMA

Przystępujemy do wymiany. Pierwszy krok to poluzowanie śrub tylnego koła i uniesienie samochodu za pomocą lewarka. Podstawiamy podstawki pod tył auta oraz podstawiamy kliny zabezpieczające pod tylne koła. Teraz będziemy musieli wymontować sprężynę zawieszenia. Będzie nam do tego potrzebny specjalny ściągacz. Osadzamy go na sprężynie tak, żeby obejmował minimum trzy zwoje.

Upewniamy się, że ściągacz jest prawidłowo osadzony i powoli go napinamy. Czynność tą wykonujemy do momentu, aż będzie możliwe wyjęcie sprężyny. Jeśli zachodzi taka potrzeba, to demontujemy również zderzak i gumowy pierścień tłumiący. W tym momencie możemy przejść do demontażu amortyzatora. Odkręcamy śruby mocujące amortyzator (górna i dolna) za pomocą klucza 16 i 18.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana belki nośnej przedniego zawieszenia

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do montażu. Czyścimy dokładnie miejsce montażu za pomocą szczotki drucianej. Przykręcamy wstępnie górne i dolne mocowanie amortyzatora. Dokręcamy do końca śruby i przechodzimy do montażu sprężyny. Jeśli będzie montowana nowa, to należy starą wyjąć ze ściągacza. W ty celu zaczynamy go delikatnie rozkręcać do momentu aż będzie można wyjąć sprężynę.

Wkładamy nową sprężynę do ściągacza i zaczynamy go powoli skręcać. Jeśli sprężyna jest dostatecznie skręcona, to zaczynamy ją rozprężać. Kontrolujemy stale, czy układa się prawidłowo w swoim miejscu. Jeżeli zachodzi taka potrzeba, to należy wymienić wcześniej zderzak i gumowy pierścień tłumiący.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

Zakładamy koła, wyjmujemy podstawki i opuszczamy samochód. Kiedy auto stoi na kołach, dokręcamy śruby mocujące. Po drugiej stronie auta wymiana przebiega w taki sam sposób. Na końcu udajemy się na jazdę próbną. Pamiętajmy o utylizacji starych części. W przypadku amortyzatorów oddajemy je do punktu utylizacji, natomiast sprężyny możemy oddać na złom.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA