REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: wymontowanie zegarów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Mercedes A klasa W168 wymontowanie zegarów.
Mercedes A klasa W168 wymontowanie zegarów.

REKLAMA

REKLAMA

Wymontowanie zegarów w Mercedesie A klasy odbywa się na dwa sposoby. W poradniku tym zaprezentujemy jak wymontować zegary w modelu W168.

Pierwszy krok w obu sposobach jest taki sam - wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i odłączamy ujemną klemę akumulatora. Zaczynamy od pierwszego typu zegarów, które były montowane w samochodach produkowanych do lutego 2001 roku.

REKLAMA

Pierwszy krok to odkręcenie dwóch śrub w pokrywie tablicy rozdzielczej. Dostęp do nich mamy poprzez dysze nawiewu powietrza po stronie kierowcy. W tym momencie możemy zdjąć pokrywę. Teraz odkręcamy dwie zewnętrzne śruby typu Torx i wyjmujemy górną pokrywę zegarów. Następnie odkręcamy dwie środkowe śruby Torx z zestawu wskaźników, delikatnie pociągamy za zegary i odpinamy wtyczki złącz elektrycznych. Po wykonaniu tych czynności możemy swobodnie wyjąć cały zestaw wskaźników.

Zobacz też: Jak kolor podświetlenia zegarów wpływa na kierowcę podczas jazdy?

REKLAMA

W modelach produkowanych od marca 2001 roku w niektórych modelach są potrzebne specjalne haki do wymontowania pokrywy zestawu wskaźników. Wsuwamy je do oporu w dolne szczeliny w pokrywie wskaźników tak, żeby zakrzywienia haków były skierowane na zewnątrz. Teraz obracamy haki o ¼ obrotu, co spowoduje, że zakrzywienia haków będą skierowane do góry.

Delikatnie pociągamy za nie, aby weszły w wycięcia w pokrywie wskaźników. Teraz ciągniemy jednocześnie dwa haki i zdejmujemy pokrywę. Pokrywę wyjmujemy do tyłu, ciągnąc do siebie. Wyjmujemy czujnik temperatury z prowadnicy w tylnej części zegarów. Odkręcamy środkową śrubę, wyjmujemy uchwyt z zacisków mocujących, po czym zdejmujemy zestaw wskaźników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Podświetlenie „zegarów” – czy kolor ma znaczenie?

Następnie odchylamy zabezpieczenia o ¼ obrotu i odpinamy złącza elektryczne. W tym momencie możemy całkowicie wyjąć zestaw wskaźników. Jeśli mamy do wymiany przepaloną żarówkę to obracamy ją o ¼ obrotu przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, i wyjmujemy z oprawki.

Przechodzimy do montażu. Podłączamy wszystkie złącza elektryczne i blokujemy dźwignię zabezpieczającą wiązkę przewodów. W modelach do lutego 2001 przykręcamy zestaw wskaźników za pomocą dwóch śrub Torx. Następnie zakładamy górną pokrywę zegarów i wkręcamy kolejne dwie śruby typu Torx. Na końcu zakładamy pokrywę tablicy rozdzielczej i wkręcamy ostatnie dwie śruby mocujące typu Torx.

Zobacz też: Jakie dodatkowe zegary warto zamontować?

W autach produkowanych od marca 2001 należy wkręcić śrubę mocującą cały zestaw wskaźników. Teraz osadzamy czujnik temperatury w prowadnicy w tylnej części zegarów. Na końcu zakładamy górną pokrywę tablicy rozdzielczej i wciskamy zatrzaski mocujące. Pozostaje nam podłączyć klemy akumulatora i uruchomić silnik.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA