REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: wymontowanie zegarów

Robert Kuśpiel
Mercedes A klasa W168 wymontowanie zegarów.
Mercedes A klasa W168 wymontowanie zegarów.

REKLAMA

REKLAMA

Wymontowanie zegarów w Mercedesie A klasy odbywa się na dwa sposoby. W poradniku tym zaprezentujemy jak wymontować zegary w modelu W168.

Pierwszy krok w obu sposobach jest taki sam - wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i odłączamy ujemną klemę akumulatora. Zaczynamy od pierwszego typu zegarów, które były montowane w samochodach produkowanych do lutego 2001 roku.

REKLAMA

Pierwszy krok to odkręcenie dwóch śrub w pokrywie tablicy rozdzielczej. Dostęp do nich mamy poprzez dysze nawiewu powietrza po stronie kierowcy. W tym momencie możemy zdjąć pokrywę. Teraz odkręcamy dwie zewnętrzne śruby typu Torx i wyjmujemy górną pokrywę zegarów. Następnie odkręcamy dwie środkowe śruby Torx z zestawu wskaźników, delikatnie pociągamy za zegary i odpinamy wtyczki złącz elektrycznych. Po wykonaniu tych czynności możemy swobodnie wyjąć cały zestaw wskaźników.

Zobacz też: Jak kolor podświetlenia zegarów wpływa na kierowcę podczas jazdy?

REKLAMA

W modelach produkowanych od marca 2001 roku w niektórych modelach są potrzebne specjalne haki do wymontowania pokrywy zestawu wskaźników. Wsuwamy je do oporu w dolne szczeliny w pokrywie wskaźników tak, żeby zakrzywienia haków były skierowane na zewnątrz. Teraz obracamy haki o ¼ obrotu, co spowoduje, że zakrzywienia haków będą skierowane do góry.

Delikatnie pociągamy za nie, aby weszły w wycięcia w pokrywie wskaźników. Teraz ciągniemy jednocześnie dwa haki i zdejmujemy pokrywę. Pokrywę wyjmujemy do tyłu, ciągnąc do siebie. Wyjmujemy czujnik temperatury z prowadnicy w tylnej części zegarów. Odkręcamy środkową śrubę, wyjmujemy uchwyt z zacisków mocujących, po czym zdejmujemy zestaw wskaźników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Podświetlenie „zegarów” – czy kolor ma znaczenie?

Następnie odchylamy zabezpieczenia o ¼ obrotu i odpinamy złącza elektryczne. W tym momencie możemy całkowicie wyjąć zestaw wskaźników. Jeśli mamy do wymiany przepaloną żarówkę to obracamy ją o ¼ obrotu przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, i wyjmujemy z oprawki.

Przechodzimy do montażu. Podłączamy wszystkie złącza elektryczne i blokujemy dźwignię zabezpieczającą wiązkę przewodów. W modelach do lutego 2001 przykręcamy zestaw wskaźników za pomocą dwóch śrub Torx. Następnie zakładamy górną pokrywę zegarów i wkręcamy kolejne dwie śruby typu Torx. Na końcu zakładamy pokrywę tablicy rozdzielczej i wkręcamy ostatnie dwie śruby mocujące typu Torx.

Zobacz też: Jakie dodatkowe zegary warto zamontować?

W autach produkowanych od marca 2001 należy wkręcić śrubę mocującą cały zestaw wskaźników. Teraz osadzamy czujnik temperatury w prowadnicy w tylnej części zegarów. Na końcu zakładamy górną pokrywę tablicy rozdzielczej i wciskamy zatrzaski mocujące. Pozostaje nam podłączyć klemy akumulatora i uruchomić silnik.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA