Mercedes A klasa W168: wymontowanie zegarów
REKLAMA
REKLAMA
Pierwszy krok w obu sposobach jest taki sam - wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i odłączamy ujemną klemę akumulatora. Zaczynamy od pierwszego typu zegarów, które były montowane w samochodach produkowanych do lutego 2001 roku.
REKLAMA
Pierwszy krok to odkręcenie dwóch śrub w pokrywie tablicy rozdzielczej. Dostęp do nich mamy poprzez dysze nawiewu powietrza po stronie kierowcy. W tym momencie możemy zdjąć pokrywę. Teraz odkręcamy dwie zewnętrzne śruby typu Torx i wyjmujemy górną pokrywę zegarów. Następnie odkręcamy dwie środkowe śruby Torx z zestawu wskaźników, delikatnie pociągamy za zegary i odpinamy wtyczki złącz elektrycznych. Po wykonaniu tych czynności możemy swobodnie wyjąć cały zestaw wskaźników.
Zobacz też: Jak kolor podświetlenia zegarów wpływa na kierowcę podczas jazdy?
REKLAMA
W modelach produkowanych od marca 2001 roku w niektórych modelach są potrzebne specjalne haki do wymontowania pokrywy zestawu wskaźników. Wsuwamy je do oporu w dolne szczeliny w pokrywie wskaźników tak, żeby zakrzywienia haków były skierowane na zewnątrz. Teraz obracamy haki o ¼ obrotu, co spowoduje, że zakrzywienia haków będą skierowane do góry.
Delikatnie pociągamy za nie, aby weszły w wycięcia w pokrywie wskaźników. Teraz ciągniemy jednocześnie dwa haki i zdejmujemy pokrywę. Pokrywę wyjmujemy do tyłu, ciągnąc do siebie. Wyjmujemy czujnik temperatury z prowadnicy w tylnej części zegarów. Odkręcamy środkową śrubę, wyjmujemy uchwyt z zacisków mocujących, po czym zdejmujemy zestaw wskaźników.
Zobacz też: Podświetlenie „zegarów” – czy kolor ma znaczenie?
Następnie odchylamy zabezpieczenia o ¼ obrotu i odpinamy złącza elektryczne. W tym momencie możemy całkowicie wyjąć zestaw wskaźników. Jeśli mamy do wymiany przepaloną żarówkę to obracamy ją o ¼ obrotu przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, i wyjmujemy z oprawki.
Przechodzimy do montażu. Podłączamy wszystkie złącza elektryczne i blokujemy dźwignię zabezpieczającą wiązkę przewodów. W modelach do lutego 2001 przykręcamy zestaw wskaźników za pomocą dwóch śrub Torx. Następnie zakładamy górną pokrywę zegarów i wkręcamy kolejne dwie śruby typu Torx. Na końcu zakładamy pokrywę tablicy rozdzielczej i wkręcamy ostatnie dwie śruby mocujące typu Torx.
Zobacz też: Jakie dodatkowe zegary warto zamontować?
W autach produkowanych od marca 2001 należy wkręcić śrubę mocującą cały zestaw wskaźników. Teraz osadzamy czujnik temperatury w prowadnicy w tylnej części zegarów. Na końcu zakładamy górną pokrywę tablicy rozdzielczej i wciskamy zatrzaski mocujące. Pozostaje nam podłączyć klemy akumulatora i uruchomić silnik.
REKLAMA
REKLAMA